Σύσκεψη Ρέππα με τους Δημάρχους

Σύσκεψη με τους Δημάρχους του Πολεοδομικού Συγκροτήματος Αθηνών-Πειραιώς, για τη βελτίωση του επιπέδου οδικής ασφάλειας στο αστικό περιβάλλον, πραγματοποιήθηκε το πρωί στο Υπουργείο Υποδομών.

Σύσκεψη Ρέππα με τους Δημάρχους
Σύσκεψη με τους Δημάρχους του Πολεοδομικού Συγκροτήματος Αθηνών-Πειραιώς, για τη βελτίωση του επιπέδου οδικής ασφάλειας στο αστικό περιβάλλον, πραγματοποιήθηκε το πρωί στο Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων.

Ο Υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Δημήτρης Ρέππας, υπογράμμισε ότι το θέμα της οδικής ασφάλειας βρίσκεται πολύ ψηλά στην ατζέντα της πολιτικής της Κυβέρνησης και, μεταξύ άλλων, τόνισε:

«Ένα τέτοιο θέμα με υψηλή προστιθέμενη κοινωνική αξία πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα για όλους τους κοινωνικούς και επιστημονικούς φορείς. Άλλωστε η δομή, που έχουμε δημιουργήσει με νομοθετική πρωτοβουλία της τελευταίας περιόδου, ανέδειξε μια νέα υπηρεσία, η οποία μπορεί να συντονίσει όλες εκείνες τις δράσεις, που αφορούν στους βασικούς παράγοντες, οι οποίοι επηρεάζουν την επίδοση της Πολιτείας στον τομέα της οδικής ασφάλειας, όπως είναι ο οδηγός, το όχημα και ο δρόμος. Σε αυτούς τους τρεις βασικούς παράγοντες οι αρμοδιότητες του δικού μας Υπουργείου είναι καθοριστικές.

Πρέπει να γνωρίζετε, ότι, όταν μιλούμε για τροχαίο ατύχημα, μιλούμε ουσιαστικά για τροχαίο έγκλημα, γιατί περί αυτού πρόκειται. Γι’ αυτό, δεν πρόκειται να συμφιλιωθούμε ή να εκφράσουμε ικανοποίηση, επειδή ο αριθμός των θυμάτων αυτού του εγκλήματος, μπορεί να μειώνεται από χρόνο σε χρόνο.
 
Πράγματι, τα στοιχεία του 2010 δείχνουν, ότι σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο, είχαμε μείωση του αριθμού των θυμάτων κατά 170 περίπου, 166 συγκεκριμένα, από τα 1456 του 2009, πήγαμε στα 1181 του 2010. Οι επιδόσεις, λόγω της προσπάθειας, που γίνεται από τους αρμόδιους φορείς τους πρώτους μήνες του 2011, στέλνουν ένα μήνυμα, ότι μπορούμε στο τέλος του χρόνου να έχουμε μια ακόμη καλύτερη επίδοση, όσο κι αν είναι αντιφατικό να μιλούμε για επίδοση, που έχει μια θετική φόρτιση η λέξη αυτή, ενώ αναφερόμαστε σε ανθρώπους, που έχουν χάσει τη ζωή τους ή έχουν μείνει με μόνιμες βλάβες.

Οι πρωτοβουλίες, που αναλάβαμε περιγράφηκαν σε ένα από τα πρώτα Υπουργικά Συμβούλια το Δεκέμβρη του 2009, οι δράσεις δηλαδή για την πολιτική της οδικής ασφάλειας. Έκτοτε λειτούργησε συστηματικά το Εθνικό Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας με τη συμμετοχή εκπροσώπων των φορέων και των διαφόρων επιστημονικών κλάδων.

Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.grFOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο LinkedinΤονίζω, ότι έχουμε καταλήξει σε πολύ σημαντικά συμπεράσματα και ενόψει της επόμενης συνεδρίασης του Εθνικού Συμβουλίου Εθνικής Ασφάλειας, το οποίο θα συντονίσει ο κ. Βούγιας την επόμενη εβδομάδα, αξίζει να γίνει αυτή η συζήτηση σήμερα, αφού το θέμα είναι, οι παρεμβάσεις στον αστικό ιστό και οι πρωτοβουλίες, που μπορεί να αναληφθούν από πλευράς των φορέων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

Οι πρωτοβουλίες μας ξεκίνησαν με έναν τρόπο, που είχε και στοιχεία πιλοτικού προγράμματος και στοιχεία στοχευμένων παρεμβάσεων, αλλά και στοιχεία γενικότερης πολιτικής όσον αφορά στην προσπάθεια για τη διαμόρφωση μιας άλλης αντίληψης ανάμεσα στους πολίτες και ιδίως σε αυτούς, που εντάσσονται στη λεγόμενη νεώτερη γενιά.
 
