Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Επιθετική πολιτική από εταιρίες μαζικής εστίασης

Επιθετική τιμολογιακή πολιτική για να διατηρήσουν στο μέτρο του δυνατού τα κεκτημένα τους επιλέγουν οι αλυσίδες μαζικής εστίασης, καθώς βλέπουν πως λόγω οικονομικής κρίσης χάνουν τα ερείσματά τους στους καταναλωτές.

  • της Αλεξάνδρας Γκίτση
Επιθετική πολιτική από εταιρίες μαζικής εστίασης
Επιθετική τιμολογιακή πολιτική προκειμένου να διατηρήσουν στο μέτρο του δυνατού τα κεκτημένα τους επιλέγουν η μία μετά την άλλη αλυσίδες μαζικής εστίασης, καθώς βλέπουν πως λόγω της οικονομικής κρίσης χάνουν τα ερείσματά τους στους καταναλωτές.

Την ίδια ώρα, για να περιορίσουν τα κόστη τους, επιλέγουν την ορθολογική ανάπτυξη του δικτύου τους, ενώ αρκετές είναι εκείνες που έχουν οδηγηθεί σε επαναδιαπραγμάτευση των ενοικίων για να μειώσουν τα έξοδά τους.

Αυτές οι στρατηγικές κινήσεις θεωρούνται επιβεβλημένες λόγω της οικονομικής συγκυρίας, η οποία έχει οδηγήσει σε σημαντικές απώλειες τον συγκεκριμένο κλάδο, που το πρώτο εξάμηνο του έτους μετρά πτώση του συνολικού κύκλου εργασιών άνω του 20% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα έναν χρόνο πριν.

Οι μεγαλύτερες απώλειες και τα σοβαρότερα προβλήματα καταγράφονται στα μεμονωμένα καταστήματα, τα οποία δεν βρίσκονται κάτω από κάποια γνωστή μπράντα και εξαιτίας επιπλέον της κακής τουριστικής περιόδου δεν κατάφεραν να «ρεφάρουν».

Ωστόσο, και οι γνωστοί και «μεγάλοι» του κλάδου εμφανίζουν σημάδια κόπωσης. Όπως αναφέρεται στην εξαμηνιαία έκθεση της Vivartia, οι συνολικές καθαρές πωλήσεις του σήματος Goody’s το πρώτο εξάμηνο του έτους σημείωσαν πτώση 11% έναντι του αντίστοιχου διαστήματος του 2009, ενώ οι αντίστοιχες καθαρές πωλήσεις των ίδιων καταστημάτων παρουσίασαν κάμψη 10%. Σημειώνεται ότι η αλυσίδα κατέχει μερίδιο αγοράς
Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.grFOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο Linkedinτο οποίο ανέρχεται σε 13,6% (κατανάλωση σε αξία) στη συνολική αγορά εστίασης, σε σχέση με 15,8% για το αντίστοιχο διάστημα έναν χρόνο πριν.

Σε ό,τι αφορά την ομόσταβλη αλυσίδα Flocafe, οι συνολικές καθαρές πωλήσεις του σήματος σημείωσαν πτώση 7% έναντι του αντίστοιχου διαστήματος του 2009, ενώ οι καθαρές πωλήσεις είχαν κάμψη 10%. Σημειώνεται ότι το σήμα Flocafe στη συνολική αγορά του καφέ κατέχει μερίδιο αγοράς 11,6% σε κατανάλωση σε σχέση με 13% το αντίστοιχο διάστημα του 2009.

Στο ίδιο μήκος κύματος και η πορεία της Everest. Συγκεκριμένα, το πρώτο εξάμηνο της χρήσης χαρακτηρίζεται από πτώση του κύκλου εργασιών στο σύνολο των εκμεταλλεύσεων του ομίλου Everest, η οποία ξεκίνησε στο δεύτερο τρίμηνο της περιόδου και αποδίδεται στο ευρύτερο οικονομικό περιβάλλον. Έτσι, ο συνολικός κύκλος εργασιών του ομίλου στο πρώτο εξάμηνο σημείωσε συνολικά μείωση κατά 7,7% εν συγκρίσει με το αντίστοιχο διάστημα έναν χρόνο πριν.

Σημαντικοί παράγοντες για την πορεία του ομίλου ήταν η μεγάλη ζημία που υπέστησαν οι εκμεταλλεύσεις εστίασης στα ΣΕΑ από το έκτακτο γεγονός του κλεισίματος των Τεμπών για μεγάλο χρονικό διάστημα εντός του πρώτου εξαμήνου της τρέχουσας χρήσης όπως και η μείωση στον αριθμό των πλοίων των ακτοπλοϊκών εταιρειών, όπου ο όμιλος αναπτύσσει υπηρεσίες εστίασης.

Ακόμα, σοβαροί παράγοντες ήταν και ο περιορισμός των τακτικών τους δρομολογίων, επομένως και της επιβατικής κίνησης, και η επίπτωση που σημειώθηκε στην κατανάλωση στις εκμεταλλεύσεις εστίασης σε κλειστούς χώρους από την απόφαση απαγόρευσης του καπνίσματος.

Πτώση στον κύκλο εργασιών εμφάνισε και η Olympic Catering κυρίως εξαιτίας της εφαρμογής μικρότερου πτητικού έργου από την Olympic Air όσον αφορά στις πτήσεις εξωτερικού, σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό της Ολυμπιακής Αεροπορίας, καθώς και της σημαντικής πτώσης των τιμών πώλησης στο πλαίσιο της κατάρτισης της νέας σύμβασης αεροτροφοδοσίας μεταξύ της Olympic Catering και της Olympic Air.

Από την άλλη πλευρά, η Γρηγόρης Μικρογεύματα, κόντρα στην κρίση, έχει αποφασίσει να συνεχίσει την ανάπτυξη του δικτύου της τόσο εντός όσο και εκτός των ελληνικών τειχών. Στο πλαίσιο αυτό, το επενδυτικό της πλάνο προβλέπει τη δημιουργία έως 28 νέων καταστημάτων, εκ των οποίων 20 θα αναπτυχθούν στην Ελλάδα και 8 στην Αλβανία και στην Κύπρο.

Την ίδια ώρα, η πίεση που δέχεται ο κλάδος έχει οδηγήσει αρκετά καταστήματα του χώρου να κατεβάσουν ρολά. Εκτός όμως από τους... ανώνυμους, υπάρχουν και ηχηρές αποχωρήσεις από τον ευρύτερο κλάδο. Αυτή η εξέλιξη, σε συνδυασμό με την πτώση της αγοράς και τη μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος, έχει οδηγήσει αρκετούς εργαζομένους στην ανεργία.

** Αναδημοσίευση από το 651ο φύλλο της εβδομαδιαίας εφημερίδας ΜΕΤΟΧΟΣ & ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ, 10 - 14 Σεπτεμβρίου 2010.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

v