Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Τέλος στο μονοπώλιο του Handling

Το τέλος του μονοπωλίου για τις υπηρεσίες επίγειας εξυπηρέτησης στα περιφερειακά ελληνικά αεροδρόμια συνιστά η εκχώρηση από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας έργου στις εταιρείες Goldair Handling και Swissport Hellas Sud.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Τέλος στο μονοπώλιο του Handling
Το τέλος του μονοπωλίου για τις υπηρεσίες επίγειας εξυπηρέτησης στα περιφερειακά ελληνικά αεροδρόμια συνιστά η εκχώρηση από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας έργου στις εταιρείες Goldair Handling και Swissport Hellas Sud.

Οι δύο handlers, που δραστηριοποιούνταν ήδη στα πέντε αεροδρόμια της χώρας στα οποία οι υπηρεσίες παροχής επίγειας εξυπηρέτησης είχαν απελευθερωθεί εδώ και χρόνια, ξεκινούν την δραστηριότητά τους και σε νέους αερολιμένες στους οποίους έως σήμερα δραστηριοποιούνταν μόνον ο βραχίονας επίγειας εξυπηρέτησης του Ομίλου Olympic.

Πλέον η Olympic Handling διατηρεί την παρουσία της στο σύνολο των αεροδρομίων, η Goldair απέκτησε το δικαίωμα να παρέχει τις υπηρεσίες αυτές σε 24 συνολικά περιφερειακά αεροδρόμια
ενώ η Swissport Hellas Sud θα δραστηριοποιηθεί σε 15 περιφερειακούς αερολιμένες.

Η ανάθεση έργου αφορά περίοδο δώδεκα μηνών, ενώ, όπως προβλέπει η πρόσκληση για την εκδήλωση ενδιαφέροντος, το έργο αυτό σε κάθε περίπτωση λήγει αυτοδικαίως κατά την ημερομηνία έναρξης εργασιών των φορέων που θα επιλεγούν κατόπιν διαγωνιστικής διαδικασίας. Ωστόσο με απόφαση της ΥΠΑ μπορεί η χρονική διάρκεια του έργου να παραταθεί
Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.grFOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο Linkedinγια 6 μήνες.

Να θυμίσουμε ότι η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας είχε προκηρύξει διαγωνισμό για την ανάθεση των υπηρεσιών επίγειας εξυπηρέτησης στα περιφερειακά αεροδρόμια. Όμως μετά από γνωμοδοτήσεις τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας ότι υπήρχαν προβλήματα σε συγκεκριμένα σημεία του διαγωνισμού προχώρησε στην ακύρωσή του και για το ενδιάμεσο διάστημα επελέγη η λύση της ανάθεσης έργου.

--- Που θα δραστηριοποιηθούν Goldair και Swiswport

Στο πλαίσιο της απόφαση αυτής λοιπόν η Goldair Handling πρόκειται να δραστηριοποιηθεί στα εξής Αεροδρόμια: Χανιά, Κως, Ζάκυνθος, Μύκονος, Σαντορίνη, Κεφαλονιά, Χίος, Μυτιλήνη, Λήμνος, Σάμος, Άκτιο, Άραξος, Καβάλα, Καλαμάτα, Κάρπαθος, Κάλυμνος, Καστελόριζο και Σκιάθος.

Επίσης η εταιρεία σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 92 του νόμου 3842/2010, έχει το δικαίωμα να δραστηριοποιηθεί και στους αερολιμένες Νέας Αγχιάλου, Αλεξανδρούπολης, Σητείας, Λέρου, Νάξου και Πάρου σε περίπτωση που προκύψει συνεργασία με συγκεκριμένους πελάτες, στους αερολιμένες αυτούς.

Από την πλευρά της Swissport Hellas Sud έχει λάβει άδεια λειτουργίας σε 15 νέα αεροδρόμια της Επικράτειας. Η εταιρεία έχει προγραμματίσει νέα επένδυση αρκετών εκατ. ευρώ σε εξοπλισμό νέας τεχνολογίας ενώ για την στελέχωσή της πρόκειται να προσλάβει περισσότερα από 500 άτομα. Μάλιστα καθώς η θερινή περίοδος βρίσκεται ακόμη στην έναρξή της αναμένονται και νέες εμπορικές συμφωνίες ενώ δεν αποκλείεται η δραστηριοποίησή της και σε άλλους αεροσταθμούς.

Τα αεροδρόμια στα οποία η εταιρεία ξεκίνησε την δραστηριότητά της είναι τα εξής: Χανίων, Κω, Μυκόνου, Σαντορίνης, Καλαμάτας, Αράξου, Ζακύνθου, Κεφαλονιάς, Πρέβεζας/'Ακτιου, Καβάλας, Σάμου, Μυτιλήνης, Χίου, Σκιάθου και Ν.Αγχιάλου/Βόλου.

Να σημειώσουμε τέλος ότι σε 10 περιφερειακά αεροδρόμια από το σύνολο των 34 μοναδικός φορέας επίγειας εξυπηρέτησης παραμένει η Olympic Handling. Πρόκειται για τα εξής αεροδρόμια: Ικαρία, Κοζάνη, Καστοριά, Αστυπάλαια, Κάσος, Κύθηρα, Ιωάννινα, Σκύρος, Μήλος και Σύρος.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

v