Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

«Προ των πυλών» το ηλεκτρονικό εισιτήριο

Σε εξέλιξη βρίσκεται η διαγωνιστική διαδικασία για το έργο του συστήματος τηλεματικής για την πληροφόρηση επιβατών και τη διαχείριση στόλου για τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ μέσω ΣΔΙΤ. Μέσα Απριλίου η υποβολή ενδιαφέροντος.

«Προ των πυλών» το ηλεκτρονικό εισιτήριο
Προετοιμάζεται εντατικά η έναρξη διαγωνιστικής διαδικασίας για το έργο του Αυτόματου Συστήματος Συλλογής Κομίστρου μέσω ΣΔΙΤ, κατόπιν στενής συνεργασίας της Γενικής Γραμματείας του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, της Ειδικής Γραμματείας ΣΔΙΤ και της Ειδικής Γραμματείας Ψηφιακού Σχεδιασμού του Υπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας.

Στις επόμενες μέρες θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση η Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος του διαγωνισμού και αμέσως μετά δρομολογείται η δημοπράτηση του.

Παράλληλα, σε εξέλιξη βρίσκεται η διαγωνιστική διαδικασία για το έργο του συστήματος τηλεματικής για την πληροφόρηση επιβατών και τη διαχείριση στόλου για τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ μέσω ΣΔΙΤ. Η υποβολή φακέλων εκδήλωσης ενδιαφέροντος αναμένεται εντός του Απριλίου 2011.

Τα δύο αυτά έργα είναι τα πρώτα έργα ΣΔΙΤ στον τομέα της Τεχνολογίας Πληροφορικής και Επικοινωνιών και επίσης τα πρώτα έργα που συνδυάζουν κοινοτική και ιδιωτική χρηματοδότηση. Αποτελούν μέρος του ευρύτερου στρατηγικού σχεδιασμού για την αναδιάρθρωση των αστικών συγκοινωνιών και αποτελούν σημαντικά βήματα εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης του επιπέδου των παρεχόμενων υπηρεσιών στους πολίτες.

Αντικείμενο του έργου

Αντικείμενο του έργου είναι η υλοποίηση ενός ενιαίου Αυτόματου Συστήματος Συλλογής Κομίστρου μέσω Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα
, που θα εφαρμοσθεί στην γεωγραφική περιοχή αρμοδιότητος του ΟΑΣΑ και θα καλύπτει επιχειρησιακά το σύνολο των φορέων αστικών συγκοινωνιών της Αττικής.

Το χάρτινο εισιτήριο και οι κάρτες απεριορίστων θα αντικατασταθούν σταδιακά από «ηλεκτρονικές» κάρτες, που θα διευκολύνουν σημαντικά την πρόσβαση
Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.grFOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο Linkedinτων επιβατών στα μέσα μεταφοράς.

Επίσης, η χρήση των «ηλεκτρονικών» καρτών θα επιτρέψει την εφαρμογή δικαιότερων χρεώσεων στους επιβάτες ανάλογα με τις αποστάσεις που διανύουν ή το χρόνο κατά τον οποίο πραγματοποιούν τις μετακινήσεις τους (π.χ. μείωση της τιμής του κομίστρου τα Σαββατοκύριακα ή τις αργίες, κ.λπ.).

Τέλος, ο ΟΑΣΑ θα είναι σε θέση να ελέγχει πλήρως και με διαφάνεια το σύστημα πωλήσεων και ακυρώσεων εισιτηρίων, ενώ η κατανομή των εσόδων στους φορείς συγκοινωνιακού έργου θα γίνεται πλέον με βάση το πραγματικό συγκοινωνιακό έργο που παρείχαν.

