Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΕΕΤΤ:Δημόσια διαβούλευση για Κώδικα Δεοντολογίας

Ως αποδέκτης μεγάλου αριθμού καταγγελιών για αυξημένες χρεώσεις των καταναλωτών από συνδρομητικές ΥΠΠ, η ΕΕΤΤ αντέδρασε άμεσα προτείνοντας, νέα τροποποίηση του Κώδικα Δεοντολογίας.

ΕΕΤΤ:Δημόσια διαβούλευση για Κώδικα Δεοντολογίας
Ως αποδέκτης μεγάλου αριθμού καταγγελιών για αυξημένες χρεώσεις των καταναλωτών από συνδρομητικές Υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης (ΥΠΠ), η ΕΕΤΤ αντέδρασε άμεσα προτείνοντας, στο πλαίσιο σχετικής Δημόσιας Διαβούλευσης, νέα τροποποίηση του Κώδικα Δεοντολογίας, μετά την αρχική τροποποίηση του Οκτωβρίου 2009.

Ειδικότερα, οι καταγγελίες αφορούν ΥΠΠ με συνδρομή που παρέχονται μέσω σύντομων κωδικών της σειράς 54ΧΧΧ με χρήση σύντομων μηνυμάτων αυξημένης χρέωσης (Premium SMS) χωρίς να υπάρχει επαρκής προσυμβατική ενημέρωση του κοινού και χωρίς συνειδητή εγγραφή των καταναλωτών σε συνδρομητική υπηρεσία αυξημένης χρέωσης.

Η Δημόσια Διαβούλευση διαρκεί από τις 13 Απριλίου 2010 έως και τις 13 Μαΐου 2010. Το προτεινόμενο σχέδιο τροποποίησης του Κώδικα Δεοντολογίας θέτει αυστηρότερες υποχρεώσεις στους παρόχους ΥΠΠ σχετικά με την ορθή και πλήρη ενημέρωση των καταναλωτών για τους τεχνικούς και τιμολογιακούς όρους παροχής των εν λόγω υπηρεσιών.

Παράλληλα, εισάγει συγκεκριμένα μέτρα με τα οποία οι πάροχοι κινητής τηλεφωνίας, θα πρέπει να εξασφαλίζουν τη συναίνεση του συνδρομητή τους πριν από τη χρέωσή του κατά τη λήψη PSMS.

Οι κυριότερες προστατευτικές ρυθμίσεις για τα συμφέροντα του καταναλωτή που περιλαμβάνονται στο σχέδιο τροποποίησης είναι οι ακόλουθες:

Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.grFOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο Linkedin? Κατά τη σύναψη σύμβασης του καταναλωτή με τον πάροχο κινητής τηλεφωνίας ή την ταυτοποίηση του συνδρομητή καρτοκινητής τηλεφωνίας, ο καταναλωτής υπογράφει υπεύθυνη δήλωση, με την οποία αποδέχεται ρητά τη χρέωσή του για τη λήψη τέτοιων υπηρεσιών. Στην αντίθετη περίπτωση, ο πάροχος κινητής τηλεφωνίας δεν επιτρέπει τη λήψη χρεώσιμων μηνυμάτων από τη σύνδεση του συνδρομητή.

*? Ο πάροχος κινητής τηλεφωνίας υποχρεούται να παρέχει στο χρήστη τη δυνατότητα επιλεκτικής φραγής από το τηλέφωνό του από και προς αριθμούς αυξημένης χρέωσης, όπως οι κωδικοί της σειράς 54ΧΧΧ.

*? Η ιστοσελίδα μέσω της οποίας πραγματοποιείται η εγγραφή του χρήστη σε υπηρεσία με συνδρομή, πρέπει να περιέχει δυνατότητα επιλογής όπου θα αναγράφεται «Έχω λάβει γνώση των όρων χρήσης και αποδέχομαι να ενεργοποιήσω τη συνδρομητική υπηρεσία <όνομα υπηρεσίας> <χρέωση ανά μονάδα χρόνου>» και την οποία υποχρεωτικά ο χρήστης θα πρέπει να επιλέγει πριν του επιτραπεί να προχωρήσει στην εγγραφή του στην ΥΠΠ.

*? Οι εγγεγραμμένοι συνδρομητές πρέπει να λαμβάνουν ανά τρίμηνο από τον πάροχο ατελές μήνυμα με το οποίο ζητείται η ρητή τους συγκατάθεση, για να συνεχιστεί η εγγραφή τους στη συγκεκριμένη ΥΠΠ. Ελλείψει ρητής συγκατάθεσης ο συνδρομητής διαγράφεται αυτόματα από τους πελάτες της υπηρεσίας.

? Στην περίπτωση που ο πάροχος PSMS:
 
(α) είτε αποστέλλει ανεπιτυχώς σύντομα μηνύματα επί ένα μήνα σε ένα συγκεκριμένο εγγεγραμμένο συνδρομητή, για μία συγκεκριμένη ΥΠΠ με συνδρομή που δεν τερματίζουν για οποιοδήποτε λόγο (π.χ. μη ανανέωση χρόνου ομιλίας σε καρτοκινητά, απενεργοποιημένο κινητό, διακοπή ή αλλαγή χρήστη σύνδεσης κλπ)

(β) είτε δεν λαμβάνει σύντομα μηνύματα από ένα συνδρομητή για διάστημα ενός μηνός (π.χ. απαντήσεις σε ερωτήσεις επί διαγωνισμών), ενώ οι όροι παροχής της ΥΠΠ προβλέπουν την αποστολή σύντομων απαντητικών μηνυμάτων από το συνδρομητή, τότε ο πάροχος οφείλει να διαγράψει το συνδρομητή από τη συγκεκριμένη υπηρεσία, εκτός αν ο ίδιος ο συνδρομητής ζητήσει να παραμείνει εγγεγραμμένος.

Στόχος της νέας ρυθμιστικής παρέμβασης της ΕΕΤΤ είναι να ευαισθητοποιηθούν περαιτέρω οι χρήστες και να διασφαλιστεί ότι η παροχή των εν λόγω χρηστικών και ψυχαγωγικών υπηρεσιών από τους παρόχους δικτύου και περιεχομένου θα γίνεται με σεβασμό της νομοθεσίας περί προστασίας του καταναλωτή και των αρχών του υγιούς ανταγωνισμού.

Στην αντίθετη περίπτωση, η ΕΕΤΤ θα επιβάλλει αυστηρές διοικητικές κυρώσεις κατά των παραβατών. Παράλληλα, θα συνεργαστεί με τις συναρμόδιες αρχές (Συνήγορος Καταναλωτή, Σώμα Δίωξης Ηλεκτρονικού εγκλήματος) για την αναζήτηση και τυχόν ποινικών ευθυνών σε βάρος όσων υπαίτια παραπλανούν τους καταναλωτές.

Το κείμενο της Δημόσιας Διαβούλευσης είναι διαθέσιμο από:

1. Το δικτυακό τόπο της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, http://www.eett.gr

2. Τα γραφεία της ΕΕΤΤ, Λεωφόρος Κηφισίας 60, 151 25 Μαρούσι, (7ος όροφος), [Tηλ]: 210 6151000, [Fax]: 210 6105049, κατά τις εργάσιμες ημέρες και ώρες.

Οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να υποβάλουν τις απόψεις τους εγγράφως στην πιο πάνω διεύθυνση ή ηλεκτρονικά στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου: kodikasYPP@eett.gr και μέχρι τις 12 Μαΐου 2010, ώρα 13:00.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

v