Στο "κόκκινο" η ένταση λόγω της επίταξης

Ένταση αλλά και φόβους για επεισόδια προκαλεί η απόφαση της κυβέρνησης να προχωρήσει στην απόφαση επίταξης των ιδιοκτητών και των οδηγών φορτηγών δημόσιας χρήσης και των βυτιοφόρων υγρών καυσίμων.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Στο κόκκινο η ένταση λόγω της επίταξης
Ένταση αλλά και φόβους για επεισόδια προκαλεί η απόφαση της κυβέρνησης να προχωρήσει στην απόφαση επίταξης των ιδιοκτητών και των οδηγών φορτηγών δημόσιας χρήσης και των βυτιοφόρων υγρών καυσίμων.

Οι απεργοί εμφανίζονταν αποφασισμένοι να μην ανταποκριθούν θετικά απόφαση της επίταξης, δηλώνοντας ότι σκοπεύουν να απαντήσουν με την κατάθεση αγωγής για την ανακοπή της απόφασης ενώ παράλληλα απειλούν και με μπλόκα στους δρόμους.

Οι απεργοί ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων δημόσιας χρήσης βρίσκονται αυτήν την ώρα έξω από το υπουργείο Μεταφορών, αναμένοντας συνάντηση με την ηγεσία του υπουργείου. 

Από την πλευρά του υπουργείου έχει υπάρξει πρόταση να συναντηθούν οι απεργοί με τον γενικό γραμματέα του υπουργείου κ. Τσιόκα, ωστόσο η πρόταση αυτή δεν γίνεται δεκτή από τους απεργούς οι οποίοι επιμένουν για συνάντηση με τον κ. Ρέππα.

Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.grFOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο LinkedinΟι πρόεδροι των 9 ομοσπονδιών δηλώνουν αποφασισμένοι να παραμείνουν στο υπουργείο έως ότου υπάρξει συνάντηση, ενώ σημειώνουν ότι έως τώρα κανένας συνάδελφός τους δεν έχει παραλάβει φύλλο επίταξης.

Νωρίτερα ένταση επικράτησε έξω από το υπουργείο, όταν δυνάμεις των ΜΑΤ, απαντώντας σε ρήψεις αντικειμένων, προχώρησαν σε ρήψη χημικών. 

Εν τω μεταξύ, και η κυβέρνηση σκληραίνει την στάση της, όπως άλλωστε ήταν αναμενόμενο ότι θα συμβεί από την στιγμή που, ξεπερνώντας τον παράγοντα πολιτικού κόστους που συνεπάγεται, ελήφθη η απόφαση να προχωρήσει στην επίταξη.

Περιγράφοντας τις προθέσεις της κυβέρνησης ο κυβερνητικός εκπρόσωπος κ. Πεταλωτής τόνισε ότι η επίταξη είναι μια διαδικασία που δεν εναπόκειται στην συμφωνία του επιτασσόμενου.

Υπάρχει διαδικασία της αναγκαστικής εκτέλεσης και σε περίπτωση άρνησης υπάρχουν σαφείς ποινές που ξεκινούν από την αφαίρεση της άδειας και φτάνουν έως την φυλάκιση και την στέρηση των πολιτικών δικαιωμάτων.

«Μολών Λαβέ» λένε οι απεργοί στην κυβέρνηση

Οι απεργοί απάντησαν με το «μολών λαβέ» στην κήρυξη της επίταξης ενώ ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Βυτιοφόρων Υγρών Καυσίµων κ. Γιώργος Τσάμος ήταν ειρωνικός δίνοντας συγχαρητήρια στην κυβέρνηση για την απόφασή. «Ο θεός να βάλει το χέρι του» ανέφερε χαρακτηριστικά ότι ο έλεγχος της κατάστασης έχει φύγει από τα χέρια των συνδικαλιστών και πέρασε στα χέρια του όχλου των αυτοκινητιστών.

