Μανιάτης: Ευκαιρία το πράσινο επιχειρείν

Το πράσινο επιχειρείν αποτελεί μία ευκαιρία για τις επιχειρήσεις να ανοίξουν νέους καινοτόμους δρόμους, επισήμανε, μεταξύ άλλων, ο υφυπουργός ΠΕΚΑ Γ. Μανιάτης, στην εκδήλωση «Πράσινο Μάρκετινγκ".

Μανιάτης: Ευκαιρία το πράσινο επιχειρείν
Το πράσινο επιχειρείν αποτελεί μία ευκαιρία για τις επιχειρήσεις να ανοίξουν νέους καινοτόμους δρόμους, επισήμανε, μεταξύ άλλων, ο υφυπουργός ΠΕΚΑ Γ. Μανιάτης, στην εκδήλωση «Πράσινο Μάρκετινγκ: Οι περιβαλλοντικές Διαστάσεις του Μάρκετινγκ στο πλαίσιο της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης» του Ερευνητικού Εργαστηρίου Μάρκετινγκ (A.LA.R.M). του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και του Κέντρου Αειφορίας.

Όπως τόνισε, επενδύοντας σε πράσινες λύσεις, επενδύουμε στην εξωστρέφεια, στην ανταγωνιστικότητα, στην έρευνα, στην καινοτομία.

Στόχος είναι η δημιουργία μίας οικονομίας η οποία θα αξιοποιεί αλλά και θα σέβεται τον φυσικό πλούτο της χώρας, συμβάλλοντας έτσι στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των Ελλήνων.

--- Η ομιλία του Γ. Μανιάτη

Κυρίες και Κύριοι,

Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.grFOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο LinkedinΤο γεγονός ότι διανύουμε μία οικονομική κρίση δεν σημαίνει ότι επιτρέπεται να ξεχάσουμε την ύπαρξη μίας άλλης κρίσης, εξίσου αν όχι περισσότερο απειλητικής: της περιβαλλοντικής. Άλλωστε τα δύο αυτά φαινόμενα συνδέονται με πολλούς τρόπους. Και οι δύο κρίσεις είναι αποτέλεσμα μίας στρεβλής αντίληψης που για δεκαετίες εξίσωνε την κατανάλωση αγαθών με την οικονομική ευημερία, χωρίς καμία ανησυχία για τις παράπλευρες απώλειες αυτής της συμπεριφοράς από την αλόγιστη χρήση των πόρων.

H διπλή κρίση που βιώνουμε μας αποδεικνύει με τον καλύτερο τρόπο ότι η ευημερία δεν εξαρτάται αποκλειστικά από την κατανάλωση ή την παραγωγή περισσότερων προϊόντων και υπηρεσιών.

Όσο οι ανάγκες και οι επιθυμίες μας αυξάνονται, τόσο επιβαρύνεται το αποτύπωμά μας στον πλανήτη. Είναι επιτακτική ανάγκη οι καταναλωτικές και παραγωγικές μας συνήθειες να προσαρμοσθούν έτσι ώστε να εξορθολογήσουμε τη χρήση των πολύτιμων πόρων μας.

Η πράσινη επιχειρηματικότητα, η «πράσινη ανάπτυξη» την οποία ως κυβέρνηση προωθούμε, δεν αφορά μόνο τους κλάδους που σχετίζονται άμεσα με το περιβάλλον. Αφορά όλες, ανεξαιρέτως, τις εκφάνσεις της οικονομικής ζωής: από τη διαχείριση και την παραγωγή ενέργειας, ως την αγροτική παραγωγή, τον τουρισμό και τον πολιτισμό.

