Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Επίσκεψη Γ. Μαγκριώτη στη Χαλκιδική

Σήμερα Τρίτη 6 Απριλίου πραγματοποιήθηκε στον Πολύγυρο Χαλκιδικής, η δεύτερη συνάντηση της οργανωτικής επιτροπής, που συγκροτήθηκε μετά από πρόταση του Υφυπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Γιάννη Μαγκριώτη.

Επίσκεψη Γ. Μαγκριώτη στη Χαλκιδική
Σήμερα Τρίτη 6 Απριλίου πραγματοποιήθηκε στον Πολύγυρο Χαλκιδικής, η δεύτερη συνάντηση της οργανωτικής επιτροπής, που συγκροτήθηκε μετά από πρόταση του Υφυπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Γιάννη Μαγκριώτη, στην οποία συμμετέχουν εκπρόσωποι όλων των φορέων της Αυτοδιοίκησης, των Παραγωγικών Τάξεων και των εργαζομένων του Νομού Χαλκιδικής.

Στη σύσκεψη ο Υφυπουργός παρουσίασε αναλυτικά τις κυβερνητικές προτεραιότητες για τη Χαλκιδική στο τομέα των Υποδομών, την ωριμότητα των έργων και τους διαθέσιμους πόρους του ΕΣΠΑ και επισήμανε πως η Χαλκιδική βρίσκεται σε οριακό σημείο.

«Είναι απόλυτη ανάγκη ο επανασχεδιασμός της ανάπτυξής της και των προτεραιοτήτων της. Τώρα πρέπει να γίνουν οι αναγκαίες επιλογές για την μακροπρόθεσμη πράσινη και βιώσιμη ανάπτυξή της. Το μοντέλο άναρχης ανάπτυξης που ακολούθησε μέχρι σήμερα, με τη σπατάλη των φυσικών πόρων, αν δεν αντιστραφεί, θα οδηγήσει στην σταδιακή απαξίωση της Χαλκιδικής. Θα χάσει το ξεχωριστό και υψηλό της συγκριτικό πλεονέκτημα, το φυσικό της περιβάλλον και τις ξεχωριστές της φυσικές ομορφιές.

Η ανάπτυξη της Χαλκιδικής αφορά τη Θεσσαλονίκη, τη Μακεδονία αλλά και όλη τη χώρα, γι’ αυτό ο μεσοπρόθεσμος σχεδιασμός της, πρέπει να είναι ενταγμένος στο σχεδιασμό της ευρύτερης περιοχής.

Οι βασικές ενότητες των αναπτυξιακών υποδομών είναι: 
* Το σύγχρονο και ασφαλές οδικό δίκτυο 
Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.grFOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο Linkedin* Η ορθολογική διαχείριση των υδάτινων πόρων 
* Η ορθολογική διαχείριση των στερεών και υγρών αποβλήτων

Η ανάπτυξη αυτών των υποδομών, αποτελεί τη ραχοκοκαλιά της νέας ποιοτικής ανάπτυξης της Χαλκιδικής.

Τρείς είναι οι βασικές προϋποθέσεις για να φτάσουμε σε αυτό το στόχο, μέσα στη τρέχουσα προγραμματική περίοδο:

α) Η συμφωνία όλων των φορέων της Χαλκιδικής στο νέο μοντέλο ανάπτυξης και η σαφής οριοθέτηση των προτεραιοτήτων.
β) Η άρση των τοπικιστικών συντεχνιακών προσωπικών ή κομματικών αντιδικιών
γ) Η γρήγορη ωρίμανση των έργων και η διασφάλιση των αναγκαίων πόρων για τη χρηματοδότηση τους.

Με βάση τον υφιστάμενο σχεδιασμό και στο πλαίσιο της 4ης προγραμματικής περιόδου (ΕΣΠΑ), για το νομό Χαλκιδικής ανακοινώθηκε, τα προηγούμενα χρόνια, η υλοποίηση μελετών και έργων υποδομής προϋπολογισμού πάνω από 500 εκατ. ευρώ. Όμως η εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από τα διαρθρωτικά ταμεία μπορεί να ικανοποιήσει την υλοποίηση μόνο του 22% των έργων.

Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων υλοποιώντας τις Προγραμματικές δεσμεύσεις του ΠΑΣΟΚ για περιφερειακή ανάπτυξη και δικαιότερη κατανομή των πόρων σε σχέση με τις τοπικές αναπτυξιακές ανάγκες και προτεραιότητες της κάθε περιοχής, ζήτησε τις προτάσεις των θεσμικών εκπροσώπων της Χαλκιδικής.

Πρόθεση μας είναι η υλοποίηση του συνόλου των έργων. Ωστόσο η έλλειψη μελετητικής ωριμότητας και η μη διασφάλιση των αναγκαίων πόρων από το ΕΣΠΑ (μέχρι το 2015) όπως διαμορφώθηκε από την απελθούσα Κυβέρνηση, μας υπαγορεύει την ορθολογική διαχείριση των πόρων. Γι’ αυτό απαιτείται η ιεράρχηση των προτεινόμενων παρεμβάσεων και η χρονική κατανομή τους με βάση τα αντικειμενικά κριτήρια, όπως η συνδυαστική αποτίμηση της ωριμότητας, της σκοπιμότητας, και της χωρικής κατανομής των έργων. Η συμβολή των παρεμβάσεων αυτών στην επίτευξη του εθνικού στόχου της Πράσινης Ανάπτυξης αποτελεί επίσης βασική παράμετρο στην ιεράρχηση και τη χρονική προτεραιότητα της χρηματοδότησης των έργων.

