Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Απεργούν μετρό και ΗΣΑΠ

Τα σωματεία των εργαζομένων σε ΗΣΑΠ και μετρό ανακοίνωσαν χθες ότι προχωρούν σήμερα Παρασκευή σε 24ωρη απεργία. Αντίθετα με νέες συλλογικές συμβάσεις και με τα νέα οργανογράμματα.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Απεργούν μετρό και ΗΣΑΠ
Με μία 24ωρη απεργία υποδέχονται σήμερα την έλευση του φθινοπώρου οι εργαζόμενοι στο μετρό και στον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο, οι οποίοι συνεχίζουν με τον τρόπο αυτόν την αντίδρασή τους σε όσα προβλέπει για το εργασιακό τους μέλλον ο νόμος για την εξυγίανση των αστικών συγκοινωνιών.

Ο συγκεκριμένος νόμος μπορεί να ψηφίστηκε τον περασμένο χειμώνα, ωστόσο ακόμη δεν έχουν τεθεί σε εφαρμογή σειρά προβλέψεις του, οι οποίες αναμένεται να επηρεάσουν καταλυτικά τους εργαζομένους.

Τα σωματεία στον ΗΣΑΠ και στο μετρό ανακοίνωσαν χθες ότι προχωρούν σήμερα Παρασκευή σε 24ωρη απεργία
, εκφράζοντας την αντίθεσή τους στις νέες συλλογικές συμβάσεις που έρχονται και στα νέα οργανογράμματα που καταρτίζονται και σύμφωνα με τους εργαζομένους θα φέρουν δεύτερο κύμα μετατάξεων από τα μέσα σταθερής τροχιάς προς άλλους φορείς του Δημοσίου. Οι εργαζόμενοι έχουν προγραμματίσει και συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το υπουργείο Μεταφορών για σήμερα στις 10 το πρωί.

Όπως αναφέρουν πληροφορίες, τον νέο γύρο έντασης
Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.grFOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο Linkedinστους εργαζομένους, οι οποίοι, να σημειώσουμε, τον περασμένο χειμώνα είχαν πραγματοποιήσει εκτεταμένες απεργιακές κινητοποιήσεις κατά του νόμου για την εξυγίανση των αστικών συγκοινωνιών, προκάλεσε το σχέδιο του οργανογράμματος της ενοποιημένης πλέον εταιρίας ΣΤΑΣΥ, στην οποία έχουν ενοποιηθεί οι εταιρίες ΑΜΕΛ, ΗΣΑΠ και ΤΡΑΜ. Το σχέδιο παραδόθηκε στους εργαζομένους την προηγούμενη Δευτέρα για ολιγοήμερη διαβούλευση, αφού τους ζητήθηκε έως την επόμενη Πέμπτη να καταθέσουν τις προτάσεις τους.

Αντιδρούν στις μετατάξεις

Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι σύμφωνα με το προτεινόμενο οργανόγραμμα στην εταιρία Σταθερές Συγκοινωνίες (ΣΤΑΣΥ), μετά την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης των μετατάξεων, που βρίσκεται ακόμη σε εξέλιξη, θα απασχολούνται 2.602 άτομα, ενώ τουλάχιστον με βάση τον σχεδιασμό στη φάση αυτή δεν προβλέπεται δεύτερος γύρος μετατάξεων.

Πάντως, οι εργαζόμενοι συνεχίζουν να αντιδρούν και στην πρώτη φάση των μετατάξεων. Ειδικά οι εργαζόμενοι στον ΗΣΑΠ σημειώνουν ότι είναι λάθος η υποχρεωτική μετάταξη των 168 συναδέλφων τους, την ώρα όπου, όπως τονίζουν, οι εργαζόμενοι υποχρεώνονται να παρέχουν υπερωριακή απασχόληση, καθώς διαφορετικά δεν είναι δυνατόν να καλυφθούν οι ανάγκες του οργανισμού, που τα τελευταία χρονιά έχει υποστεί πολύ μεγάλη μείωση του προσωπικού του, το οποίο σήμερα, χωρίς να έχουν ολοκληρωθεί οι μετατάξεις, ανέρχεται σε 952 άτομα έναντι 1.896 που ήταν πριν από 15 χρόνια.

