Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Με μικρές αλλαγές προχωρά το σχέδιο για ΟΣΕ

Ανεπαίσθητες βελτιώσεις κυρίως σε εργασιακά και συνταξιοδοτικά ζητήματα, οι οποίες όμως δεν συνιστούν αλλαγή στη βασική φιλοσοφία του σχεδίου εξυγίανσης του ΟΣΕ, ενέκρινε το υπουργικό συμβούλιο.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Με μικρές αλλαγές προχωρά το σχέδιο για ΟΣΕ
Ανεπαίσθητες βελτιώσεις κυρίως σε εργασιακά και συνταξιοδοτικά ζητήματα, οι οποίες όμως δεν συνιστούν αλλαγή στη βασική φιλοσοφία του σχεδίου εξυγίανσης του ΟΣΕ, ενέκρινε το υπουργικό συμβούλιο ανοίγοντας τον δρόμο για τη μεγάλη μεταρρύθμιση που θα επιχειρήσει η κυβέρνηση το επόμενο διάστημα.

Το σχέδιο εξυγίανσης του οργανισμού μέσα στην εβδομάδα θα κατατεθεί στη νομοπαρασκευαστική επιτροπή της Βουλής με στόχο ως το τέλος του μήνα να έχει γίνει νόμος του κράτους. Κατά το διάστημα αυτό είναι πιθανόν
να ενσωματωθούν επιπλέον αλλαγές, οι οποίες όμως θα είναι μικρής κλίμακας και δεν θα διαφοροποιούν τις βασικές αρχές του σχεδίου.

Το σχέδιο εξυγίανσης προβλέπει ότι, αρχικώς, οι μετατάξεις προσωπικού θα έχουν εθελούσια μορφή, δηλαδή όσοι εκ των 1.350 υπαλλήλων δηλώσουν τον φορέα στον οποίο θέλουν να μεταταχθούν θα έχουν προτεραιότητα στη σχετική διαδικασία. Σε περίπτωση όπου ο αριθμός όσων οικειοθελώς ζητήσουν μετάταξη δεν καλύπτει τον απαιτούμενο αριθμό που θέτει το σχέδιο ως στόχο για τη μείωση του προσωπικού, τότε θα ακολουθήσουν υποχρεωτικές μετατάξεις
Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.grFOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο Linkedin, στις οποίες όμως και πάλι θα ισχύσουν κοινωνικά κριτήρια.

Να σημειώσουμε επίσης ότι για τους εργαζομένους που θα μεταταχθούν δεν πρόκειται να υπάρξει αλλαγή και στο συνταξιοδοτικό τους καθεστώς, αφού όταν συμπληρώσουν τις σχετικές προϋποθέσεις θα πάρουν σύνταξη από το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ (στο οποίο έχει ενταχθεί το πρώην ΤΑΠ-ΟΤΕ) και όχι από τον φορέα μετάταξής τους.

Το σχέδιο εξυγίανσης προβλέπει τη μείωση του προσωπικού του ΟΣΕ σε περίπου 3.700 άτομα έναντι των 6.050 εργαζομένων που είναι σήμερα. Πέραν των όσων προβλέπεται να μεταταχθούν, εκτός οργανισμού θα βρεθούν και περίπου 1.000 άτομα που συμπληρώνουν τις προϋποθέσεις συνταξιοδότησης.

Για τους υπαλλήλους που θα παραμείνουν στον οργανισμό προβλέπεται ότι θα διατηρηθούν ο βασικός τους μισθός και οι πρωτεύουσες απολαβές όπως αυτές καθορίζονται με τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας. Αντίθετα, περικοπές και μάλιστα γενναίες θα γίνουν σε όλες τις δευτερεύουσες και έκτακτες απολαβές (χρονοεπιδόματα, ωριμάνσεις κ.λπ.), με στόχο αυτές να διαμορφωθούν κατ’ ανώτατο σε ποσοστό 15% του βασικού μισθού.

Το σχέδιο εξυγίανσης προβλέπει ακόμη ότι το Δημόσιο θα αναλάβει το χρέος του ΟΣΕ ύψους 10,7 δισ. ευρώ, παίρνοντας ως αντάλλαγμα την ακίνητη περιουσία του εκτός από τη σιδηροδρομική υποδομή και τους σταθμούς που θα λειτουργεί ο ΟΣΕ με συμβάσεις παραχώρησης για τη δημιουργία εμπορικών κέντρων και άλλες χρήσεις σε ιδιώτες.

Οι κεντρικοί στόχοι της αναδιοργάνωσης περιλαμβάνουν την άμεση επίτευξη βιωσιμότητας για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ με ισοσκελισμό της ετήσιας ζημίας των 231 εκατομμυρίων ευρώ εντός του 2011, ενώ για τον ΟΣΕ ο στόχος σε επίπεδο οικονομικών επιδόσεων είναι να προσεγγίσει τον μέσο όρο των επιδόσεων αντίστοιχων οργανισμών στις χώρες της Ε.Ε.

Επίσης, στο πλαίσιο του σχεδίου εξυγίανσης από τις αρχές του επόμενου έτους προβλέπονται κόψιμο των επιδοτήσεων στα εισιτήρια και περικοπή ζημιογόνων δρομολογίων. Η τιμολογιακή πολιτική της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της οποίας το 49% καθώς και το μάνατζμεντ θα εκχωρηθούν σε ιδιώτες, θα καθορίζεται πλέον από την εταιρία. Το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων εκτιμά ότι η εταιρία θα προσελκύσει σημαντικό ενδιαφέρον από ιδιώτες επενδυτές προερχόμενους κατά κύριο λόγο από τις αγορές της Ευρώπης.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

v