Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Παραπαίει η «καρδιά» του υπουργείου Οικονομικών

Μεγάλα προβλήματα στη λειτουργία του υπουργείου Οικονομικών και απίστευτη ταλαιπωρία στους φορολογουμένους που κάνουν χρήση των ηλεκτρονικών υπηρεσιών, προκαλούν οι συνεχείς αρρυθμίες του νέου ΤΑΧΙSNET.

Παραπαίει η «καρδιά» του υπουργείου Οικονομικών
Μεγάλα προβλήματα στη λειτουργία του υπουργείου Οικονομικών και απίστευτη ταλαιπωρία στους φορολογουμένους που κάνουν χρήση των ηλεκτρονικών υπηρεσιών του προκαλούν οι συνεχείς αρρυθμίες του νέου ΤΑΧΙSNET.

Το νέο σύστημα δεν ήταν έτοιμο να δεχτεί την ηλεκτρονική υποβολή του συνόλου του 1,1 εκατομμυρίου δηλώσεων των επιχειρήσεων, των επιτηδευματιών και των ελευθέρων επαγγελματιών, με αποτέλεσμα η ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών να επιτρέψει την υποβολή των δηλώσεων στις εφορίες για όσες περιπτώσεις η ηλεκτρονική υποβολή καθίσταται τεχνικά αδύνατη.

«Αποκλειστικά και μόνο για περιπτώσεις προβλημάτων στην επικοινωνία με το ειδικό δίκτυο TAXISΝΕΤ ή για περιπτώσεις όπου δεν υπάρχει η δυνατότητα ηλεκτρονικής υποβολής των δηλώσεων ατομικών επιχειρήσεων, ελευθέρων επαγγελματιών και εταιριών
(Ο.Ε., Ε.Ε., κοινοπραξιών, κοινωνιών κ.λπ.), παρέχεται η δυνατότητα υποβολής των δηλώσεων αυτών στις ΔΟΥ, εντός πέντε εργάσιμων ημερών από την ημερομηνία λήξης της προθεσμίας ηλεκτρονικής υποβολής της δήλωσής τους, όπως αυτή καθορίστηκε με βάση το τελευταίο ψηφίο του ΑΦΜ τους», αναφέρει η σχετική απόφαση.

Παράλληλα, το υπουργείο ανακοίνωσε νέες παρατάσεις σε προθεσμίες υποβολής δηλώσεων.

- Οι προθεσμίες ηλεκτρονικής υποβολής των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος για τις ατομικές επιχειρήσεις και τους ελεύθερους επαγγελματίες με βιβλία γ΄ κατηγορίας παρατείνονται όλες μέχρι τις 5 Μαΐου 2011.

Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.grFOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο Linkedin- Η προθεσμία για την ηλεκτρονική υποβολή της εκκαθαριστικής δήλωσης ΦΠΑ (η οποία κανονικά έληγε χθες) παρατείνεται μέχρι τις 20 Απριλίου 2011.

Από τις αρχές Απριλίου, όπου άρχισε σταδιακά η μαζική ηλεκτρονική υποβολή δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος και εκκαθαριστικών δηλώσεων ΦΠΑ από τους λογιστές για λογαριασμό των πελατών τους, το σύστημα TAXISNET παρουσιάζει σημαντικά λειτουργικά προβλήματα, που είτε εμποδίζουν την ομαλή και ορθή υποβολή των δηλώσεων είτε την καθιστούν αδύνατη.

Τα πρώτα προβλήματα έγιναν αντιληπτά στις αρχές Απριλίου, όταν λογιστές επιχείρησαν να υποβάλουν δηλώσεις Ε3 επιχειρήσεων με ζημίες και να εντάξουν τις επιχειρήσεις αυτές στη νέα ρύθμιση για τον «αυτοέλεγχο». Το νέο σύστημα TAXISNET δεν αποδεχόταν τη δήλωση του αρνητικού ποσού της ζημίας και δεν άφηνε τους λογιστές να υποβάλουν ορθά συμπληρωμένο το Ε3. Κατόπιν επισημάνσεων του ζητήματος από τους λογιστές, το πρόβλημα επιλύθηκε λίγες ημέρες αργότερα.

Επίσης, δηλώσεις Ε3 επιχειρηματιών και ελευθέρων επαγγελματιών που επιθυμούσαν να υπαχθούν στον «αυτοέλεγχο», αλλά δεν είχαν δαπάνες, δεν γίνονταν δεκτές από το σύστημα. Κατά την προσπάθεια συμπλήρωσης του πίνακα Ι΄ με τα στοιχεία που απαιτούνται για την υπαγωγή στον «αυτοέλεγχο», το σύστημα έστελνε μήνυμα «λάθους» ότι «...δεν έχουν προσδιοριστεί ακαθάριστα έσοδα βάσει αυτοελέγχου στον πίνακα Ι΄ του εντύπου Ε3»!
 
