Μωραϊτάκης: Κριτική για φορονομοσχέδιο

Κριτική στο νέο φορολογικό νομοσχέδιο ασκεί ο κ. Α. Μωραϊτάκης τονίζοντας πως ο φορολογικός συντελεστής των επιχειρήσεων έπερεπε να είναι μεγαλύτερος του 20% και να υπάρχει εξάντληση της φορολογικής υποχρέωσης στην πηγή.

Μωραϊτάκης: Κριτική για φορονομοσχέδιο
Κριτική στο νέο φορολογικό νομοσχέδιο ασκεί ο πρόεδρος του ΣΜΕΧΑ κ. Αλ. Μωραϊτάκης, τονίζοντας, μεταξύ άλλων, πως ο φορολογικός συντελεστής των επιχειρήσεων έπρεπε να είναι μεγαλύτερος του 20% και να υπάρχει εξάντληση της φορολογικής υποχρέωσης στην πηγή.

Ο πρόεδρος του ΣΜΕΧΑ συγκεκριμένα υπογραμμίζει: 
 

1ο. Μεταξύ του φόρου υπεραξίας και της ανόδου του φόρου επί των πωλήσεων στο 0,20%, η λύση που επελέγη, δηλαδή ο φόρος επί των πωλήσεων 0,20%, είναι καλύτερη για τα δημόσια έσοδα και τους Έλληνες επενδυτές. Εισηγήθηκε προς το υπουργείο από το Δ.Σ. του ΣΜΕΧΑ. Ο φόρος υπεραξίας δεν θα καταβαλλόταν από εταιρίες χωρών όπου η Ελλάδα έχει σύμβαση αποφυγής διπλής φορολογίας όπως είναι οι αγγλοσαξονικές χώρες, διότι εξαιρούνται τα κεφαλαιακά κέρδη από τη φορολόγηση.

Μάλιστα, οι εταιρίες και τα funds από αγγλοσαξονικές χώρες έχουν τη συντριπτική πλειοψηφία μετοχών που κατέχουν ξένοι και είναι εισηγμένες στο Χ.Α. Πρέπει όμως ο φόρος επί των πωλήσεων 0,20% να ισχύσει από τη δημοσίευση ή την ψήφιση του νόμου και όχι από την 1η/1/2011, όπως διατυπώνεται στο νέο φορολογικό νομοσχέδιο. Είναι βέβαιο ότι θα διορθωθεί από το υπουργείο μέχρι την ψήφισή του.

2ο. Ήταν προτιμότερο, κατά την άποψή μου, ο φορολογικός συντελεστής των επιχειρήσεων να είναι μεγαλύτερος του 20% και να υπάρχει εξάντληση της φορολογικής υποχρέωσης στην πηγή, όπως γινόταν πριν από το 2007, διότι η παρακράτηση 25% στα μερίσματα κατά τη διανομή θα ισχύσει μόνο για Έλληνες μετόχους και όχι για ξένους ή/και για θυγατρικές τρίτων ξένων
Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.grFOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο Linkedinκαθώς και ευρωπαϊκών εταιριών, όπου η Ελλάδα έχει υπογράψει συμβάσεις αποφυγής διπλής φορολόγησης.

3ο. Θα μπορούσε να εξεταστεί και να επιβάλλεται καλύτερη φορολογική μεταχείριση επί του φόρου διανομής για τις εισηγμένες εταιρίες στο Χ.Α., όπως γινόταν και στο παρελθόν όπου δεν υπήρχε η αυτοτελής φορολόγηση.

4ο. Η σημερινή άποψη αναλυτών τραπεζικών χρηματιστηριακών που έχουν την πλειονότητα ξένων μετόχων στο δικό τους μετοχικό κεφάλαιο, ότι δηλαδή η ελάχιστη αύξηση από 0,15% σε 0,20% θα επηρεάσει αρνητικά την ΕΧΑΕ, είναι αβάσιμη. Η αύξηση 0,05% είναι ελάχιστη για τον επενδυτή, αλλά σημαντική για τα δημόσια έσοδα και επίσης η τιμή της ΕΧΑΕ σήμερα ανεβαίνει αισθητά. Αδυνατούμε να κατανοήσουμε γιατί ορισμένα υψηλόβαθμα τραπεζικά στελέχη επιζητούν τον φόρο υπεραξίας.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

v