Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ταξί: Πλήρης ανατροπή από Ραγκούση

Ανατροπές στον τρόπο απελευθέρωσης του κλάδου των ταξί σχεδιάζει ο νέος υπουργός κ. Γιάννης Ραγκούσης. "Παράθυρο" και για απολύσεις στις συγκοινωνίες. "Χειρόφρενο" από τα ταξί σήμερα Τετάρτη.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Ταξί: Πλήρης ανατροπή από Ραγκούση
Αποφασισμένος να βάλει την δική του πολιτική «σφραγίδα» σε μια σειρά σημαντικών θεμάτων που αφορούν τον τομέα των Μεταφορών στο υπουργείο ΥΠ.ΜΕ.ΔΙ. είναι ο νέος υπουργός κ. Γιάννης Ραγκούσης ο οποίος, με τις πρώτες του τοποθετήσεις για τις ανατροπές που σχεδιάζει στον τρόπο απελευθέρωσης του κλάδου των ταξί, τάραξε τα νερά αιφνιδιάζοντας όλους τους εμπλεκόμενους.

Είχε προηγηθεί η αναφορά του κ. Ραγκούση ότι προτίθεται να προχωρήσει σε πιστή τήρηση των όσων προβλέπουν το μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα και ο εφαρμοστικός νόμος αφήνοντας ανοικτή την πιθανότητα να υπάρξουν απολύσεις στις συγκοινωνιακές ΔΕΚΟ σε περίπτωση που τα νούμερα δεν θα «βγαίνουν».

Η ανατρεπτική διάθεση με την οποία δείχνει ότι προτίθεται να προχωρήσει ο υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων προκαλεί ήδη τις πρώτες αντιδράσεις από τον κλάδο των ιδιοκτητών ταξί που χθες αιφνιδιάστηκαν πληροφορούμενοι, χωρίς να προηγηθεί καμία διαπραγμάτευση, ότι το Προεδρικό Διάταγμα που όριζε την διαδικασία μεταρρύθμισης της αγοράς δεν θα εφαρμοστεί αφού ο κ. Ραγκούσης σκοπεύει να προχωρήσει στην απελευθέρωση της αγοράς μέσα σε εντελώς διαφορετικό πλαίσιο.

Συνάντηση

Η πρώτη συνάντηση του υπουργού με τους εκπροσώπους των ιδιοκτητών ταξί θα πραγματοποιηθεί πιθανότητα αύριο πάντως η γνωστοποίηση των προθέσεων του κ. Ραγκούση προκάλεσε εκνευρισμό στους εκπροσώπους του κλάδου με τον πρόεδρο του ΣΑΤΑ κ. Θύμιο Λυμπερόπουλο να κάνει λόγο για έλλειψη συνέχειας της κυβέρνησης και να τονίζει ότι ο κλάδος «θα χορέψει μαζί με την κυβέρνηση τον χορό του Ζαλόγγου» ενώ από την πλευρά του πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας ΤΑΞΙ κ. κ. Παναγιώτης Σκέντζος σημείωνε ότι υπάρχει μια κυβέρνηση και ένας πρωθυπουργός που έχουν συμφωνήσει διαφορετικά πράγματα με τον κλάδο.

Κανόνες

Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.grFOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο LinkedinΟ κ. Ραγκούσης έκανε λόγο για αυτορύθμιση της αγοράς και πλήρη απελευθέρωση της αγοράς ωστόσο κύκλοι του υπουργείου διευκρίνιζαν, ότι το άνοιγμα της αγοράς ταξί θα γίνει στη βάση κανόνων που θα θεσπίζουν δικλείδες οι οποίες θα εξασφαλίζουν ότι το επάγγελμα δεν θα χρησιμοποιείται από οποιονδήποτε ως ευκαιριακή απασχόληση.

Μεταξύ άλλων εξετάζεται το ενδεχόμενο να θεσπιστεί χρηματική εγγύηση για την παραμονή του ενδιαφερόμενου στο επάγγελμα, για συγκεκριμένο ελάχιστο χρονικό διάστημα (3-5 έτη).

Σε μια προσπάθεια το πλήρες άνοιγμα της αγοράς να μην οδηγήσει σε περιβαλλοντική επιβάρυνση το υπουργείο μελετά το ενδεχόμενο μεταξύ των προϋποθέσεων που θα τεθούν να είναι και η αγορά οχήματος αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.

Το σημείο που δεν φαίνεται να αλλάζει είναι ότι το υπουργείο δεν προτίθεται να ρυθμίζει το ίδιο τον αριθμό των οχημάτων που θα κυκλοφορούν σε μια περιοχή, όπως προβλέπονταν στο προεδρικό διάταγμα. Αυτό θα γίνει με αυτορύθμιση ανάλογα με την προσφορά και την ζήτηση.

Η εξέλιξη αυτή αν μη τι άλλο αιφνιδίασε των κλάδο του οποίου οι εκπρόσωποι θεωρούσαν ότι η υπόθεση μεταρρύθμισης του κλάδου είχε επιλυθεί με το Π.Δ. που είχε καταρτιστεί από την προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου. Μάλιστα οι ρυθμίσεις του Προεδρικού διατάγματος είχαν ικανοποιήσει πλήρως όλα τα αιτήματα του κλάδου αφού με τις προϋποθέσεις που έθετε ο αριθμός των νέων αδειών που θα δίνονταν στις περισσότερες περιπτώσεις θα ήταν εξαιρετικά μικρός ενώ για κάποιες άλλες καλύπτονταν ήδη από τον υφιστάμενο αριθμό αδειών.

