Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Υδατοδρόμια και από ιδιώτες προβλέπει σ/ν

Ανάσα ζωής για την τουριστική κίνηση στις περιοχές της χώρας που δεν διαθέτουν αεροδρόμια και δεν εξυπηρετούνται από αεροπλάνο μπορεί να προσφέρει η ίδρυση υδατοδρομίων.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Υδατοδρόμια και από ιδιώτες προβλέπει σ/ν
Ανάσα ζωής για την τουριστική κίνηση στις περιοχές της χώρας που δεν διαθέτουν αεροδρόμια και δεν εξυπηρετούνται από αεροπλάνο μπορεί να προσφέρει η ίδρυση υδατοδρομίων, η οποία θα δώσει τη δυνατότητα σε εταιρίες υδροπλάνων να προσφέρουν υπηρεσίες σε πολλά σημεία που αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα εξυπηρέτησης.

Το σχέδιο δεν είναι νέο. Ο έως τώρα σχεδιασμός υπήρξε κάκιστος, ειδικά μετά τα ήδη "θύματα", τις δύο πρώτες εταιρίες που, δείχνοντας εμπιστοσύνη στις μεγαλόσχημες εξαγγελίες, άρχισαν δραστηριότητα στη χώρα μας.

Ωστόσο, αυτήν τη φορά, το αρμόδιο υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων φιλοδοξεί να αποφύγει τα παιδαριώδη λάθη του παρελθόντος, που οδήγησαν στην αποτυχία το φιλόδοξο εγχείρημα.

Η αρχή γίνεται με την κατάρτιση σχεδίου νόμου, με το οποίο ανοίγει ο δρόμος για την ίδρυση και λειτουργία υδατοδρομίων.

Το κείμενο του σχεδίου νόμου είναι ήδη έτοιμο και δίνει τη δυνατότητα για τη δημιουργία αεροδρομίων σε υδάτινες επιφάνειες από δημοτικούς και ιδιωτικούς φορείς.

Ασύμφορες έως σήμερα οι επενδύσεις
Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.grFOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο Linkedin
Στόχος δεν είναι μόνο η άρση της απομόνωσης για απομακρυσμένες νησιωτικές περιοχές αλλά και η ενίσχυση του υψηλής ποιότητας τουρισμού σε νησιά ή σε πολυτελείς ξενοδοχειακές μονάδες οι οποίες διαθέτουν ξενοδοχειακούς λιμένες.

Με το προτεινόμενο σχέδιο νόμου με την επωνυμία "Λειτουργία αεροδρομίων επί υδάτινων επιφανειών" επιδιώκεται η δημιουργία ενός ολοκληρωμένου νομικού πλαισίου για τη λειτουργία αεροδρομίων επί υδάτινων επιφανειών, προκειμένου οι μεταφορές με υδροπλάνα να αποτελέσουν μέρος του μεταφορικού δικτύου της χώρας.

Στο πρόσφατο παρελθόν η Πολιτεία χορήγησε ορισμένες προσωρινές άδειες λειτουργίας υδατοδρομίων σε κάποιες περιοχές.

Τα υδατοδρόμια που διάθεταν προσωρινή άδεια μπορούσαν να εξυπηρετήσουν έως και τρεις πτήσεις την ημέρα, γεγονός που δεν επέτρεπε την υλοποίηση επενδύσεων, αφού κάτι τέτοιο ήταν εντελώς ασύμφορο.

Επιπλέον σοβαρό πρόβλημα ήταν το γεγονός ότι ουδέποτε εκδόθηκε το προβλεπόμενο προεδρικό διάταγμα για τη χορήγηση αδειών λειτουργίας υδατοδρομίων. Οι σοβαρές ατέλειες της νομοθεσίας είχαν ως αποτέλεσμα το εγχείρημα λειτουργίας υδατοδρομίων να αποτύχει πλήρως και οι εταιρίες που επιχείρησαν να δραστηριοποιηθούν στον χώρο να αναστείλουν τη λειτουργία τους με συνοπτικές διαδικασίες.

Στόχος ένα ολοκληρωμένο δίκτυο υδατοδρομίων

Το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων επιδιώκει τη δημιουργία ολοκληρωμένου δικτύου υδατοδρομίων στη χώρα προκειμένου υδροπλάνα να λειτουργήσουν συμπληρωματικά με αεροπλάνα και πλοία.

Με τον τρόπο αυτόν εκτιμάται ότι μπορούν να υλοποιηθούν σημαντικές επενδύσεις αλλά και να προκύψει μεγάλο όφελος σε επίπεδο δημιουργίας θέσεων εργασίας.

Στο άρθρο 4 του σχεδίου νόμου ορίζονται τα πρόσωπα και οι φορείς όπου μπορεί να χορηγηθεί άδεια λειτουργίας υδατοδρομίου και τονίζεται ότι αυτή δύναται να χορηγηθεί σε φυσικό πρόσωπο, σε νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου, σε οργανισμό τοπικής αυτοδιοίκησης Α΄ ή Β΄ βαθμού, σε νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου και σε ενώσεις προσώπων.

Επίσης, με το άρθρο 8 καθορίζεται ότι ο αδειούχος εντός προθεσμίας έξι (6) μηνών από τη χορήγηση της άδειας υποχρεούται να ολοκληρώσει όλες τις εργασίες που απαιτούνται, ώστε το υδατοδρόμιο να είναι έτοιμο προς λειτουργία.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

v