Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΥΠΟΜΕΔΙ: Πρόοδο σε ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΟΑΣΑ

Την πρόοδο των σχεδίων εξυγίανσης των δύο εταιριών του ΟΑΣΑ αλλά και του ΟΣΕ διαπίστωσε το τεχνικό κλιμάκιο της τρόικας, το οποίο για δεύτερη φορά βρέθηκε χθες για έλεγχο στο υπουργείο Υποδομών.

ΥΠΟΜΕΔΙ: Πρόοδο σε ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΟΑΣΑ
Την πρόοδο των σχεδίων εξυγίανσης των δύο εταιριών του ΟΑΣΑ αλλά και του ΟΣΕ διαπίστωσε το τεχνικό κλιμάκιο της τρόικας το οποίο για δεύτερη φορά βρέθηκε χθες για έλεγχο στο υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
 
Από τη δεύτερη συνάντηση των δύο πλευρών -είχε προηγηθεί μία ακόμη την περασμένη εβδομάδα- διαπιστώθηκε ότι ο ΟΑΣΑ και ο ΟΣΕ, δηλαδή δύο οργανισμοί ιδιαίτερα προβληματικοί, προχωρούν ικανοποιητικά στην υλοποίηση των σχεδίων εξυγίανσης.

Ειδικότερα, από τα έως τώρα δεδομένα εκτιμάται ότι ο ΟΑΣΑ θα καταφέρει να πιάσει τον στόχο που έχει τεθεί από την τρόικα για μηδενισμό του ελλείμματος έως τα τέλη του έτους.

Από τα απολογιστικά στοιχεία που αφορούν στο πρώτο εξάμηνο του 2011 φαίνεται ότι ο ΟΑΣΑ καταγράφει σημαντική αύξηση των εσόδων στο επίπεδο του 8% σε σχέση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2010.

Μάλιστα, η αύξηση αυτή αποκτά ακόμη μεγαλύτερη αξία δεδομένου πως το πρώτο δίμηνο του έτους υπήρξαν μεγάλες απεργιακές κινητοποιήσεις των εργαζομένων, που επιδείνωσαν την πορεία των οικονομικών των συγκοινωνιακών φορέων.

Στο πρώτο εξάμηνο το σύνολο από πωλήσεις υπηρεσιών ανήλθε στα 146,7 εκατ. ευρώ, έναντι 135,7 εκατ. ευρώ
Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.grFOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο Linkedinτο αντίστοιχο διάστημα του 2010.

Τζάμπα κοινωνική πολιτική
 
Πάντως, πρόβλημα στην ανοδική πορεία των εταιριών ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ αποτελεί το γεγονός ότι τα αρμόδια υπουργεία εξακολουθούν να μην καταβάλλουν, ως οφείλουν, το αντίτιμο για το κοινωνικό έργο που παρέχουν οι εταιρίες συγκοινωνιών σε ειδικές κατηγορίες επιβατών (ΑμΕΑ, μαθητές, φοιτητές, ηλικιωμένοι, πολύτεκνοι κ.ά.), με αποτέλεσμα λόγω αυτού το λειτουργικό έλλειμμα να ανέρχεται στα 42 εκατ. ευρώ.

Να σημειωθεί ότι από την αναδιάρθρωση του δικτύου, που οδήγησε στο κόψιμο σημαντικού αριθμού δρομολογίων, υπήρξε σημαντικό όφελος λόγω της μείωσης των δαπανών για καύσιμα κατά 2,7%, παρότι το κόστος του καυσίμου είναι κατά πολύ υψηλότερο σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο.

Ταυτόχρονα, οι αμοιβές και τα έξοδα προσωπικού υποχώρησαν στο πρώτο εξάμηνο κατά 25,7% (199,8 εκατ. ευρώ). Από τα απολογιστικά στοιχεία του πρώτου εξαμήνου του 2011, προκύπτει επίσης ότι ο μητροπολιτικός φορέας ΟΑΣΑ παρουσιάζει για πρώτη φορά 1,7 εκατ. ευρώ πλεόνασμα.

Κοντά στον στόχο η ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Την ίδια ώρα, φαίνεται να είναι πολύ κοντά και η επίτευξη του μεγάλου στοιχήματος για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία υπολογίζεται ότι θα πετύχει μηδενισμό των ελλειμμάτων της έως το τέλος του έτους.

Σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία, τον προηγούμενο μήνα το λειτουργικό έλλειμμά της μειώθηκε στο 1,7 εκατ. ευρώ από 20 εκατ. στην αρχή του έτους.

Οι επιδόσεις που αφορούν στους συγκοινωνιακούς φορείς αλλά και οι υπόλοιπες εκκρεμότητες του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων θα αποτελέσουν το αντικείμενο συνάντησης που θα έχει ο υπουργός κ. Ραγκούσης με τους επικεφαλής της τρόικας.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

v