Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΥΠΑ: Τα δικαιώματα των επιβατών αεροπλάνου

Επ’ ευκαιρία των εορτών και με αφορμή τη μαζική μετακίνηση εκδρομέων, αεροπορικώς, στο εσωτερικό και το εξωτερικό, η ΥΠΑ υπενθυμίζει σε όλους τους ταξιδιώτες ότι έχουν δικαιώματα ισχυρώς κατοχυρωμένα από την ΕΈ.

ΥΠΑ: Τα δικαιώματα των επιβατών αεροπλάνου
Επ’ ευκαιρία των εορτών των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς και με αφορμή τη μαζική μετακίνηση εκδρομέων, αεροπορικώς, στο εσωτερικό της χώρας και το εξωτερικό, η ΥΠΑ υπενθυμίζει σε όλους τους ταξιδιώτες ότι έχουν δικαιώματα ισχυρώς κατοχυρωμένα από την Ευρωπαϊκή Ένωση και Διεθνείς Συμβάσεις.

Συγκεκριμένα, σε περίπτωση ματαίωσης, ακύρωσης ή καθυστέρησης της πτήσης τους οι επιβάτες δικαιούνται χρηματική αποζημίωση, ανάπαυση, φαγητό ή και επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου τους.

Αν η εταιρεία αρνηθεί να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις της που απορρέουν από τον Κανονισμό 261/2004 της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τότε εκείνοι που αδικούνται μπορούν και πρέπει να απευθύνονται στην ΥΠΑ,
αρχικά στον αρμόδιο αερολιμενάρχη και, αν χρειαστεί, στην Κεντρική Υπηρεσία, η οποία θα αναλάβει να επιλύσει το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί.

Τα βασικά που πρέπει να γνωρίζουν οι ταξιδιώτες είναι τα εξής: 

* Άρνηση επιβίβασης:
Τα ποσά που προβλέπονται ως αποζημίωση είναι τα εξής:
250 € για πτήσεις μικρότερες των 1500 χλμ.
Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.grFOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο Linkedin400 € για πτήσεις από 1500 έως 3500 χλμ.
600 € για πτήσεις μεγαλύτερες των 3500 χλμ.

* Ακύρωση πτήσης: Επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου, γεύμα, κατάλυμα και επικοινωνιακές διευκολύνσεις. Αποζημίωση ή δυνατότητα μεταφοράς με άλλη πτήση. Μεγάλες καθυστερήσεις: Κατάλυμα, γεύμα και αν η καθυστέρηση υπερβαίνει τις 5 ώρες, δυνατότητα επιστροφής του αντιτίμου του εισιτηρίου.

* Απώλεια ή καταστροφή αποσκευών: Δυνατότητα διεκδίκησης μέχρι 1000 SDR (1SDR=1,18€).

* Eπίσης με σχετική απόφαση του Δικαστηρίου των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων, οι επιβάτες πτήσεων που φθάνουν στον τελικό προορισμό τους με τρεις ή πλέον ώρες καθυστέρηση, δικαιούνται πλέον κατ΄ αποκοπή αποζημίωση από 250 έως 600 ευρώ.

Επιπλέον, με άλλη απόφαση του ΔΕΚ, οι αεροπορικές εταιρείες υποχρεούνται να καταβάλλουν αποζημίωση και για τις περιπτώσεις ακύρωσης ή καθυστέρησης πτήσης λόγω τεχνικών λόγων, καθόσον οι τεχνικοί λόγοι που συνδέονται με την κανονική άσκηση δραστηριότητας του αερομεταφορέα, δεν ανήκουν στις έκτακτες περιστάσεις.

Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας καλεί όλους τους επιβάτες που ενδεχομένως θα αντιμετωπίσουν κάποιο πρόβλημα, να μη μείνουν απαθείς και να καταγγείλουν την ταλαιπωρία τους.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

v