Οφέλη

Για τις αστικές συγκοινωνίες

• Περιορισμός της λαθρεπιβίβασης.
• Ενιαία αντιμετώπιση των μετεπιβιβάσεων και δυνατότητα σχεδιασμού και υλοποίησης ευέλικτων και ελκυστικών τιμολογιακών πολιτικών μετεπιβίβασης για όλα τα μέσα του Συστήματος Αστικών Συγκοινωνιών της Αθήνας
• Βελτίωση του τρόπου διαχείρισης και ελέγχου των χρηματοοικονομικών μεγεθών του ΟΑΣΑ και ορθολογικότερη κατανομή των εσόδων μεταξύ των εμπλεκόμενων φορέων, ανάλογα με το μεταφορικό έργο που έχουν προσφέρει
• Αξιοποίηση των δεδομένων κίνησης του επιβατικού κοινού για την παρακολούθηση της λειτουργίας του συστήματος μεταφορών και τον σχεδιασμό και οργάνωση ποικίλων υπηρεσιών των φορέων

Για τον επιβάτη

• Δυνατότητα υλοποίησης ευέλικτων και προσιτών τιμολογιακών πολιτικών και εισαγωγής νέων δικαιότερων τύπων κομίστρου
• Ευκολία στην αγορά και φόρτιση καρτών και εισιτηρίων, με μείωση του χρόνου αναμονής, περισσότερα σημεία πώλησης, νέα συστήματα πώλησης
• Εξασφάλιση του επιβάτη σε περίπτωση απώλειας ή καταστροφής καρτών και εισιτηρίων
• Βελτίωση των παρεχομένων προς το επιβατικό κοινό υπηρεσιών, με τη συλλογή και επεξεργασία δεδομένων, που αφορούν στις μετακινήσεις του, χωρίς να θίγονται τα προσωπικά του δεδομένα, και επιτρέπουν το σχεδιασμό νέων προϊόντων ή την αναβάθμιση υπαρχόντων

«Η υλοποίηση του Αυτόματου Συστήματος Συλλογής Κομίστρου θα μειώσει δραστικά την απώλεια εσόδων και θα συμβάλλει στην ορθολογική κατανομή των εσόδων μεταξύ των φορέων συγκοινωνιακού έργου. Επιπλέον, θα συμβάλει στην ποιοτική αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών και την εφαρμογή σύγχρονων τιμολογιακών πολιτικών που ανταποκρίνονται στις ανάγκες του επιβατικού κοινού και στην κοινωνική πολιτική που θέλει να ασκήσει η Κυβέρνηση» δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χάρης Τσιόκας.

Υλοποίηση του έργου μέσω ΣΔΙΤ

Στο πλαίσιο του έργου ο ιδιώτης ανάδοχος θα αναλάβει την χρηματοδότηση, μελέτη, κατασκευή, συντήρηση, λειτουργική υποστήριξη και τεχνική διαχείριση του έργου για 12 έτη, ενώ θα αποπληρώνεται βάσει μηχανισμού πληρωμών κατά την περίοδο λειτουργίας του, ο οποίος αξιολογεί την ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών.

Το ελληνικό δημόσιο δεν «αγοράζει μια προμήθεια» αλλά μια ολοκληρωμένη υπηρεσία για την οποία η πληρωμή που καταβάλλει είναι ευθέως συνδεδεμένη με το επίπεδο υπηρεσιών που λαμβάνει.

Στο τέλος της δωδεκαετούς διάρκειας της σύμβασης το σύστημα θα μείνει στην κυριότητα του ΟΑΣΑ.

Βασικά χαρακτηριστικά έργου ΣΔΙΤ στον τομέα Τεχνολογιών, Πληροφορικής και Επικοινωνιών

• Εξασφάλιση προκαθορισμένου χρόνου και κόστους υλοποίησης:

Ο ανάδοχος ξεκινά να λαμβάνει πληρωμές μόνο μετά την παράδοση του έργου σε λειτουργία, έχοντας με αυτό τον τρόπο ισχυρό κίνητρο τήρησης του χρονοδιαγράμματος υλοποίησης 
Η αμοιβή που θα κληθεί να καταβάλλει ο ΟΑΣΑ είναι γνωστή εκ των προτέρων και για όλη τη διάρκεια της σύμβασης
Υπερβάσεις κόστους και ζημίες που ενδεχομένως προκύψουν κατά τη διάρκεια της σύμβασης βαρύνουν πλήρως τον ιδιώτη ανάδοχο και όχι τον ΟΑΣΑ

• Σύνδεση αμοιβής αναδόχου και ποιότητας παρεχόμενων υπηρεσιών:

