Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Διευρύνεται το «δεν πληρώνω» στα ΜΜΜ

Αποκλεισμό των ακυρωτικών μηχανημάτων των εισιτηρίων κατά το χρονικό διάστημα από τις 6 έως τις 8 το πρωί πραγματοποίησαν σήμερα διάφοροι φορείς υπό τη συντονιστική διεύθυνση του ΠΑΜΕ.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Διευρύνεται το «δεν πληρώνω» στα ΜΜΜ
Αποκλεισμό των ακυρωτικών μηχανημάτων των εισιτηρίων κατά το χρονικό διάστημα από τις 6 έως τις 8 το πρωί, οπότε και μετακινείται ο κύριος όγκος των εργαζομένων, πραγματοποίησαν σήμερα διάφοροι φορείς υπό τη συντονιστική διεύθυνση του ΠΑΜΕ.

Όπως έχει ανακοινωθεί, οι αποκλεισμοί είχε προγραμματιστεί να γίνουν στους σταθμούς του μετρό σε Σύνταγμα - Ομόνοια - Αττική - Αγ. Αντώνιο - Δάφνη και στους σταθμούς του ΗΣΑΠ στον Πειραιά και στην Καλλιθέα.

Οι ίδιοι φορείς (ΠΑΜΕ, ΠΑΣΥ, ΠΑΣΕΒΕ, ΜΑΣ, ΟΓΕ) χθες πραγματοποίησαν ενημερωτικές δράσεις σε σταθμούς του μετρό, του ΗΣΑΠ και σε αφετηρίες λεωφορείων, υπογραμμίζοντας την ανάγκη αντίδρασης στις αυξήσεις εισιτηρίων που έρχονται από την 1η Φεβρουαρίου.

Η άρνηση ακύρωσης εισιτηρίου ως ένδειξη διαμαρτυρίας για τις αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων ξεκίνησε δειλά ακολουθώντας την τακτική που έχει υιοθετηθεί από μεγάλο αριθμό πολιτών έναντι των διοδίων, ωστόσο τείνει να διευρύνεται συνεχώς καθώς πολλοί είναι οι φορείς που συντάσσονται.

Με σχετική ανακοίνωσή του το Νέο ΙΝΚΑ επισημαίνει ότι δεν μπορεί να προτείνει επίσημα τη μη πληρωμή εισιτηρίου λόγω του τυπικά παράνομου χαρακτήρα της πράξης, ωστόσο σημειώνει ότι «θα παράσχει συνδρομή σε όσους πολίτες βρεθούν στην ανάγκη να τη ζητήσουν αντιμετωπίζοντας ένα πρόστιμο λόγω μη πληρωμής εισιτηρίου».
Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.grFOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο Linkedin
Μάλιστα, το Νέο ΙΝΚΑ υποστηρίζει ότι σε πολλές περιπτώσεις για διαδρομές στο κέντρο της πρωτεύουσας η χρήση του Ι.Χ. είναι οικονομικότερη επιλογή έναντι της πληρωμής εισιτηρίου στις αστικές συγκοινωνίες.

Ενδεικτικά, λαμβάνοντας ως τιμή αναφοράς τα 10 λεπτά ανά λίτρο βενζίνης, συνυπολογίζοντας και τα λοιπά λειτουργικά κόστη του Ι.Χ., το Νέο ΙΝΚΑ καταλήγει στο συμπέρασμα ότι, με το αντίτιμο ενός εισιτηρίου του 1,40 ευρώ, το Ι.Χ. διανύει δεκατέσσερα ολόκληρα χιλιόμετρα.

Στα δύο οι εργαζόμενοι του ΟΣΕ

Εν τω μεταξύ, κανονικά θα κινηθούν σήμερα οι συρμοί του μετρό από και προς το αεροδρόμιο, μετά την απόφαση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ) να αναστείλει την εξαγγελθείσα κινητοποίηση μετά την ικανοποίηση, από το υπουργείο Υποδομών, του αιτήματος για συνάντηση με την ηγεσία του υπουργείου για τα θέματα που αφορούν στον σιδηρόδρομο και στους εργαζομένους σε αυτόν.

Αντίθετα, ακινητοποιημένοι θα παραμείνουν οι συρμοί του ΟΣΕ και του προαστιακού σιδηροδρόμου, για το διήμερο Τετάρτης - Πέμπτης, καθώς το σωματείο των μηχανοδηγών εμμένει στην απόφασή του για 48ωρη απεργία.

Διαλόγου συνέχεια με τα συνδικάτα στις συγκοινωνίες

Την ίδια ώρα, σε εξέλιξη βρίσκεται και ο διάλογος του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων με τα σωματεία των εργαζομένων στις αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας, που διευκρινίζουν ότι εφόσον δεν υπάρξουν αποτελέσματα θα προχωρήσουν, εκ νέου, σε κινητοποιήσεις.

Χαρακτηριστική είναι η στάση του Σωματείου Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό (ΣΕΛΜΑ), που δηλώνει την αντίθεσή του σε κάθε σχέδιο μετατάξεων και κατάργησης των συλλογικών συμβάσεων εργασίας, όπως προβλέπεται στο σχέδιο νόμου που έχει καταρτιστεί από την πλευρά του υπουργείου.

Το σωματείο των εργαζομένων στο μετρό επισημαίνει πως εάν το υπουργείο επιμείνει στις θέσεις του, "δεν μένει τίποτε άλλο παρά να υλοποιήσουμε την απόφαση της γενικής συνέλευσης", η οποία προβλέπει επαναλαμβανόμενες 24ωρες απεργίες.

Σε ετοιμότητα για νέες κινητοποιήσεις βρίσκονται και τα υπόλοιπα σωματεία των εργαζομένων στις συγκοινωνίες, εκφράζοντας φόβους ότι από τον διάλογο δεν θα προκύψουν ουσιαστικές διαφοροποιήσεις στις διατάξεις του σχεδίου νόμου που μέσα στο επόμενο 15νθήμερο θα κατατεθεί για ψήφιση στη Βουλή.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

v