Ιδιώτες προσγειώνονται σε περιφερειακά αεροδρόμια

Τον δρόμο για την είσοδο ιδιωτών στα 33 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας ανοίγει το σχέδιο νόμου του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για την αναδιάρθρωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Ιδιώτες προσγειώνονται σε περιφερειακά αεροδρόμια
Τον δρόμο για την είσοδο ιδιωτών στα 33 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας ανοίγει το σχέδιο νόμου του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για την αναδιάρθρωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, το οποίο, ύστερα από πολύμηνη επεξεργασία, κατατέθηκε χθες στη Βουλή.

Με το νέο μοντέλο λειτουργίας των αεροδρομίων, η κυβέρνηση προσδοκά σημαντικά έσοδα αλλά και αλλαγή του τρόπου λειτουργίας τους, καθώς η εκμετάλλευση των περιφερειακών αερολιμένων θα γίνεται κατά κύριο λόγο με εμπορικά κριτήρια.

Σύσταση εταιριών διαχείρισης

Το σχέδιο νόμου προβλέπει τη σύσταση ανωνύμων εταιριών διαχείρισης αεροδρομίων (ΑΕΔΑ) για το σύνολο των αεροδρομίων, ή ομάδα αεροδρομίων, ή για κάθε αεροδρόμιο χωριστά.

Το σύνολο των μετοχών των εταιριών αυτών θα ανήκει στο ελληνικό δημόσιο. Αυτές οι επιχειρήσεις θα έχουν τη δυνατότητα συνεργασίας με τρίτους, προκειμένου να επιτύχουν τους στόχους τους.

Σε κάθε εταιρία θα παραχωρούνται από το Δημόσιο τα δικαιώματα που αφορούν στη διοίκηση, διαχείριση, λειτουργία, ανάπτυξη, επέκταση, συντήρηση και εκμετάλλευση των αεροδρομίων, για τα οποία η εταιρία αυτή ιδρύθηκε, αλλά και των εμπορικών ή άλλων χρήσεων που βρίσκονται μέσα ή κοντά στα αεροδρόμια αυτά.

Κι άλλες μετατάξεις προσωπικού
Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.grFOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο Linkedin
Η στελέχωση των ΑΕΔΑ θα γίνεται με προσωπικό που θα προσλαμβάνεται με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου, ενώ, έως ότου ολοκληρωθεί η στελέχωση κάθε εταιρίας, θα επιτρέπεται να γίνεται με απόσπαση δημοσίων υπαλλήλων.

Σε περίπτωση όπου μετά την έναρξη της λειτουργίας των εταιριών αυτών διαπιστωθεί ότι στα αεροδρόμια πλεονάζει προσωπικό της ΥΠΑ, τότε αυτό θα μετατάσσεται σε φορείς ή σε υπηρεσίες του Δημοσίου.

Στις εταιρίες που θα συσταθούν την προεδρία και την πλειοψηφία του μετοχικού κεφαλαίου θα έχει το Δημόσιο, γι' αυτό και από το αρμόδιο υπουργείο επισημαίνεται πως δεν πρόκειται για ιδιωτικοποίηση των αερολιμένων. Ωστόσο, το μάνατζμεντ και ένα μειοψηφικό πακέτο θα περάσει σε ιδιώτες. Πρότυπο για τη λειτουργία του σχήματος αυτού θα αποτελέσει ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών "Ελευθέριος Βενιζέλος", όπου το Δημόσιο κατέχει το 55%, όμως τη διοίκηση έχει ιδιωτική εταιρία, παρότι αυτή κατέχει αρκετά χαμηλότερο ποσοστό.

Έργα εκσυγχρονισμού

Η είσοδος ιδιωτών στα περιφερειακά αεροδρόμια είναι μια κίνηση σχεδόν επιβεβλημένη, με δεδομένο ότι, όπως υπολογίζεται, για τον εκσυγχρονισμό των περιφερειακών αεροδρομίων απαιτούνται κεφάλαια ύψους περίπου 2 δισ. ευρώ, τα οποία δεν είναι σε θέση να διαθέσει το Δημόσιο.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

v