Με την πλάτη στον τοίχο ο κλάδος τροφίμων

Συνεχίστηκαν οι πιέσεις στο Q1 για την ελληνική βιομηχανία τροφίμων, εξαιτίας της κρίσης και της στροφής των καταναλωτών σε πιο φθηνές λύσεις και της δραματικής συρρίκνωσης του διαθέσιμου εισοδήματος του καταναλωτή.

  • της Αλεξάνδρας Γκίτση
Με την πλάτη στον τοίχο ο κλάδος τροφίμων
Με την πλάτη στον τοίχο βρίσκεται η ελληνική βιομηχανία, εξαιτίας της οικονομικής κρίσης και κυρίως της στροφής των καταναλωτών σε περισσότερο φθηνές λύσεις -βλ. private label προϊόντα- και της δραματικής συρρίκνωσης του διαθέσιμου εισοδήματος του μέσου Έλληνα καταναλωτή.

Έτσι, βασικοί κλάδοι της εθνικής οικονομίας, όπως είναι τα τρόφιμα, δέχονται ισχυρές πιέσεις για ένα ακόμη τρίμηνο, ενώ ακόμη και στις κατηγορίες όπου συνεχίζουν να καταγράφονται αυξητικοί ρυθμοί στις πωλήσεις (κυρίως σε όγκο), αυτές αποδίδονται κατά βάση στην άνοδο των πωλήσεων των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.

Ειδικότερα, πτωτικά κινήθηκε για ένα ακόμη τρίμηνο η αγορά των γαλακτοκομικών προϊόντων, όπου η κάμψη των πωλήσεων σε αξία διαμορφώθηκε στο 1,8% και σε όγκο στο 3,5%. Η πτώση, πάντως, στο σύνολο της αγοράς προήλθε κυρίως από την υποχώρηση των πωλήσεων το α΄ τρίμηνο του έτους σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα έναν χρόνο πριν κατά 3,2% σε όγκο των προϊόντων γάλακτος και σε ποσοστό 7,1% των πωλήσεων επωνύμων προϊόντων γιαουρτιού.

Ωστόσο, εν αντιθέσει με τις κατηγορίες γάλακτος και γιαουρτιού, οι πωλήσεις τυροκομικών προϊόντων (εξαιρείται η φέτα) κατέγραψαν έστω και οριακή αύξηση κατά 1,8%, ενώ συνολική πτώση 7,4% σημειώθηκε στην αγορά γάλακτος μακράς διαρκείας και κρέμας γάλακτος.

Αντίστοιχα, σύμφωνα με στοιχεία της Nielsen, οι πωλήσεις φρέσκου γάλακτος υποχώρησαν κατά 3,7%
Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.grFOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο Linkedin και συμπυκνωμένου κατά 5,8% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο έναν χρόνο πριν. Και το 2010 ήταν εξίσου κακό έτος, καθώς οι πωλήσεις γάλακτος μειώθηκαν σε ποσοστό 3,7%, ενώ οι αυτές των γιαουρτιών και επιδορπίων κατέγραψαν μείωση άνω του 10%.

Στην αγορά της κατεψυγμένης ζύμης, όπου υπήρχαν ισχυρές πιέσεις σημαντικών ανταγωνιστών της κατηγορίας, με αρκετές προωθητικές ενέργειες, που έφτασαν κατά περιόδους μέχρι και το 1+1 δωρεάν από προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αλλά και από επώνυμους ανταγωνιστές, η συνολική αγορά σημείωσε άνοδο 3,8% προς όφελος κυρίως των ειδών private label.

Από την άλλη πλευρά, η αγορά των φρέσκων λαχανικών παρουσίασε άνοδο με σημαντικούς ρυθμούς της τάξεως του 22,9% περίπου σε αξία και τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας ενίσχυσαν την παρουσία τους στις αλυσίδες λιανικής, ενώ εντάθηκε ο ανταγωνισμός μεταξύ των επώνυμων ειδών.

Με βάση ευρωπαϊκή έρευνα αγοράς της SymphonyIRI, οι πωλήσεις των προϊόντων private label στην Ελλάδα αυξήθηκαν σε ποσοστό 19,5% το 2010 έναντι του 2009. Για τη φετινή χρονιά εκτιμάται ότι θα σημειώσουν ακόμη μεγαλύτερη άνοδο κατά 28%, ενώ οι καταναλωτές σε ποσοστό 44% τα αγοράζουν λόγω της χαμηλής τιμής τους. Σε ό,τι αφορά το μερίδιο που έχουν κατακτήσει στην ελληνική αγορά, σύμφωνα με εκπροσώπους του λιανεμπορίου, ανέρχεται πλέον στο 23%.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

v