Το ΤΑΧΙSNET, μέσω του αυτόματου ελέγχου που πραγματοποιούσε στη συμπλήρωση των κωδικών για τον «αυτοέλεγχο», ζητούσε… σώνει και καλά να δηλωθούν δαπάνες για να προσδιοριστούν με βάση αυτές τα τεκμαρτά ακαθάριστα έσοδα του φορολογουμένου. Δεν δεχόταν μηδενικά ποσά δαπανών και, συνακόλουθα, μηδενικό ποσό τεκμαρτών ακαθάριστων εσόδων! Το πρόβλημα αυτό λύθηκε λίγες ημέρες αργότερα κατόπιν εντονότατων διαμαρτυριών και παρατηρήσεων που έκαναν οι λογιστές.

Συχνά το σύστημα «πέφτει» και η επικοινωνία διακόπτεται, με αποτέλεσμα να καθίσταται αδύνατη η αποδοχή δηλώσεων που αποστέλλονται ορθά συμπληρωμένες.

Σε πολλές περιπτώσεις υποβολής δηλώσεων εταιριών παρουσιάζονται πρωτοφανή προβλήματα, τα οποία, αν δεν γίνουν αντιληπτά από τους λογιστές που αποστέλλουν τις δηλώσεις, υπάρχει σοβαρός κίνδυνος να μην αναγνωριστεί η ορθή υποβολή των δηλώσεων και οι πελάτες τους να χρεωθούν άδικα με πρόστιμα για ανακριβή ή εκπρόθεσμη υποβολή δηλώσεων.

Υπάρχει σοβαρό πρόβλημα με τις δηλώσεις ατομικών επιχειρήσεων που τηρούσαν βιβλία α΄ κατηγορίας του ΚΒΣ μέχρι την 31η Μαρτίου 2010 ή μέχρι την 30ή Ιουνίου 2010 ή μέχρι την 30ή Σεπτεμβρίου 2010 και από την 1η/4/2010 ή την 1η/7/2010 ή την 1η/10/2010 υποχρεώθηκαν να τηρούν βιβλία β΄ κατηγορίας, λόγω της καθολικής εφαρμογής του λογιστικού προσδιορισμού του εισοδήματος και της κατάργησης των συστημάτων προσδιορισμού τεκμαρτών εισοδημάτων ή κατ’ αποκοπή φόρων.
 
Πρόκειται για τις περιπτώσεις των επιτηδευματιών που εκμεταλλεύονται πρατήρια υγρών καυσίμων, ταξί, ενοικιαζόμενα δωμάτια, τους πλανόδιους λιανοπωλητές και τους πωλητές αγροτικών προϊόντων σε λαϊκές αγορές. Η ηλεκτρονική υποβολή του Ε3 αυτών των κατηγοριών επιτηδευματιών είναι αδύνατη, καθώς το νέο σύστημα TAXISNET δεν επιτρέπει στους λογιστές να αποτυπώσουν ορθά την κατάσταση αυτών των επιτηδευματιών.

Αρκετές φόρες το σύστημα είναι πολύ αργό, με αποτέλεσμα να ταλαιπωρούνται άδικα οι λογιστές που επιχειρούν να στείλουν τις δηλώσεις σε σύντομο χρονικό διάστημα.
Παρατηρούνται προβλήματα και με την εκτύπωση, σε μορφή αρχείου pdf, των δηλώσεων που υποβάλλονται ηλεκτρονικά: άλλες φορές η εκτύπωση είναι δυνατή και άλλες φορές όχι.

Υπάρχει μεγάλο πρόβλημα με τους κλειδαρίθμους που οφείλουν να παραλάβουν οι λογιστές και οι φορολογούμενοι για να πιστοποιηθούν στο νέο ΤΑΧΙSNET. Ενώ προβλέπεται ότι η παραλαβή των κλειδαρίθμων μπορεί να γίνει μέχρι τις 31/12/2011 και ότι μέχρι τότε οι λογιστές μπορούν να χρησιμοποιούν τους ισχύοντες σήμερα κωδικούς που έχουν οι πελάτες τους για την πρόσβαση στο παλαιό TAXISNET, στις περιπτώσεις όπου οι δηλώσεις πρέπει να αναγράφουν υποχρεωτικά τα στοιχεία των λογιστών (περιπτώσεις υπαγωγής επιτηδευματιών στον «αυτοέλεγχο», περιπτώσεις εμπορικών επιχειρήσεων με ετήσια ακαθάριστα έσοδα άνω των 100.000 ευρώ το 2010 και ελευθέρων επαγγελματιών με ετήσιες ακαθάριστες αμοιβές άνω των 50.000 ευρώ) είναι υποχρεωτική η χρήση των κλειδαρίθμων!
 
Στις περιπτώσεις αυτές, δηλαδή, τόσο οι λογιστές όσο και οι πελάτες τους επιχειρηματίες ή ελεύθεροι επαγγελματίες πρέπει να μεταβούν υποχρεωτικά στις ΔΟΥ για να υποβάλουν αιτήσεις και να παραλάβουν τους κλειδαρίθμους ώστε να μπορούν να πιστοποιηθούν στο νέο TAXISNET και να υποβάλουν ηλεκτρονικά τις δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος!

Μέσα σ’ όλα αυτά, ήρθε και η πυρκαγιά σε υποσταθμό της ΔΕΗ που βρίσκεται στο δεύτερο υπόγειο του κτιρίου της ΓΓΠΣ στο Μοσχάτο, για να επιδεινώσει τα προβλήματα.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

v