Στο μέσο της οικονομικής κρίσης ελλοχεύει ο κίνδυνος η υιοθέτηση πράσινων πολιτικών από τις επιχειρήσεις να θεωρηθεί περιττή πολυτέλεια. Το αντίθετο! Τώρα περισσότερο από ποτέ οι επιχειρήσεις πρέπει να αντιληφθούν ότι η Πράσινη Ανάπτυξη δεν είναι μόνο ένα σύνθημα που τις καθιστά ελκυστικές προς τους πελάτες, και σίγουρα πράσινη ανάπτυξη δεν σημαίνει απλά «τυπώνω λιγότερο» ή διαχωρίζω τα απορρίμματά μου -παρόλο που κι αυτές είναι σημαντικές ενέργειες.

Η Πράσινη Ανάπτυξη, η πράσινη επιχειρηματικότητα είναι κάτι πολύ περισσότερο: είναι μία επανάσταση στην παραγωγική διαδικασία των επιχειρήσεων με σοβαρό αντίκτυπο στην βιωσιμότητά, την ανταγωνιστικότητα και φυσικά στο ταμείο τους.

Στη σημερινή συγκυρία, το πράσινο επιχειρείν αποτελεί μία ευκαιρία για τις επιχειρήσεις για άνοιγμα σε νέους καινοτόμους δρόμους: ευκαιρία για τη δημιουργία πιο αναβαθμισμένων και ποιοτικότερων προϊόντων με μεγαλύτερη διάρκεια ζωής, φιλικότερων προς το περιβάλλον και τον άνθρωπο. Επιπλέον, όλες οι επιχειρήσεις ανεξαιρέτως μπορούν να εξοικονομήσουν πόρους και να αυξήσουν το περιθώριο κέρδους τους υιοθετώντας λύσεις για τον περιορισμό στην κατανάλωση ενέργειας και την ορθότερη διαχείριση των πόρων τους.

Επομένως, οι επιχειρήσεις δεν ωφελούνται μόνο από το να φαίνονται πράσινες. Ωφελούνται περισσότερο από το να είναι πράσινες.

Επενδύοντας επομένως σε πράσινες λύσεις, επενδύουμε στην εξωστρέφεια, στην ανταγωνιστικότητα, στην έρευνα, στην καινοτομία. Ακριβώς γι’ αυτό, η λήψη μέτρων για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής μέσω της υιοθέτησης ενός νέου αναπτυξιακού μοντέλου, αυτού της «Πράσινης Ανάπτυξης» αποτέλεσε κύρια προτεραιότητά μας από την πρώτη μέρα. Κι αυτό όχι μόνο γιατί νοιαζόμαστε για το περιβάλλον, αλλά γιατί αναγνωρίζουμε ότι οικονομική ανάπτυξη και περιβαλλοντική συνείδηση συνδέονται σήμερα περισσότερο από κάθε άλλη φορά.

Απόδειξη άλλωστε αποτελεί και η σύσταση του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, με θεμελιώδη ρόλο στην εφαρμογή αυτού του έξυπνου μοντέλου ανάπτυξης. Κεντρικοί πυλώνες της πολιτικής μας είναι η εξοικονόμηση φυσικών πόρων, η αξιοποίηση εναλλακτικών πηγών ενέργειας και ο εκσυγχρονισμός της παραγωγικής βάσης της χώρας.

Στόχος μας είναι η δημιουργία μίας οικονομίας η οποία θα αξιοποιεί αλλά και θα σέβεται τον φυσικό πλούτο της χώρας, συμβάλλοντας έτσι στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των Ελλήνων. Οι φυσικοί πόροι που διαθέτουμε μας επιτρέπουν να τους αξιοποιήσουμε για την αντιμετώπιση τόσο της οικονομικής όσο και της κλιματικής κρίσης.

Τρανό παράδειγμα οι πολιτικές μας για τις ΑΠΕ και την Εξοικονόμηση Ενέργειας. Έχουμε σαφείς και συγκεκριμένους στόχους έτσι ώστε όχι μόνο να συνεισφέρουμε θετικά στην αντιμετώπιση των περιβαλλοντικών προκλήσεων αλλά και να γίνει η πράσινη ανάπτυξη ο καταλύτης για την επανεκκίνηση της οικονομίας μας.