Ξέρετε, ότι αυτός είναι ο πιο βασικός παράγοντας για να πετύχουμε κάποια στιγμή, να μην μιλούμε πλέον με αριθμούς για τις επιδόσεις, που επιτυγχάνουμε από χρόνο σε χρόνο, αλλά να μιλούμε για μια άλλη ποιότητα ζωής. Να περάσουμε από τους ποσοτικούς δείκτες, σε μια ποιότητα καθημερινότητας, η οποία σαφώς, θα είναι διαφορετική προς το καλύτερο.

Ένα πρόγραμμα αποψίλωσης παράνομων διαφημιστικών πινακίδων ξεκίνησε με σημαντικά αποτελέσματα, είναι σε εξέλιξη, θα το ολοκληρώσουμε.

Ταυτοχρόνως μελετούμε την ανάδειξη κάποιων βασικών αξόνων στην περιοχή της πρωτεύουσας ως πρότυπα από άποψης οδικής ασφάλειας.

Τρίτον, έχουμε ολοκληρώσει την προετοιμασία για την εγκατάσταση ενός σημαντικού αριθμού πεζογεφυρών σε κρίσιμα, επικίνδυνα από άποψη οδικής ασφάλειας, σημεία της πρωτεύουσας. Έχουν επιλεγεί τα πρώτα 100 σημεία, το πρόγραμμα θα ξεκινήσει με την τοποθέτηση 20 πεζογεφυρών στα σημεία, που κατά προτεραιότητα θα κρίνεται, ότι είναι απαραίτητο αυτό να γίνει. Ήδη, είμαστε στο τέλος της μελέτης, όσον αφορά στα γεωτεχνικά ή το μοντέλο της γέφυρας, που προσιδιάζει σε κάθε περίπτωση.

Μια άλλη δράση, είναι αυτή, που αφορά στην προσπάθεια, που κάνουμε σε συνεργασία με άλλα Υπουργεία, να αναλάβουν πρωτοβουλίες, όπως η ένταξη μαθήματος οδικής αγωγής για την οδική ασφάλεια. Επίσης, έχουμε σχεδιάσει σε συνεννόηση με την Ε.Ε. -γιατί οι πόροι που διαθέτουμε δεν υφίστανται θα έλεγα, ίσα-ίσα έχουμε ένα τεράστιο έλλειμμα, αλλά εν πάση περιπτώσει θα καλύψουμε το έλλειμμα αυτό- για μια δράση παρεμβάσεων αναβάθμισης του οδικού δικτύου της χώρας σε μήκος 12.000 χλμ., ώστε να βελτιωθεί από άποψης οδικής ασφάλειας.

Η προσπάθεια αυτή βεβαίως, εντάσσεται σε ένα γενικότερο σχέδιο. Είμαστε σε συνεργασία με τους νομικούς φορείς και στο τέλος αυτού του εξαμήνου, θα είμαστε έτοιμοι, να παρουσιάσουμε το στρατηγικό σχέδιο για την οδική ασφάλεια της περιόδου 2011-2020.

Ταυτοχρόνως, αυτή την περίοδο, είναι στην αρχή της η πρωτοβουλία μας για την αναμόρφωση του συστήματος εξέτασης των υποψηφίων οδηγών και χορήγησης των διπλωμάτων οδήγησης. Γνωρίζετε, ότι ο χώρος αυτός έχει πολλές φορές κατακριθεί για φαινόμενα ανομίας και αδιαφάνειας και φαίνεται, πως ο μη ορθός και αποτελεσματικός τρόπος με τον οποίο κάποιος εξασφαλίζει ένα δίπλωμα οδήγησης, μπορεί να επηρεάσει την οδηγητική του ικανότητα, με όσες δυσμενείς συνέπειες αυτό συνεπάγεται.

Έχει αναρτηθεί στο διαδίκτυο το σχετικό κείμενο, προσπαθούμε να κάνουμε πιο αντιπροσωπευτικό και πιο αντικειμενικό το σύστημα, χωρίς την παρέμβαση του υποκειμενικού παράγοντα, με δημόσιο έλεγχο και με τρόπο τέτοιο, ώστε να ελέγχονται αυτοί, οι οποίοι έχουν νευραλγικό ρόλο, δηλαδή εξετάζουν και αποφασίζουν για την χορήγηση διπλώματος στους υποψήφιους οδηγούς.

Τα θέματα της οδικής ασφάλειας πρέπει να είναι ψηλά στην προτεραιότητα όλων, πιστεύω και κάθε Δήμου. Προγράμματα εθελοντισμού, παρεμβάσεις πιλοτικού χαρακτήρα, μπορούν εύκολα, να εξελιχθούν σε κάθε Δήμο, με εμψυχωτή τον ίδιο τον Δήμαρχο, κάποιον από την ηγεσία των Δήμων, με τη συνεργασία ειδικών, οι οποίοι έχουν άποψη για το θέμα αυτό και σε συντονισμό και συνεννόηση μαζί μας, μπορούμε να βελτιώσουμε την καθημερινότητα των πολιτών.