Πρόθεσή μας είναι να υπάρξει πρόσθετη χρηματοδότηση, πέραν του ΕΣΠΑ για να καλύψουμε, στην τρέχουσα Προγραμματική Περίοδο, την χρηματοδότηση έργων κατασκευής των βασικών αναπτυξιακών υποδομών της Χαλκιδικής.
Έργα τα οποία προγραμματίστηκε να χρηματοδοτηθούν από το ΕΣΠΑ είναι:
• Κατασκευή Οδικού Τμήματος Ποτίδαια – Κασσανδρεία του Οδικού Δικτύου Κασσάνδρας Ν. Χαλκιδικής
Προϋπολογισμός ένταξης: 80 εκατ. ευρώ και χρηματοδοτείται από το ΕΠ Μακεδονία - Θράκη. Η δημοπράτηση του θα πραγματοποιηθεί μετά την έκδοση της επικαιροποίησης περιβαλλοντικών όρων από τη ΔΙΠΕΧΩ/ΠΚΜ, που βρίσκεται σε εξέλιξη και αποτελεί προϋπόθεση για την έγκριση των τευχών δημοπράτησης. Η κατασκευή αφορά 17,48 χλμ. αυτοκινητοδρόμου, με δύο ανισόπεδους κόμβους (Ν. Φώκαιας και Κασσανδρείας).

• Περιμετρική Οδός Πολυγύρου, Τμήμα Άγιος Βλάσης προς Βράσταμα

Προϋπολογισμός ένταξης 8,65 εκατ. ευρώ και χρηματοδοτείται από το Ε.Π. Μακεδονία - Θράκη. Η δημοπράτηση του θα πραγματοποιηθεί στο άμεσο χρονικό διάστημα. Η κατασκευή αφορά οδικό τμήμα μήκους 2 χλμ., από τον Άγιο Βλάση, που καταλήγει η επαρχιακή οδός Γερακινής - Πολυγύρου, μέχρι τη συμβολή με την επαρχιακή οδό Πολυγύρου – Βραστάμων. Το υπ’ όψη οδικό τμήμα θα παρακάμπτει τον Πολύγυρο και θα εκτρέπει τη διερχόμενη κυκλοφορία, από και προς τη χερσόνησο της Σιθωνίας, από τον πολεοδομικό ιστό στην περιαστική οδό.

Επίσης έγινε εκτενής αναφορά σε πλήθος προτεινομένων έργων και εξετάστηκε η μελετητική τους ωριμότητα. Τα έργα αυτά είναι έργα Οδοποιίας, Λιμενικά (Λιμάνι Νέων Μουδανιών), Υδραυλικά (Φράγματα Ολύνθου, Χαβρία, Πετρένια) όπως επίσης και έργα ΧΥΤΑ και Βιολογικών Καθαρισμών.

Επισημάνθηκε ακόμη ο προγραμματισμός λοιπόν υποστηρικτικών, αναπτυξιακών έργων της Χαλκιδικής τα οποία θα συνδράμουν στην ευκολότερη πρόσβαση στο Νομό, όπως είναι η Εξωτερική Περιφερειακή Οδός Θεσσαλονίκης με τις τρεις εξόδους της (Προς Πολύγυρο, Μουδανιά και Αεροδρόμιο).

Η αντιπλημμυρική προστασία της περιοχής αποτελεί απόλυτη προτεραιότητα μας, καθώς οι πρόσφατες πλημμύρες ανέδειξαν το βάθος των προβλημάτων και της έλλειψης υποδομών. Για το λόγο αυτό θα συνεργαστούμε με την Περιφέρεια, την Νομαρχία και τους δήμους για να τα αντιμετωπίσουμε άμεσα.

Ήδη έχουν υπογραφεί οι απαιτούμενες Υπουργικές Αποφάσεις για την οριοθέτηση των περιοχών που έχουν πληγεί καθώς έχει υπογραφεί και η χρηματοδότηση της Νομαρχίας και των Δήμων.

Προτεραιότητά μας είναι επίσης η άρση της επικινδυνότητας στο Βόθωνα. Ήδη έχει αποκατασταθεί μέρος της κυκλοφορίας πριν από το Πάσχα μέσω μιας λωρίδας κυκλοφορίας από το προηγούμενο δίκτυο και από παράλληλο επαρχιακό δίκτυο.

Το τμήμα αυτό θα αποδοθεί πλήρως στην κυκλοφορία πριν από το Καλοκαίρι και γι’ αυτό δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας για τους τουρίστες και επισκέπτες που προγραμματίζουν να επισκεφθούν τη Χαλκιδική.

Σε συνεργασία με την Νομαρχία, τους Δήμους και την Εγνατία Οδό Α.Ε., θα προχωρήσουν άμεσα οι αποκαταστάσεις του οδικού δικτύου. Ταυτόχρονα υπάρχει μεσοπρόθεσμος σχεδιασμός αύξησης του επιπέδου οδικής ασφάλειας στα τμήματα που υπάρχουν εκτεταμένες βλάβες του οδικού άξονα «Στρατωνίου - Ολυμπιάδας».

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

v