Μοντέλο Θριάσιου για το εμπορευματικό Θεσ/νίκης

Το μοντέλο του διαγωνισμού του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο πρόκειται να χρησιμοποιηθεί για τον διαγωνισμό που θα προκηρυχθεί για το εμπορευματικό κέντρο που πρόκειται να δημιουργηθεί στη Θεσσαλονίκη.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Μοντέλο Θριάσιου για το εμπορευματικό Θεσ/νίκης
Το μοντέλο του διαγωνισμού το οποίο ακολουθείται για την ανάδειξη του παραχωρησιούχου που θα αναλάβει την κατασκευή και εκμετάλλευση του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο πρόκειται να χρησιμοποιηθεί για τον διαγωνισμό που θα προκηρυχθεί σχετικά με το εμπορευματικό κέντρο το οποίο πρόκειται να δημιουργηθεί στη Θεσσαλονίκη.

Το εμπορευματικό κέντρο της Θεσσαλονίκης, που θα είναι το δεύτερο που θα δημιουργηθεί στην Ελλάδα, πρόκειται να κατασκευαστεί στο τέως στρατόπεδο Γκόνου και θεωρείται έργο υψηλής προτεραιότητας καθώς εντάσσεται στο πλαίσιο της στρατηγικής για τη δημιουργία σύγχρονων και μεγάλων εμπορευματικών κέντρων
τα οποία θα καταστήσουν τη χώρα διαμετακομιστικό κόμβο-πύλη στην Ευρώπη και στα Βαλκάνια.

Η διαγωνιστική διαδικασία για το εμπορευματικό κέντρο της Θεσσαλονίκης θα βγει στον αέρα έως το τέλος του 2010. Οι μελέτες που έχει ήδη η ΓΑΙΑΟΣΕ στα χέρια της προσδιορίζουν, για λόγους οικονομικής και γεωπολιτικής ανάπτυξης, την ανάγκη να δημιουργηθεί μεγάλο εμπορευματικό κέντρο στη Θεσσαλονίκη, το οποίο θα καλύπτει και το εμπορικό και το εμπορευματικό κομμάτι, με πολύπλευρες υποδομές διακίνησης συσκευασιών, αποθήκευσης, τεχνολογιών με στόχο για να εξυπηρετεί τα Βαλκάνια και τη ΝΑ. Ευρώπη.
Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.grFOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο Linkedin
Ο χώρος που απαιτείται σύμφωνα με τις μελέτες και προδιαγραφές της Ευρωπαϊκής Ένωσης πρέπει να ξεπερνά τα 600 στρέμματα και να έχει πρόσβαση στα λιμάνια, στα οδικά και σιδηροδρομικά δίκτυα κ.λπ. Το εμπορευματικό κέντρο σχεδιάζεται σε συνεργασία με τον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης και τη ΓΑΙΑΟΣΕ. Η συμμετοχή του λιμένα έχει κριθεί απαραίτητη γιατί ο ΟΛΘ διαθέτει τον χώρο του εμπορικού κέντρου (ΣΕΜΠΟ), ενώ η ΓΑΙΑΟΣΕ ως διαχειρίστρια, έχει στην κατοχή της την έκταση των 672 στρεμμάτων του τέως στρατοπέδου Γκόνου.

Επενδυτικό ενδιαφέρον

Το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων εκτιμά ότι το εμπορευματικό κέντρο της Θεσσαλονίκης θα συγκεντρώσει σημαντικό επενδυτικό ενδιαφέρον. Μεταξύ των επενδυτών που προσδοκάται ότι είναι πιθανόν να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους είναι αφενός η κινεζική εταιρία Cosco, η οποία πάντως φαίνεται να έχει σαφώς μεγαλύτερο ενδιαφέρον για το εμπορευματικό κέντρο που Θριάσιου, που βρίσκεται πολύ πιο κοντά στη βασική της δραστηριότητα, αλλά και Γάλλοι επενδυτές οι οποίοι φαίνεται να βρίσκουν ελκυστική την πιθανότητα δραστηριοποίησης στις συνδυασμένες μεταφορές στην Ελλάδα.

Για 40 χρόνια η παραχώρηση στο Θριάσιο

Να θυμίσουμε στο σημείο αυτό ότι για το έργο του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο η προθεσμία κατάθεσης των προσφορών λήγει στις 20 Σεπτεμβρίου. Το εμπορευματικό κέντρο θα αναπτυχθεί σε ακίνητο ιδιοκτησίας του ΟΣΕ, έκτασης 588 στρεμμάτων, στο Θριάσιο Πεδίο και ο προϋπολογισμός του θα φτάσει τα 150 εκατ. ευρώ.

Ο ανάδοχος που θα προκύψει από τον διαγωνισμό θα συστήσει ανώνυμη εταιρία ειδικού σκοπού (παραχωρησιούχος) που θα αναλάβει τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση για 40 έτη του εμπορευματικού κέντρου συνδυασμένων μεταφορών που θα κατασκευαστεί, με ταυτόχρονη καταβολή οικονομικού ανταλλάγματος προς τη ΓΑΙΑΟΣΕ. Η διάρκεια κατασκευής διαιρείται σε τρεις περιόδους, εντός των οποίων προβλέπεται η ολοκλήρωση συγκεκριμένων κάθε φορά αντικειμένων του έργου.

Η ανάδειξη της κοινοπραξίας που θα αναλάβει το έργο θα γίνει με βάση την οικονομική προσφορά, η οποία θα περιλαμβάνει ένα ετήσιο τίμημα ως ενοίκιο αλλά και ποσοστό επί του κύκλου εργασιών. Τέλος, στη ΓΑΙΑΟΣΕ θα μεταβιβαστεί το 15% των μετοχών της εταιρίας παραχώρησης.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

v