Παράθυρο και για απολύσεις στις συγκοινωνίες

Εν τω μεταξύ αίσθηση είχε προκαλέσει και η προηγούμενη αναφορά του κ. Ραγκούση ο οποίος ξεκαθάρισε ότι θα τηρηθούν κατά γράμμα όσα προβλέπουν ο εφαρμοστικός νόμος και το μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα αφήνοντας με τον τρόπο αυτόν ανοικτό το ενδεχόμενο απολύσεων προσωπικού από τις ΔΕΚΟ παροχής συγκοινωνιακού έργου.

Η εξέλιξη αυτή αν και αναμενόμενη προκαλεί κύμα ανησυχίας μεταξύ των εργαζόμενων στις συγκοινωνίες, πολλοί εκ των οποίων έως τώρα αντιδρούσαν στο ενδεχόμενο της μετάταξής τους ενώ τώρα, με τα νέα δεδομένα, κινδυνεύουν να βρεθούν αντιμέτωποι ακόμη και με το ενδεχόμενο της απόλυσης.

Ο εφαρμοστικός νόμος στο άρθρο εκείνο που ορίζει τα «των ρυθμίσεων για τον περιορισμό των προσλήψεων στους κρατικούς φορείς» αναφέρει σαφώς την ύπαρξη προγράμματος μισθωτής εφεδρείας, το οποίο μπορεί εμμέσως να οδηγήσει και στην έξοδο από την ΔΕΚΟ για εργαζόμενους απασχοληθούν σε άλλη δουλειά.

Στο κείμενο του εφαρμοστικού αναφέρεται: «Το προσωπικό που περιλαμβάνεται στους ανωτέρω πίνακες κατάταξης συνεχίζει να λαμβάνει για 12 μήνες από τον χαρακτηρισμό του ως πλεονάζοντος προσωπικού αποδοχές ίσες με το 60% του βασικού μισθού του. Σε κάθε περίπτωση η καταβολή των αποδοχών του ανωτέρω προσωπικού διακόπτεται, εφόσον το προσωπικό αυτό συνάψει οποιασδήποτε μορφής εργασιακή σχέση.»

Πλεονάζον προσωπικό μπορεί να προκύψει σε όλες τις συγκοινωνιακές ΔΕΚΟ ανεξάρτητα από τα προγράμματα μετατάξεων προσωπικού που είτε έγιναν είτε βρίσκονται σε εξέλιξη.

Οι πέντε εταιρείες παροχής συγκοινωνιακού έργου της πρωτεύουσας έχουν πλέον συγχωνευθεί σε δύο φορείς και τα νέα σχήματα θα προχωρήσουν στην κατάρτιση νέων οργανογραμμάτων από τα οποία θα προκύψει και ο ακριβής αριθμός του προσωπικού που χρειάζονται για την λειτουργία τους.

Βέβαια εκτιμήσεις για το προσωπικό που είναι απαραίτητο για την λειτουργία τους έχουν γίνει στο πλαίσιο του σχεδίου εξυγίανσης ωστόσο οι μετατάξεις, με εξαίρεση τις υποθέσεις 200 εργαζομένων, δεν έχουν ακόμη διεκπεραιωθεί και δεν αποκλείεται η νέα… καταμέτρηση να βγάλει προσωπικό πλεονάζον.


Χωρίς ταξί την Τετάρτη – Σε 24ωρη απεργία o κλάδος λόγω απελευθέρωσης

Σε 24ωρη απεργία κατεβαίνουν αύριο τα ταξί λόγω του νομικού πλαισίου για απελευθέρωση του κλάδου.

Αναλυτικότερα, το Δ.Σ. της Ομοσπονδίας σε ΕΚΤΑΚΤΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ του μετά τις ανακοινώσεις του νέου Υπουργού Μεταφορών περί πλήρους απορρύθμισης των ταξί και ισοπέδωσης των πάντων και της προτροπής του να καταθέτουν οι ενδιαφερόμενοι σχετικές αιτήσεις χωρίς να υπάρχει το σχετικό νομικό πλαίσιο ανατρέποντας τα όσα είχαν συμφωνηθεί και αποφασιστεί από την Κυβέρνηση και την προηγούμενη πολιτική ηγεσία του ΥΜΕ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕ ΟΜΟΦΩΝΑ .

1. 24ωρη Πανελλαδική ακινητοποίηση των ταξί όλης της χώρας
Από τις 5 π.μ. της Τετάρτης έως και 5 π.μ. της Πέμπτης
Την ημέρα αυτή ορίσθηκε συνάντηση με τον κ. Υπουργό

2. Την Πέμπτη 7/7 συγκαλείται τo Κλαδικό Συμβούλιο ώρα 12:00 στα γραφεία της Ομοσπονδίας όπου θα εξεταστούν τα όσα συζητήθηκαν με τον Υπουργό και θα παρθούν αποφάσεις για τους περαιτέρω χειρισμούς για την αντιμετώπιση του σημαντικότατου θέματος που αφορά χιλιάδες οικογένειες και το μέλλον του κλάδου.

Σε κάθε πόλη το τοπικό σωματείο να πάρει τα αναγκαία μέτρα για την εξυπηρέτηση των έκτακτων περιστατικών υγείας.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

v