Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΤΡΑΜ: Μειώνονται οι χρόνοι διέλευσης των συρμών

Έξι και πλέον χρόνια κράτησε το κόκκινο φανάρι για το Τραμ, το οποίο αναμένεται να πατήσει γκάζι, αναπτύσσοντας μεγαλύτερες ταχύτητες που θα έχουν ως αποτέλεσμα πιο γρήγορη εκτέλεση των δρομολογίων.

  • της Μάρως Τσαντήλα
ΤΡΑΜ: Μειώνονται οι χρόνοι διέλευσης των συρμών
Έξι και πλέον χρόνια κράτησε το κόκκινο φανάρι για το Τραμ, το οποίο από το τέλος του μήνα, όποτε και θα ξεκινήσει η εφαρμογή του «πράσινου κύματος», αναμένεται να πατήσει γκάζι, αναπτύσσοντας μεγαλύτερες ταχύτητες που θα έχουν ως αποτέλεσμα πιο γρήγορη εκτέλεση των δρομολογίων, άρα και μεγαλύτερη αξιοπιστία.

Το «πράσινο κύμα», το σύστημα φωτεινής σηματοδότησης που θα επιτρέπει την απρόσκοπτη διέλευση του Τραμ στις διασταυρώσεις, χωρίς να απαιτείται να σταματάει, όπως γίνεται, από τότε που το μέσο τέθηκε σε λειτουργία, θα αρχίσει να εφαρμόζεται στις 30 Οκτωβρίου.

Σύμφωνα με τον υφυπουργό Μεταφορών Σπύρο Βούγια το σύστημα θα ενισχύσει σημαντικά τους χρόνους διέλευσης των συρμών από τους σταθμούς, με αποτέλεσμα να μειωθεί σημαντικό συνολικό χρόνο πραγματοποίησης των δρομολογίων.

Με την εφαρμογή του πράσινου κύματος αναμένεται ότι θα καταργηθούν πολλά φανάρια που εμποδίζουν την κίνηση του τραμ και θα μειωθεί ο χρόνος διαδρομής κατά 10-15 λεπτά στους τρεις βασικούς άξονες, δηλαδή από το Σύνταγμα στο ΣΕΦ θα γίνεται σε 40 από 50 λεπτά, η διαδρομή Σύνταγμα - Βούλα μειώνεται από τα 65 στα 50 λεπτά και η διαδρομή ΣΕΦ - Βούλα από τα 45 στα 35 λεπτά.

Η αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης επί του συνόλου των κόμβων που διέρχεται το τραμ και ο επαναπροσδιορισμός των θέσεων ανίχνευσης στο σύνολο της διαδρομής του, με στόχο να εξασφαλιστεί η προτεραιότητα του τραμ στους φωτεινούς σηματοδότες, είχε ξεκινήσει από τον περασμένο Μάρτιο, ενώ αποτελούσε στόχο καθ’ όλη την διάρκεια της εξαετίας
Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.grFOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο Linkedinπου λειτουργεί το μέσο χωρίς ωστόσο να προχωρά λόγω ασυμφωνίας μεταξύ των τότε συναρμόδιων υπουργείων Μεταφορών και ΠΕΧΩΔΕ.

Το αποτέλεσμα της επιλογής αυτής είναι το ΤΡΑΜ να έχει χαρακτηριστεί ως το πιο αργό μέσο μαζικής μεταφοράς στην Αθήνα γεγονός που έχει αρνητική επίπτωση στην επιβατική κίνηση αφού δεν είναι λίγοι όσοι υποστηρίζουν ότι με τις ταχύτητες που κινείται είναι ένα μέσο για… αργόσχολους και τουρίστες που διαθέτουν χρόνο.

Η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων έχει ως στόχο να αλλάξει την αντίληψη αυτή αφού η εξασφάλιση υψηλής επιβατικής κίνησης αποτελεί προϋπόθεση για την βιωσιμότητα του μέσου.

Βιωσιμότητα

Η βιωσιμότητα του Τραμ εξαρτάται επίσης, εν πολλοίς, και από την υλοποίηση της επέκτασης στον Πειραιά που εξακολουθεί να βρίσκεται στον «αέρα» μετά την εμπλοκή που παρουσιάστηκε στον σχετικό διαγωνισμό με τις εταιρείες (Θέμελη και Ελληνική Υδροκατασκευή) που έλαβαν τις υψηλότερες βαθμολογίες αλλά στην συνέχεια αποκλείστηκαν να στρέφονται, με σοβαρές καταγγελίες, εναντίον της ΤΡΑΜ Α.Ε.

Οι καταγγελίες των κατασκευαστικών εταιρειών είχαν ως αποτέλεσμα η υπόθεση να σταλεί για διερεύνηση στον γενικό επιθεωρητή δημόσιας διοίκησης, ο οποίος ακόμη δεν έχει αποφανθεί για την νομιμότητα ή όχι της ακολουθούμενης διαδικασίας. Πάντως πληροφορίες κάνουν λόγο ότι οι τελικές αποφάσεις θα ανακοινωθούν εως το τέλος του έτους.

Σχέδια επέκτασης

Παράλληλα σε επίπεδο σχεδιασμών προβλέπεται σειρά επεκτάσεων για το ΤΡΑΜ με στόχο να αποτελέσει βασικό κορμό του δικτύου μεταφορών της πρωτεύουσας. Ειδικότερα στις προτάσεις περιλαμβάνονται η αναβάθμιση της υπάρχουσας υπηρεσιακής γραμμής που καταλήγει στο αμαξοστάσιο, μέσα στο Ελληνικό, σε κανονική διαδρομή που θα φτάνει στον σταθμό του μετρό στην Αργυρούπολη.

Επίσης ένα σχέδιο, που από την αρχή που ξεκίνησε η κατασκευή του μέσου είχε θερμούς υποστηρικτές, είναι η επέκταση του τραμ προς το κέντρο της πόλης. Στο πλαίσιο αυτό προβλέπεται από το Σύνταγμα να διέρχεται στην Πανεπιστημίου και εν συνεχεία μέσω της Πατησίων να κινείται προς την ομώνυμη περιοχή. Η γραμμή αυτή θα τέμνεται στο Πεδίο του Άρεως από άλλη γραμμή η οποία προτείνεται να ξεκινά από το Γουδί και μέσω της Λεωφόρου Αλεξάνδρας να κινείται προς την περιοχή του σταθμού Λαρίσης.

Τέλος ο σχεδιασμός προβλέπει μετά την επέκταση προς τον Πειραιά η γραμμή να συνεχίσει την διαδρομή της φτάνοντας έως το Πέραμα.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

v