ΕΘΕΛ: "Μαχαίρι" στα έξοδα - Επίσχεση εργασίας

Επιχείρηση-εξπρές για το συμμάζεμα των οικονομικών των αστικών συγκοινωνιών θέτουν σε άμεση εφαρμογή τα υπουργεία Οικονομικών και Μεταφορών. Επίσχεση εργασίας πραγματοποιούν οι οδηγοί της ΕΘΕΛ.

  • της Μάρως Τσαντήλα
ΕΘΕΛ: Μαχαίρι στα έξοδα - Επίσχεση εργασίας
Επιχείρηση-εξπρές με στόχο το συμμάζεμα των οικονομικών των εταιριών του Δημοσίου που δραστηριοποιούνται στις αστικές συγκοινωνίες θέτουν σε άμεση εφαρμογή τα συναρμόδια υπουργεία Οικονομικών και Μεταφορών, την ώρα που τα λεωφορεία της Αθήνας παραμένουν ακινητοποιημένα λόγω της επίσχεσης εργασίας στην οποία προχωρούν οι εργαζόμενοι απαιτώντας την άμεση καταβολή του μισθού που καθυστέρησε να πληρωθεί κατά μία ημέρα.

Οι διαβεβαιώσεις των συναρμόδιων υπουργείων ότι έως το μεσημέρι θα έχουν πληρωθεί φαίνεται ότι δεν κρίνονται αρκετές από τους εργαζομένους της ΕΘΕΛ, οι οποίοι δηλώνουν ότι δεν θα ανέβουν στα λεωφορεία αν δεν πιστωθούν στους λογαριασμούς τους τα οφειλόμενα ποσά.

Με αφορμή το θέμα που δημιουργήθηκε στην ΕΘΕΛ, το οποίο αφορά σε καθυστέρηση στην πληρωμή της προκαταβολής Ιουλίου, τα δύο υπουργεία προχωρούν, πιθανότατα αύριο, σε κοινή σύσκεψη με τις διοικήσεις των ΔΕΚΟ των αστικών συγκοινωνιών.

Στη σύσκεψη αυτή οι διοικήσεις θα πρέπει να παρουσιάσουν τον σχεδιασμό που έχουν καταρτίσει έως τώρα για την περικοπή των δαπανών τους και την αύξηση των εσόδων τους προκειμένου να μειωθεί το τεράστιο άνοιγμα της ψαλίδας που παρατηρείται στην πλειονότητα των φορέων αυτών μεταξύ εσόδων και εξόδων.

Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.grFOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο LinkedinΤα αποτέλεσμα από τις περικοπές που έχουν προκύψει στο πλαίσιο του προγράμματος δημοσιονομικής προσαρμογής είναι πολύ πενιχρά και το υπουργείο Οικονομικών πιέζει για ουσιαστικές περικοπές που θα έχουν πραγματικό αντίκρισμα στα οικονομικά δεδομένα.

Τέλος στις υπερωρίες

Η δραστική περιστολή του κόστους προσωπικού με τις υπερωρίες να κόβονται "μαχαίρι" και την καλύτερη αξιοποίηση του υπάρχοντος ανθρώπινου δυναμικού είναι το πρώτο μέτρο το οποίο αναμένεται να έχει άμεση εφαρμογή και ορατά αποτελέσματα στο ταμείο των ΔΕΚΟ αστικών συγκοινωνιών, που είναι από τους πλέον ελλειμματικούς φορείς του Δημοσίου. Ταυτόχρονα, προσπάθειες θα γίνουν και προς την κατεύθυνση της αύξησης των εσόδων. Το πρώτο βήμα θα έχει στόχο τον καλύτερο έλεγχο ώστε να περιοριστεί το φαινόμενο της λαθρεπιβίβασης που έχει ως αποτέλεσμα οι αστικές συγκοινωνίες να χάνουν σημαντικά έσοδα.

Επιπλέον, κινήσεις προς την κατεύθυνση της αύξησης των εσόδων εκτιμάται ότι θα αποτελέσουν από την αρχή του επόμενου χρόνου η αύξηση της τιμής του εισιτηρίου στις αστικές συγκοινωνίες, που σήμερα ανέρχεται σε 1 ευρώ, αλλά και η ενίσχυση της εκμετάλλευσης εναλλακτικών πηγών εσόδων όπως π.χ. η διαφήμιση.

ΕΘΕΛ: Μπαίνει μέσα 1 εκατομμύριο τη μέρα

Η προώθηση λύσεων που θα περιορίζουν το κόστος θεωρείται εκ των ων ουκ άνευ και για τις αστικές συγκοινωνίες, που θα πρέπει να βελτιώσουν τις επιδόσεις τους στο οικονομικό πεδίο. Ενδεικτικά, η ΕΘΕΛ, η οποία απασχολεί περίπου 7.000 υπαλλήλους που έχουν κόστος μισθοδοσίας 12,5 εκατομμύρια ευρώ τον μήνα (22 εκατομμύρια συμπεριλαμβανομένων και των ασφαλιστικών εισφορών), την προηγούμενη χρονιά είχε ζημίες της τάξης των 327, 6 εκατ. ευρώ, δηλαδή η εταιρία μπαίνει μέσα σχεδόν 1 εκατομμύριο ευρώ κάθε μέρα.

Η εταιρία το τελευταίο διάστημα παρουσιάζει σοβαρό πρόβλημα χρηματοδότησης με χαρακτηριστικότερη την αδυναμία πληρωμής τιμολογίων καυσίμων ύψους 8 εκατομμυρίων ευρώ που είχαν εκδοθεί για τους μήνες Φεβρουάριο και Μάρτιο. Τα τιμολόγια αυτά βέβαια καλύφθηκαν, αλλά αποδεικνύουν το πρόβλημα χρηματοδότησης.

Ταμειακές δυσκολίες και στον ΟΣΕ

Οι δυσκολίες πληρωμής επεκτείνονται όμως και σε άλλους φορείς του Δημοσίου, με τον ΟΣΕ να ακολουθεί κατά πόδας. Ενδεικτικό είναι ότι η διοίκηση του οργανισμού ανακοίνωσε στους σιδηροδρομικούς υπαλλήλους ότι το επίδομα αδείας το οποίο στον οργανισμό συνηθιζόταν να καταβάλλεται την 1η Ιουλίου φέτος θα καταβληθεί στις 16 του μήνα με την εξόφληση του Ιουλίου.

Εν τω μεταξύ, σήμερα το θέμα του ΟΣΕ θα απασχολήσει τη συνάντηση που θα έχουν αργότερα ο υπουργός Υποδομών,  Μεταφορών και Δικτύων κ. Ρέππας με τον Γάλλο ομόλογό του κ. Ντομινίκ Μπισερό. Σύμφωνα με πληροφορίες, σε επαφές που υπήρχαν μεταξύ των δύο πλευρών τις προηγούμενες μέρες, καταγράφεται ενδιαφέρον της γαλλικής πλευράς συνολικά για την υπόθεση ΟΣΕ, αρχής γενομένης από την κυβερνητική πρόθεση για την αναζήτηση στρατηγικού επενδυτή για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ έως το Θριάσιο κ.λπ. κ.λπ. Ωστόσο, σημειώνεται με έμφαση, το ενδιαφέρον αυτό είναι ακόμη πρώιμο και μένει να φανεί κατά πόσον θα ενισχυθεί ή θα ατονήσει.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

v