Σκληρές αερομαχίες για 24 γραμμές

Τους νέους αναδόχους των 24 αεροπορικών δρομολογίων που χαρακτηρίζονται άγονα θα ανακοινώσει έως το τέλος του μήνα η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Σκληρές αερομαχίες για 24 γραμμές
Τους νέους αναδόχους των 24 αεροπορικών δρομολογίων που χαρακτηρίζονται άγονα θα ανακοινώσει έως το τέλος του μήνα η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.

Τις προτάσεις τους στον διαγωνισμό έχουν καταθέσει όλες οι αεροπορικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην ελληνική αγορά. Η Olympic Air υλοποιώντας την συμβατική της υποχρέωση έχει καταθέσει πρόταση για το σύνολο των 24 γραμμών, η εταιρεία Athens Airways έκανε ιδιαίτερα αισθητή την παρουσία της στον διαγωνισμό έχοντας εκδηλώσει το ενδιαφέρον της για 15 γραμμές, η Aegean Airlines κατέθεσε πρόταση για 11 γραμμές, Sky Express για 10 και Astra Airlines κατέθεσε την δική της πρόταση για 4 γραμμές.

Ο διαγωνισμός έχει μειοδοτικό χαρακτήρα και οι πληροφορίες αναφέρουν ότι σε εννέα γραμμές την χαμηλότερη προσφορά κατέθεσε η Olympic Air, σε αντίστοιχο αριθμό δρομολογίων έχει μειοδοτήσει η Athens Airways, σε δυο φαίνεται ότι αναδεικνύεται μειοδότης η Aegean Airlines
και σε ένα η Skyexpress, ενώ σε δυο δρομολόγια έχουν μειοδοτήσει τρεις εταιρείες και σε ένα τέσσερις.

Οι χαμηλότερες προσφορές

Αναλυτικότερα, οι χαμηλότερες προσφορές που έχουν κατατεθεί είναι οι εξής:
Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.grFOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο Linkedinστο δρομολόγιο Αθήνα - Αστυπάλαια η Olympic Air με προσφορά 2,81 εκατ. ευρώ, στο δρομολόγιο Αθήνα - Ικαρία η Athens Airways με μηδενική προσφορά, στα δρομολόγια Αθήνα - Λέρος και Αθήνα- Μήλος η Olympic Air με 5,4 εκατ. ευρώ και 6,17 εκατ. ευρώ, στο δρομολόγιο Λήμνος -Μυτιλήνη - Χίος - Σάμος - Ρόδος μειοδότης είναι η Athens Airways με προσφορά 2,5 εκατ. ευρώ.

Στο δρομολόγιο Ρόδος- Κάρπαθος - Κάσος - Σητεία μειοδότης είναι η Olympic Air με 7,91 εκατ. ευρώ και στο δρομολόγιο Αλεξανδρούπολη - Σητεία η Athens Airways με προσφορά ύψους 535.406 ευρώ.

Στο δρομολόγιο Άκτιο - Σητεία και στο δρομολόγιο Αθήνα - Κύθηρα μειοδότης είναι η εταιρεία Athens Airways με προσφορές 777.296 ευρώ και μηδέν ευρώ αντίστοιχα. Στα δρομολόγια Αθήνα - Νάξος και Αθήνα – Πάρος μειοδότης είναι η Olympic Air με προσφορές 2,54 εκατ. ευρώ και 7,21 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.

Στο Αθήνα - Κάρπαθος και Αθήνα - Σκιάθος μειοδότης είναι η Athens Airways η οποία κατέθεσε μηδενικές προσφορές, κρίνοντας ότι η επιβατική κίνηση είναι τέτοια μπορεί τα δρομολόγια να είναι βιώσιμα χωρίς επιδότηση. Επίσης μηδενική προσφορά για τα δρομολόγια Αθήνα - Σητεία και Θεσσαλονίκη – Κέρκυρα κατέθεσε η Aegean.

Στο δρομολόγιο Ρόδος- Κώς - Λέρος - Αστυπάλαια μειοδότης είναι η Olympic Air με προσφορά 2,11 εκατ. ευρώ, ενώ στο δρομολόγιο Κέρκυρα - Άκτιο- Κεφαλλονιά- Ζάκυνθος την χαμηλότερη προσφορά κατέθεσε η Sky Express με 1,35 εκατ. ευρώ.

Στο Αθήνα - Κάλυμνος τη χαμηλότερη προσφορά κατέθεσε η Olympic Air με 1,88 εκατ. ευρώ.

Στις γραμμές Αθήνα - Σκύρος και Θεσσαλονίκη Σκύρος τις χαμηλότερες προσφορές κατέθεσε η Athens Airways με 371.532 ευρώ και 341.986 ευρώ αντίστοιχα ενώ, στο δρομολόγιο Ρόδος - Καστελλόριζο μειοδότης αναδεικνήυεται η Olympic Air με προσφορά 2,88 εκατ. ευρώ.

Οι εταιρείες Aegean Airlines, Astra Airlines και Athens Airways κατέθεσαν μηδενικές προσφορές για τα δρομολόγια Θεσσαλονίκη - Σάμος και Θεσσαλονίκη - Χίος ενώ επίσης μηδενική προσφορά για το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη - Καλαμάτα έχουν καταθέσει Sky Express, Aegean Airlines, Astra Airlines και Athens Airways.

Οι εταιρείες που θα αναδειχθούν από την ΥΠΑ ως ανάδοχοι θα αναλάβουν την εκμετάλλευση των γραμμών για το διάστημα μεταξύ 01/04/10 - 31/03/12. Το τελικό ποσό που θα δοθεί για την κάλυψη των 24 γραμμών δεν αποκλείεται να είναι χαμηλότερο ακόμη και από τα 35 εκατομμύρια ευρώ που εισέπραττε η Ολυμπιακή τα προηγούμενα χρόνια για την εκτέλεση των γραμμών αυτών, αφού η ΥΠΑ έχει το δικαίωμα να διαπραγματευθεί την βελτίωση των προσφορών.

Προβληματισμός για πτήσεις εκτός ΕΕ

Την ίδια ώρα προβληματισμός επικρατεί στις εταιρείες που έχουν αναλάβει, κατόπιν σχετικού διαγωνισμού της ΥΠΑ, την εκτέλεση των 11 δρομολογίων σε προορισμούς εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Η εξαιρετικά δύσκολη οικονομική συγκυρία που πλήττει και τον κλάδο των αερομεταφορών προκαλεί σε πολλές εταιρείες δεύτερες σκέψεις για το αν θα αναλάβουν τελικά την κάλυψη των γραμμών αυτών ή θα απεμπολήσουν το δικαίωμά τους.

Σε περίπτωση που υπάρξουν παραιτήσεις εταιρειών τότε η την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας θα χρειαστεί να προκηρύξει νέο διαγωνισμό για τα δρομολόγια που θα μείνουν ακάλυπτα.

Χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι οι εταιρείες Athens Airways και Hellas Jet δεν εμφανίζονται διατεθειμένες να προχωρήσουν στην δρομολόγηση αεροσκαφών σε προορισμούς όπως Κουβέιτ, Λίβανος και Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, ενώ πολύ πιθανό είναι ότι και η Ηellenic Imperial Airways δεν θα μπορέσει να καλύψει τελικώς το σύνολο των προορισμών για τους οποίους έχει αποκτήσει το δικαίωμα.

Η συγκεκριμένη εταιρεία είχε αποκτήσει το δικαίωμα διεξαγωγής πτήσεων σε Νότιο Αφρική, Λίβανο και Αραβικά Εμιράτα.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

v
Απόρρητο