Μπορεί στην ιδιαίτερα δύσκολη περίοδο που διανύουμε, αυτό να ακούγεται ως κάτι εξαιρετικά φιλόδοξο. Σας βεβαιώνω ότι δεν είναι. Και δεν είναι, διότι δεν χρειάζεται να ανακαλύπτουμε κάθε φορά τον τροχό. Πριν από εμάς έχουν υπάρξει πολλές άλλες χώρες στις οποίες το μοντέλο της «Πράσινης Ανάπτυξης» έχει εφαρμοσθεί με επιτυχία. Επιπλέον, η Ελλάδα διαθέτει το συγκριτικό πλεονέκτημα που της δίνει ο φυσικός της πλούτος ώστε να ηγηθεί σε αυτό τον τομέα.

Η δημιουργία μιας συμμαχίας δυνάμεων, μεταξύ της πολιτείας, των επιχειρήσεων και των πολιτών αποτελεί τη μοναδική εγγύηση για την υλοποίηση αυτού του οράματος.

Φίλες και Φίλοι,
Θα ήθελα να συγχαρώ το Ερευνητικό Εργαστήριο Μάρκετινγκ του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και το Κέντρο Αειφορίας, τόσο για την πρωτοβουλία διοργάνωσης της σημερινής εκδήλωσης όσο και για το έργο που επιτελεί γενικότερα στην ενίσχυση της Αειφόρου Ανάπτυξης και της Επιχειρηματικής Αριστείας, δείχνοντας το δρόμο για τις ενέργειες που πρέπει να ληφθούν στην αντιμετώπιση της Κλιματικής Αλλαγής. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι έχει καταφέρει να αναδειχθεί σε αξιόπιστο σύμβουλο διεθνούς βεληνεκούς σε ζητήματα πράσινης στρατηγικής και περιβαλλοντικών λύσεων.

Επιπλέον, επιτρέψτε μου να συγχαρώ και τους ομιλητές που θα ακολουθήσουν – και οι οποίοι μοιράζονται το όραμα για ένα βιώσιμο μέλλον – για τα αυξημένα κοινωνικά και περιβαλλοντικά αντανακλαστικά που διαθέτουν. Περιμένω με ενδιαφέρον να ακούσω τα όσα έχουν να μας πουν.

Κλείνοντας και αφού ο λόγος περί πράσινου μάρκετινγκ, να σας μεταφέρω και μια διδακτική πράσινη ιστορία:

Η Κορεάτικη αυτοκινητοβιομηχανία Kia όταν για πρώτη φορά εισήλθε στην αγορά της Μ. Βρετανίας επέλεξε μία εξαιρετικά ανορθόδοξη και ιδιαίτερα θαρραλέα προωθητική μέθοδο. Ξεκίνησε καμπάνια με την οποία προωθούσε το περπάτημα(!) έναντι της οδήγησης για κοντινές διαδρομές με σύνθημα «Σκέψου πριν οδηγήσεις». Μάλιστα, δημιούργησε και προώθησε την έννοια του «Πεζού Λεωφορείου», δηλαδή την οργάνωση των μαθητών σε ομάδες για την πεζή μετάβασή τους από και προς το σχολείο υπό την καθοδήγηση εκπαιδευμένων επιβλεπόντων.
Οι πωλήσεις της δικαίωσαν αυτή την τολμηρή προσέγγιση.

Οι επιχειρήσεις έχουν την ευκαιρία να μεταδώσουν έξυπνα το μήνυμα, ότι περιβαλλοντική συνείδηση και κατανάλωση δεν είναι πλέον έννοιες αντικρουόμενες αλλά μπορούν και πρέπει να συμβαδίζουν. Κι αυτό είναι καλό για όλους.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

v
Απόρρητο