Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Αττική Οδός - Γέφυρα: Κάτω 10% στις διελεύσεις

Μειωμένους κυκλοφοριακούς φόρτους κατά τουλάχιστον 10% εκτιμάται ότι θα έχουν φέτος τόσο η Αττική Οδός όσο και η Γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου, γεγονός που ασφαλώς θα επηρεάσει  και την πορεία των εσόδων των δύο έργων παραχώρησης.

  • του Φάνη Γαβρινιώτη
Αττική Οδός - Γέφυρα: Κάτω 10% στις διελεύσεις
Μειωμένους κυκλοφοριακούς φόρτους κατά τουλάχιστον 10% εκτιμάται ότι θα έχουν φέτος τόσο η Αττική Οδός όσο και η Γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου, γεγονός που ασφαλώς θα επηρεάσει ανάλογα και την πορεία των εσόδων των δύο έργων παραχώρησης.

Μάλιστα, θεωρείται πολύ πιθανό η υποχώρηση της κίνησης οχημάτων να συνεχιστεί με τον ίδιο ρυθμό και τον επόμενο χρόνο ως απόρροια της οικονομικής κρίσης και του περιορισμού των μετακινήσεων με το αυτοκίνητο.

Βάσει των στοιχείων που αφορούν στις διελεύσεις οχημάτων τους πρώτους εννέα μήνες του 2010, η εταιρία λειτουργίας της Αττικής Οδού υπολογίζει ότι στο σύνολο της τρέχουσας χρήσης θα σημειωθεί μείωση κατά περίπου 30.000 του μέσου αριθμού των οχημάτων που χρησιμοποιούν καθημερινά τον αυτοκινητόδρομο.

Σημειώνεται ότι πέρυσι ο μέσος ημερήσιος αριθμός διελεύσεων στην Αττική Οδό είχε διαμορφωθεί στα 308 χιλιάδες οχήματα έναντι των περίπου 300 χιλιάδων αυτοκινήτων που ήταν ο αντίστοιχος αριθμός κατά τη διάρκεια του 2008. Έτσι, με βάση τις προβλέψεις της κοινοπραξίας που διαχειρίζεται τον αυτοκινητόδρομο, φέτος ο μέσος αριθμός διελεύσεων θα κινηθεί σε επίπεδα κάτω των 280 χιλιάδων οχημάτων την ημέρα.

Επισημαίνεται ότι είναι η πρώτη φορά στα δέκα χρόνια λειτουργίας της Αττικής Οδού
Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.grFOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο Linkedinπου θα καταγραφεί μείωση της μέσης ημερήσιας διέλευσης οχημάτων.

Μια από τα ίδια και στη Γέφυρα

Ανάλογη, όμως, υποχώρηση του αριθμού των πελατών της περιμένει φέτος και η εταιρία λειτουργίας της Γέφυρας Ρίου - Αντιρρίου. Ειδικότερα, το 2010 αναμένεται να υπάρξει κάμψη των διελεύσεων σε ποσοστό 10% - 12%, με τις διελεύσεις φορτηγών να εμφανίζουν τη μεγαλύτερη μείωση.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του έκτου χρόνου λειτουργίας της γέφυρας, το διάστημα Αυγούστου 2009 - Αυγούστου 2010 χρησιμοποίησαν το έργο για τη μετάβασή τους από το Ρίο στο Αντίρριο και αντίστροφα συνολικά 4,96 εκατ. οχήματα, με τον μέσο ημερήσιο όρο να περιορίζεται στα 13,6 χιλιάδες οχήματα έναντι σχεδόν 14 χιλιάδων αυτοκινήτων και φορτηγών την προηγούμενη περίοδο (Αύγουστος 2008 - Αύγουστος 2009). Σημειώνεται ότι ο ρυθμός μείωσης των διελεύσεων στη γέφυρα ενισχύεται σταδιακά από τις αρχές του έτους.

Σε ό,τι αφορά τα διόδια χρήσης των δύο αυτών έργων παραχώρησης, σημειώνεται ότι προς στιγμήν δεν είναι στις προθέσεις των κοινοπραξιών που τα διαχειρίζονται να προχωρήσουν σε αναπροσαρμογή τους μέσα στο 2011 (η τελευταία αύξηση έγινε το καλοκαίρι με την ευκαιρία της αύξησης του ΦΠΑ στο 23%).

Ωστόσο, αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο να επανεξετάσουν την τιμολογιακή τους πολιτική το επόμενο καλοκαίρι, βάσει και των στοιχείων που θα αφορούν στην εξέλιξη της κυκλοφορίας των οχημάτων.

fgavriniotis@euro2day.gr

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

v