Η μάστιγα αυτή αφορά κυρίως τη νεότερη γενιά. Αντιλαμβάνεστε πόσο σημαντική απώλεια, είναι η απώλεια μιας ανθρώπινης ζωής, ιδίως, όταν προκαλείται από ένα έλλειμμα ενδιαφέροντος ή έλλειμμα σχεδιασμού στην πολιτική μας.

Σε αυτή την πολιτική ποτέ δεν θα φθάσουμε, εάν οι ΟΤΑ, δεν συνεισφέρουν και δεν αναλάβουν τις πρωτοβουλίες, που τους αναλογούν. Υπάρχουν φορείς της επιστημονικής κοινότητας, υπάρχουν φορείς της κοινωνίας των πολιτών, που συμμετέχουν με εκπροσώπους τους στο Εθνικό Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας, όπως μετέχουν και εκπρόσωποι της αυτοδιοίκησης, που έχουν πολύ σημαντικά πράγματα να μας πουν. Να τους ακούσουμε με προσοχή, να τους εμπιστευτούμε και να αναδείξουμε το θέμα της οδικής ασφάλειας ως ένα πολύ σημαντικό θέμα για κάθε τοπική κοινωνία.

Ας είμαστε αισιόδοξοι, παίρνοντας τέτοιες πρωτοβουλίες. Σε τελευταία ανάλυση, νομίζω σε μια εποχή με τους περιορισμούς και τη στενότητα της περιόδου, που διάγουμε επιβάλλεται να περάσουμε από τις απαισιόδοξες σκέψεις στις αισιόδοξες πράξεις».

Στη συνέχεια, ο Υφυπουργός Σπύρος Βούγιας, ο οποίος συντόνισε τη συζήτηση, υπογράμμισε:
«Η ανάγκη της συνεργασίας του Υπουργείου σε θέματα οδικής ασφάλειας με τους 66 Δημάρχους της Αττικής προκύπτει από το συμπέρασμα ότι ενώ έχουμε προχωρήσει αρκετά στη μείωση των ατυχημάτων στο υπεραστικό οδικό δίκτυο, πρέπει ακόμα να γίνει πολύ δουλειά στις αστικές περιοχές και μέσα στις πόλεις. Ειδικά στην Αττική τα στοιχεία δείχνουν ότι πάνω από το 80% των θανατηφόρων ατυχημάτων και των σοβαρών τροχαίων γίνεται μέσα σε κατοικημένες περιοχές. Αυτό συμβαίνει γιατί η Αττική είναι στο σύνολό της σχεδόν αστικοποιημένη.

Επειδή δεν είναι δυνατόν να υπάρχουν τροχονόμοι σε κάθε διασταύρωση, ούτε σε κάθε διάβαση πεζών, χρειαζόμαστε τη συνεργασία των Δημάρχων. Σε σχολικούς δακτυλίους γύρω από τα σχολεία, στην προσπάθεια ελέγχου και βοήθειας της κίνησης των πιο ευάλωτων χρηστών της οδού, δηλαδή των πεζών, των ποδηλατών και των δικυκλιστών. Χρειαζόμαστε στήριξη από την δημοτική αστυνομία όπου αυτή υπάρχει για τον καλύτερο έλεγχο της παράνομης στάθμευσης και τη μείωση της ταχύτητας μέσα στις αστικές περιοχές.

Το πρώτο τρίμηνο του 2011 συνεχίζουμε την πολύ καλή πορεία του 2010. Αν θυμάστε είχαμε 182 νεκρούς λιγότερους πέρσι και φέτος το πρώτο τρίμηνο έχουμε ήδη 68 νεκρούς λιγότερους. Αυτό σημαίνει ότι αν συνεχίσουμε έτσι θα ξεπεράσουμε τους ετήσιους στόχους μας. Είμαι αισιόδοξος ότι χάρη στη συνεργασία με τους Δημάρχους θα έχουμε φέτος ακόμη καλύτερα αποτελέσματα».

Στην συνάντηση συμμετείχαν ο Περιφερειάρχης Αττικής, Γιάννης Σγουρός, ο Γενικός Γραμματέας Αποκεντρωμένης Διοίκησης της Αποκεντρωμένης Αττικής, Ηλίας Λιακόπουλος, ο Διευθυντής Τροχαίας Αττικής, Ταξίαρχος Κωνσταντίνος Κρόκος, o Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΚ, Ηρακλής Δρούλιας και η Διευθύντρια Μελετών Έργων Οδοποιίας του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μανιώ Χατζοπούλου.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

v