Απεργίες και στο βάθος… εξυγίανση για τον ΟΣΕ

Μπαράζ απεργιακών κινητοποιήσεων ξεκινούν από σήμερα οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ, εκφράζοντας την αντίθεσή τους στα σχέδια της κυβέρνησης, για την αναδιάρθρωση του οργανισμού

  • της Μάρως Τσαντήλα
Απεργίες και στο βάθος… εξυγίανση για τον ΟΣΕ
Μπαράζ απεργιακών κινητοποιήσεων ξεκινούν από σήμερα οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ, εκφράζοντας την αντίθεσή τους στα σχέδια της κυβέρνησης για την αναδιάρθρωση του οργανισμού μεταξύ των οποίων περιλαμβάνεται και η ιδιωτικοποίηση σε ποσοστό έως 49% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Το προεδρείο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ) σήμερα, αύριο και την Πέμπτη θα πραγματοποιήσει καθημερινές στάσεις εργασίας, τρεις δίωρες κάθε μέρα, και συγκεκριμένα κατά τις ώρες 7 - 9 το πρωί, 3 - 5 το απόγευμα και 10 - 12 τα μεσάνυχτα.

Για την επόμενη εβδομάδα, η ΠΟΣ σχεδιάζει περαιτέρω κλιμάκωση των κινητοποιήσεων έχοντας ήδη προκηρύξει δύο 24ωρες απεργίες, την πρώτη στις 29 Ιουνίου, οπότε και έχουν προγραμματίσει κινητοποιήσεις η ΓΣΕΕ και η ΑΔΕΔΥ και τη δεύτερη την αμέσως επόμενη ημέρα, στις 30 Ιουνίου.

Σοβαρά προβλήματα

Τα προβλήματα για το επιβατικό κοινό του ΟΣΕ θα είναι σοβαρά αφού τις ώρες των κινητοποιήσεων θα ακινητοποιούνται όχι μονο τα τρένα του ΟΣΕ και του Προαστιακού σιδηροδρόμου, αλλά και το Μετρό το οποίο δεν θα πραγματοποιεί δρομολόγια από και προς το αεροδρόμιο
Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.grFOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο Linkedin και θα φτάνει έως τον σταθμό Δουκίσσης Πλακεντίας.

Η εξυγίανση του ΟΣΕ, της πλέον υπερχρεωμένης κρατικής ΔΕΚΟ, είναι ένα από τα πολύ δύσκολα στοιχήματα που έχει αναλάβει η κυβέρνηση και στο πλαίσιο του Μνημονίου το «ημερολόγιο» του οποίου προβλέπει ότι το σχέδιο θα παρουσιαστεί ως το τέλος Ιουνίου.

Ο σχεδιασμός έχει επιβληθεί από την Ε.Ε. και το ΔΝΤ, είναι εξαιρετικά φιλόδοξος και αναφέρει ότι από τον επόμενο Μάρτιο η λειτουργία του ΟΣΕ θα πρέπει να είναι ισοσκελισμένη, δηλαδή τα έσοδα του οργανισμού από τη λειτουργία του να καλύπτουν τις δαπάνες.

ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Τον στόχο αυτόν το αρμόδιο υπουργείο επιχειρεί να τον πετύχει με τη δρομολόγηση σχεδίων που προβλέπουν την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της εταιρίας που πραγματοποιεί τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές, τη δραστική περικοπή ζημιογόνων δρομολογίων, την αύξηση της τιμής των εισιτηρίων, την εκμετάλλευση της ακίνητης περιουσίας του οργανισμού.

Ελάχιστη πληρότητα για τη διατήρηση ενός δρομολογίου θα οριστεί το 50%, ενώ το κόστος των εισιτηρίων θα διαμορφωθεί σε επίπεδα που θα φτάνουν στο 70% - 80% της τιμής των εισιτηρίων που προσφέρουν τα ΚΤΕΛ για την αντίστοιχη διαδρομή.

Ειδικά για την περίπτωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, το υπουργείο φιλοδοξεί ότι η εκχώρηση του μάνατζμεντ της εταιρίας μαζί με το 49% της θα προσελκύσει τελικά το ενδιαφέρον σιδηροδρομικού φορέα από χώρα της Ευρώπης. Το στοίχημα δεν είναι καθόλου εύκολο καθώς κατά το μικρό διάστημα λειτουργίας της η εταιρία έχει καταφέρει να ενσωματώσει όλες της παθογένειες ενός δημόσιου φορέα και ήδη καταφέρει να σωρεύσει ελλείμματα που ξεπερνούν τα 400 εκατομμύρια ευρώ.

Η εταιρία από τη λειτουργία της έχει έσοδα που μετά βίας φτάνουν τα 100 εκατομμύρια ευρώ, ενώ το έξοδά της είναι πολύ περισσότερα.

Μειώσεις προσωπικού και μισθών

Στο πλαίσιο του σχεδίου εξυγίανσης, το οποίο είναι πολύ πιθανό να παρουσιαστεί έως το τέλος της εβδομάδας, εξελίξεις θα υπάρξουν και για τους περίπου 7.500 υπαλλήλους του οργανισμού. Σημαντικός αριθμός περίπου 1.500 άτομα αναμένεται ότι θα αποχωρήσουν λόγω συνταξιοδότησης, ενώ θα υπάρξουν μετατάξεις πλεονάζοντος προσωπικού περίπου 1.000 ατόμων σε άλλους φορείς του Δημοσίου.

Οι εναπομείναντες υπάλληλοι αναμένεται ότι θα δουν τον μισθό τους να συρρικνώνεται δραστικά με την περικοπή επιδομάτων αλλά και τον αυστηρό περιορισμό υπερωριών και υπερεργασίας που εκτινάσσουν το κόστος μισθοδοσίας του οργανισμού σε πολύ υψηλά επίπεδα.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

v