Αμέσως μετά πάντως ο πρόεδρος των βυτιοφορέων έσπευσε να κατεβάσει ελαφρώς τους τόνους καλώντας τους συναδέλφους του που θα λάβουν τα φύλλα πορείας να επικοινωνήσουν με την Ομοσπονδία τους και να μην αρνηθούν την επίταξη καθώς συνεπάγεται βαριές κυρώσεις.

Ο Ειδικός Γραμματέας της Ομοσπονδίας βυτιοφορέων κ. Άγγελος Φαλάρης έκανε λόγο ερασιτεχνική αντιμετώπιση της κατάστασης από το αρμόδιο υπουργείο, υποστήριξε για μία ακόμη φορά ότι το σχέδιο που φέρνει προς κατάθεση η κυβέρνηση δεν έχει καμία σχέση με το σχέδιο νόμου που είχε παρουσιαστεί τον περασμένο Απρίλιο, οπότε και ουσιαστικά είχε εξασφαλίσει την συναίνεσή τους αφού δεν εκδηλώθηκε καμία κινητοποίηση, και σημείωσε ότι οι απεργοί δεν είναι προτίθενται να κάνουν πίσω ακόμη παρότι γνωρίζουν ότι σε περίπτωση άρνησης να ανταποκριθούν στην επιστράτευση θα βρεθούν αντιμέτωποι με ποινικές διώξεις.

Σύμφωνα με τον κ. Φαλάρη οι απεργοί έχουν το δικαίωμα να προσφύγουν εναντίον μιας τέτοιας απόφασης, όπως είχαν κάνει και πριν από αρκετά χρόνια όταν, μετά από προσφυγή τους στα δικαστήρια είχε κριθεί παράνομη η επιστράτευσή τους.

Πάντως από την πλευρά του υπουργείου σημειώνεται ότι η άρνηση στην επιστράτευση συνεπάγεται βαριές κυρώσεις για τους απεργούς που φτάνουν έως την κατάσχεση της άδειας ή του οχήματος.

Έντονο παρασκήνιο που δεν έφερε αποτέλεσμα

Έντονο παρασκήνιο εξελίχθηκε χθες όλη την ημέρα πριν η κυβέρνηση φτάσει να λάβει την απόφαση της επίταξης, η οποία ήρθε μετά τα μηνύματα που όλο και πλήθαιναν για ελλείψεις σε είδη πρώτης ανάγκης σε αρκετές περιοχές της χώρας αλλά τις έντονες διαμαρτυρίες επαγγελματικών ομάδων (επαγγελματίες του τουρισμού, αγρότες κλπ) που έκαναν λόγο για μεγάλες οικονομικές ζημίες λόγω της κινητοποίησης.

Το αρνητικό κλίμα μεταξύ του αρμόδιου υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και των απεργών ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων δημόσιας χρήσης φάνηκε ότι ήταν ιδιαίτερα αρνητικό κατά την συνάντηση που είχε πολυμελής αντιπροσωπεία των απεργών με τον γενικό γραμματέα του υπουργείου κ. Χάρη Τσιόκα.

Εξερχόμενοι από την συνάντηση οι απεργοί δήλωσαν αποφασισμένοι να συνεχίσουν την απεργία τους καταλογίζοντας στο υπουργείο την ευθύνη υποστηρίζοντας ότι δεν έγιναν αποδέκτες καμίας πρότασης αλλά το μόνο που τους ζητήθηκε ήταν το σταμάτημα της κινητοποίησης προκειμένου να ξεκινήσει διάλογος.

Οι απεργοί δήλωσαν ότι ο κ. Τσιόκας στη συνάντησή τους δεν αναφέρθηκε ούτε στην πρόταση για τη χορήγηση δεύτερης άδειας σε όσους ήδη είναι κάτοχοι άδειας, ωστόσο αυτό διαψεύδεται από την πλευρά του γγ του υπουργείου.