Νέα ΣΣΕ: Η "προσωπική διαφορά" σώζει τον μισθό

Πολύ δύσκολες αναμένεται ότι θα είναι και οι διαπραγματεύσεις, που πρόκειται να ξεκινήσουν σε δέκα μέρες, της διοίκησης της εταιρίας ΣΤΑΣΥ με τους εργαζομένους για την κατάρτιση της νέας συλλογικής σύμβασης εργασίας. Ο σχεδιασμός της διοίκησης προβλέπει την υπογραφή νέας ΣΣΕ τον επόμενο μήνα, ωστόσο κάτι τέτοιο θεωρείται πολύ δύσκολο, αν όχι ακατόρθωτο, εκτός και αν η κατάρτιση της ΣΣΕ προχωρήσει με νομοθετική ρύθμιση.

Η νέα ΣΣΕ για τους εργαζομένους στα μέσα σταθερής τροχιάς θα μοιάζει σε πολλά σημεία με την αντίστοιχη που υπέγραψαν κάποιους μήνες νωρίτερα οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ. Στο πλαίσιο αυτό, θα προβλέπεται ο βασικός μισθός με βάση την προϋπηρεσία, στον οποίο θα προστίθενται τα τέσσερα επιδόματα που διατηρούνται (πτυχίου, γάμου, παιδιών και θέσης ευθύνης).

Αξίζει να αναφερθεί ότι όλα τα άλλα επιδόματα καταργούνται. Πάντως, όπως και στην περίπτωση του ΟΣΕ, οι μεγάλοι χαμένοι θα είναι οι εργαζόμενοι που πρόκειται να προσληφθούν στο μέλλον, αφού για τους τωρινούς η διαφορά μεταξύ των σημερινών αποδοχών και των αποδοχών που θα προκύπτουν από τη νέα ΣΣΕ θα καλύπτεται σε ποσοστό έως 90% με τη λεγόμενη προσωπική διαφορά. Να σημειωθεί, όμως, ότι άγνωστο είναι ακόμη αν οι εργαζόμενοι στα μέσα μαζικής μεταφοράς θα επηρεαστούν από τις περικοπές που πρόκειται να φέρει το ενιαίο μισθολόγιο που θα εφαρμόσει η κυβέρνηση, η οποία προτίθεται να επεκτείνει την ισχύ του και στις ΔΕΚΟ.

Προβλήματα για επτά σωματεία

Αξίζει επίσης να αναφέρουμε ότι πρόβλημα στις διαπραγματεύσεις της διοίκησης με τους εργαζομένους για όλες τις αλλαγές που πρόκειται να προχωρήσουν είναι η πληθώρα σωματείων (τρία στο μετρό, δύο στον ΗΣΑΠ και δύο στο τραμ), με τα οποία συνδιαλλέγεται η διοίκηση, αφού οι διαδικασίες ενοποίησής τους δεν έχουν προχωρήσει όπως θα έπρεπε.

Χωρίς ΗΣΑΠ το Σ/Κ

Προβληματική θα είναι η λειτουργία του ΗΣΑΠ για ένα ακόμη σαββατοκύριακο καθώς, όπως ανακοινώθηκε, ο ηλεκτρικός δεν θα κινείται στο τμήμα Ομόνοιας - Πειραιά λόγω έργων ανακαίνισης.

Η εξυπηρέτηση των επιβατών στη συγκεκριμένη διαδρομή θα γίνεται με τη λεωφορειακή γραμμή Χ23 -Πειραιάς (Πλ. Καραϊσκάκη) - Σταθ. Ομόνοιας-, που θα εξυπηρετεί τους σταθμούς από τον Πειραιά προς την Ομόνοια και αντίστροφα, με αντίστοιχες στάσεις.
Αφετηρία της γραμμής θα είναι η Πλατεία Καραϊσκάκη και τέρμα της η οδός Αθηνάς, μεταξύ της Πλατείας Ομονοίας και της οδού Λυκούργου. Στο τμήμα Ομόνοιας - Κηφισιάς τα δρομολόγια θα εκτελούνται κανονικά.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

v