ΣΕΑΑ: Πτώση 66,6% στις πωλήσεις αυτοκινήτων

Σημαντική πτώση της τάξεως του 66,6% σημείωσαν οι πωλήσεις αυτοκινήτων τον Σεπτέμβριο με τις ταξινομήσεις να ανέρχονται στα 5.944 οχήματα από 260-290.000 που κινούνταν την περασμένη δεκαετία, σύμφωνα με ανακοίνωση του ΣΕΑΑ.

ΣΕΑΑ: Πτώση 66,6% στις πωλήσεις αυτοκινήτων
Σημαντική πτώση της τάξεως του 66,6% σημείωσαν οι πωλήσεις αυτοκινήτων τον Σεπτέμβριο με τις ταξινομήσεις να ανέρχονται στα 5.944 οχήματα από 260-290.000 που κινούνταν τη περασμένη δεκαετία, σύμφωνα με ανακοίνωση του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ).

Στο εννεάμηνο και σύμφωνα με στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, οι πωλήσεις αυτοκινήτων σημείωσαν πτώση 31,8%.

Αναλυτικότερα, η Ελληνική Στατιστική Αρχή ανακοινώνει ότι το διάστημα Ιανουαρίου - Σεπτεμβρίου 2010 κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά 158.375 αυτοκίνητα (καινούργια ή μεταχειρισμένα εξωτερικού), παρουσιάζοντας μείωση 31,8% ως προς την αντίστοιχη περίοδο του 2009.

Μείωση 20,5% είχε παρουσιάσει και το εννεάμηνο Ιανουαρίου - Σεπτεμβρίου 2009 εν συγκρίσει με το αντίστοιχο του 2008.

Επίσης, η κυκλοφορία νέων μοτοσικλετών (άνω των 50 cc) το διάστημα Ιανουαρίου - Σεπτεμβρίου 2010 ανήλθε σε 52.292, έναντι 60.803 το 2009, παρουσιάζοντας μείωση 14,0%. Πτώση 30,6% είχε παρουσιάσει και το εννεάμηνο Ιανουαρίου - Σεπτεμβρίου 2009 σε σχέση με το αντίστοιχο του 2008.

Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.grFOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο Linkedin
ΣΕΑΑ: Μείωση 66,6% στην αγορά αυτοκινήτου τον Σεπτέμβριο

Τον περασμένο Σεπτέμβριο η αγορά αυτοκινήτου περιορίστηκε στις 5.944 ταξινομήσεις, κινήθηκε δηλαδή, λαμβάνοντας υπόψη τη βαρύτητα του μηνός, με ετήσιο ρυθμό της τάξης των 85-90.000 πωλήσεων(!), από 260-290.000 που κινούνταν την περασμένη δεκαετία.

Σε απόλυτους αριθμούς, η κάμψη των πωλήσεων έφθασε το 66,6% ως προς τον μέσο όρο των αντίστοιχων μηνών της περιόδου 2004 - 2009 (17.951 ταξινομήσεις) ή το 49,9% ως προς τον Σεπτέμβριο του 2009 (11.956 ταξινομήσεις), περίοδο κατά την οποία η αγορά είχε παγώσει, εν αναμονή της εφαρμογής της απόσυρσης του Οκτωβρίου του 2009, που διήρκεσε ενάμιση μήνα.

Ακόμη και συνυπολογίζοντας τους πρώτους μήνες του 2010, όπου η κάμψη ήταν σχετικά περιορισμένη με εκ μεταφοράς πωλήσεις από το 2009, η αγορά αυτοκινήτου το εννεάμηνο του 2010 γνωρίζει πτώση 43,4%, ως προς τον μέσο όρο των εννεαμήνων των ετών 2004 - 2009, ή 31,9% ως προς το εννεάμηνο του 2009.

Υπενθυμίζοντας ότι ακόμη και τις "καλές μέρες" η αγορά αυτοκινήτου στη χώρα μας απείχε σημαντικά από τα (προσαρμοσμένα) μεγέθη των υπόλοιπων ευρωπαϊκών αγορών, η δραματική κάμψη των πωλήσεων (από 65% έως 70%) που αντιμετωπίζει ο κλάδος οφείλεται όχι μόνο στην οικονομική κρίση αλλά και στην εκτεταμένη φορολόγηση που υπέστη πρόσφατα η αγορά του αυτοκινήτου, επιβεβαιώνοντας μία ακόμη φορά ότι η αύξηση της φορολογίας των οχημάτων οδηγεί σε άμεση κάμψη των πωλήσεων, άρα σε σημαντικότατη υστέρηση στα κρατικά έσοδα.

Όπως είναι γνωστό, τα ετήσια δημοσιονομικά έσοδα από την αγορά αυτοκινήτου πριν από την κρίση υπερέβαιναν το 1,5 δισ. ευρώ, ενώ φέτος, που έχει προϋπολογιστεί να εισπραχθεί περίπου 1 δισ. ευρώ, είναι πλέον βέβαιο ότι η εισροή δεν θα ξεπεράσει τα 650 εκατομμύρια ευρώ.

Η υστέρηση των εσόδων το 2010 από την αγορά του αυτοκινήτου κατά 350 - 400 εκατομμύρια ευρώ αναλογεί σε ημερήσια βάση σε περίπου 1 εκατομμύριο ευρώ.

Οι 30.000 περίπου επιχειρήσεις ανά την επικράτεια που δραστηριοποιούνται στην αγορά αυτοκινήτου και απασχολούν 90.000 εργαζομένους ζητούν από την κυβέρνηση να λάβει πρωτοβουλίες, έστω σε αυτόν τον ύστατο χρόνο πριν από την πλήρη κατάρρευση, εφαρμόζοντας μέτρα στήριξης που σε άλλες χώρες της Ε.Ε. έχει ήδη αποδειχθεί ότι δεν απαιτούν κρατική εκταμίευση, αντίθετα προσφέρουν δημοσιονομικό όφελος.

* Τα πλήρη στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τις ταξινομήσεις αυτοκινήτων δημοσιεύονται στη δεξιά στήλη "Συνοδευτικό Υλικό".

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

v