Ο ανάδοχος αποπληρώνεται κατά την περίοδο λειτουργίας του έργου, στη βάση ενός λεπτομερούς μηχανισμού πληρωμών ο οποίος αξιολογεί την ποιότητα του έργου και των προσφερόμενων υπηρεσιών καθ’ όλη τη διάρκεια ζωής του
Χαμηλή ποιότητα υπηρεσιών συνεπάγεται μείωση της πληρωμής
Ο μηχανισμός πληρωμών παρέχει ισχυρό κίνητρο για τη μακροπρόθεσμη διατήρηση ενός άρτιου τεχνικά έργου και την παροχή υπηρεσιών τεχνικής διαχείρισης υψηλού επιπέδου

• Ενοποίηση της ευθύνης μελέτης, κατασκευής, συντήρησης και τεχνικής διαχείρισης του έργου, στη βάση προδιαγραφών αποτελέσματος: 

Πέραν της έγκαιρης και ποιοτικής υλοποίησης διασφαλίζεται και η διατήρηση του έργου σε υψηλό επίπεδο λειτουργικότητας καθ’ όλη τη διάρκειά του

Χρηματοδότηση της επένδυσης με συνδυασμό κοινοτικών πόρων και ιδιωτικών κεφαλαίων

Χρηματοδότηση Επένδυσης:
• Μέρος του κόστους αρχικής επένδυσης του έργου θα καταβληθεί ως επιχορήγηση μέσω κοινοτικών πόρων.
• Το υπόλοιπο μέρος της αρχικής επένδυσης θα καλυφθεί με ιδιωτική χρηματοδότηση μέσω ίδιων και δανειακών κεφαλαίων.

Λειτουργικές Δαπάνες:
Το σύνολο των δαπανών συντήρησης, τεχνικής υποστήριξης, αναβάθμισης και λειτουργίας
του συστήματος αναλαμβάνεται εξ ολοκλήρου από τον ιδιωτικό φορέα σύμπραξης

Αποπληρωμή:
Η αποπληρωμή του έργου θα πραγματοποιείται μέσω της καταβολής περιοδικών πληρωμών διαθεσιμότητας. Το ύψος των πληρωμών θα εξαρτάται από την επίδοση του ιδιωτικού φορέα σύμπραξης σύμφωνα με προκαθορισμένα κριτήρια απόδοσης. Αποτυχία επίτευξης των δεικτών απόδοσης που θα τεθούν από τον ΟΑΣΑ θα συνεπάγεται μη πληρωμή.

Η αξιοποίηση κοινοτικών πόρων σε έργο ΣΔΙΤ θα μειώσει τις πληρωμές διαθεσιμότητας και θα αυξήσει την απορρόφηση κοινοτικών πόρων σε έργα υψηλής προστιθέμενης αξίας για τους πολίτες, ενώ θα διασφαλιστεί η λειτουργικότητα του συστήματος σε βάθος χρόνου.

Διαγωνιστική Διαδικασία

Στις αρχές Μαρτίου η Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος τίθεται σε δημόσια διαβούλευση, ενώ αμέσως μετά δρομολογείται η έναρξη του διαγωνισμού.

Θα ακολουθηθεί διαγωνιστική διαδικασία δύο φάσεων (προεπιλογή και υποβολή δεσμευτικών προσφορών). Η διαγωνιστική διαδικασία θα βασίζεται σε αντικειμενικό και διαφανή τρόπο αξιολόγησης τόσο στη φάση προεπιλογής όσο και στη φάση υποβολής δεσμευτικών προσφορών.

«Με τα έργα του «ηλεκτρονικού εισιτηρίου» και της «τηλεματικής» εγκαινιάζεται μια νέα γενιά έργων ΣΔΙΤ που αξιοποιούν τις τεχνολογίες πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών για την υλοποίηση σύγχρονων υποδομών για το δημόσιο και τον πολίτη με αποτελεσματικότητα, διαφάνεια και σωστό σχεδιασμό ενώ είναι και τα πρώτα έργα ΣΔΙΤ με πληρωμές διαθεσιμότητας που συνδυάζουν κοινοτική και ιδιωτική χρηματοδότηση.

Τα δύο αυτά έργα εντάσσονται στο συνολικό στρατηγικό σχεδιασμό αναδιοργάνωσης των αστικών συγκοινωνιών, που έχει ως στόχο την βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών στον πολίτη και την βέλτιστη αξιοποίηση των δημόσιων πόρων, διατηρώντας τον καθαρά δημόσιο χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών» δήλωσε ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δημήτρης Ρέππας.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

v