Οι ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων ξεκαθάρισαν ότι ούτως ή άλλως μια τέτοια πρόταση δεν επρόκειτο να γίνει δεκτή καθώς δεν έχει πραγματική βάση αφού το μεταφορικό έργο δεν επαρκεί ούτε καν για τις υφιστάμενες άδειες.

Μάλιστα όπως ανέφεραν η λύση αυτή χρησιμοποιήθηκε για την απελευθέρωση του επαγγέλματος στην Γερμανία αλλά σε μια εποχή στην οποία η χώρα επανενώθηκε και η ζήτηση για υπηρεσίες μεταφοράς ήταν ιδιαίτερα υψηλή, οπότε οι κάτοχοι των αδειών από την λύση αυτή είχαν πράγματι σοβαρό οικονομικό όφελος.

Οι απεργοί κατέθεσαν τις δικές τους προτάσεις ζητώντας να καθοριστεί οικονομική αποζημίωση σε βάθος χρόνου για τις υφιστάμενες άδειες και ιδίως για έναν σημαντικό αριθμό αυτοκινητιστών περίπου 5.000 οι οποίοι αγόρασαν τις άδειές τους την τελευταία διετία και έχουν επιβαρυνθεί με μεγάλα δάνεια.

Επίσης επανέλαβαν το πάγιο αίτημά τους για αύξηση του μεταβατικού διαστήματος από τα 3 στα 5 έτη ενώ ζήτησαν και ευνοϊκή μεταχείριση με την αναγνώριση πλασματικού χρόνου ασφάλισης για όσους έχουν ώριμα συνταξιοδοτικά δικαιώματα.

Προκειμένου να δοθεί επαρκής χρόνος για την διεξαγωγή της συζήτησης ζήτησαν από το υπουργείο έγγραφη διαβεβαίωση ότι το νομοσχέδιο δεν θα κατατεθεί έως το τέλος Αυγούστου, τονίζοντας ότι το διάστημα το ενός μήνα είναι το ελάχιστα αποδεκτό προκειμένου να διεξαχθεί ένα στοιχειώδης διάλογος.

Περιορισμένες δυνατότητες αλλαγών

Εκπροσωπώντας την κυβέρνηση ο κ. Τσιόκας αρνήθηκε να παράσχει την διαβεβαίωση που ζητούσαν οι απεργοί τονίζοντας όμως παράλληλα, με νόημα, ότι με βάση το διαδικασία κατάθεσης το σχέδιο νόμου αναμένεται να ψηφιστεί από την Βουλή στις αρχές φθινοπώρου.

Ο γενικός γραμματέας όμως ήταν ανένδοτος στο ότι δεν υπάρχουν περιθώρια για αλλαγές στην βασική φιλοσοφία του σχεδίου νόμου αφού πρόκειται για το αποτέλεσμα που κερδήθηκε μετά από σκληρή διαπραγμάτευση με την Τρόικα, που επέμενε για άμεσες και δραστικές λύσεις.

Τα σημεία του σχεδίου νόμου που δεν πρόκειται να αποτελέσουν αντικείμενου διαλόγου καθώς η κυβέρνηση έχει δεσμευτεί έναντι της τρόικας είναι:

-η μεταβατική περίοδος
-οι μορφές οργάνωσης του επαγγέλματος
-οι προϋποθέσεις πρόσβαση στο επάγγελμα του μεταφορέα.


Προκειμένου όμως να ικανοποιηθεί και μέρος των αιτημάτων των απεργών το υπουργείο Μεταφορών σημειώνει ότι επιμέρους διορθώσεις, για την άρση αδικιών μπορούν να γίνουν σε θέματα φορολογικά, συνταξιοδοτικά αλλά και σε ζητήματα που σχετίζονται με την ενίσχυση των επαγγελματιών στο πλαίσιο του αναπτυξιακού νόμου.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

v
Απόρρητο