Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ενημέρωση του ΚΤΕ Υποδομών από τον Δ. Ρέππα

Το νέο θεσμικό πλαίσιο ανάθεσης μελετών και έργων ήταν τα θέματα για τα οποία ενημέρωσε χθες το μεσημέρι τους βουλευτές - μέλη του αρμόδιου Κοινοβουλευτικού Τομέα Εργασίας του ΠΑΣΟΚ, ο Υπουργός Δημήτρης Ρέππας.

Ενημέρωση του ΚΤΕ Υποδομών από τον Δ. Ρέππα
Το νέο θεσμικό πλαίσιο ανάθεσης μελετών και έργων, η πορεία των συμβάσεων παραχώρησης, το Σύστημα Επιτελικής Παρακολούθησης Έργων, το ΕΣΠΑ και οι νέες πολιτικές που προωθεί το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων ήταν τα θέματα για τα οποία ενημέρωσε χθες το μεσημέρι τους βουλευτές - μέλη του αρμόδιου Κοινοβουλευτικού Τομέα Εργασίας του ΠΑΣΟΚ, ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δημήτρης Ρέππας, ο Υφυπουργός Γιάννης Μαγκριώτης και οι Γενικοί Γραμματείς Γιάννης Οικονομίδης και Σέργιος Λαμπρόπουλος.

Ο Δ. Ρέππας μίλησε για την παθογένεια του συστήματος στην κατασκευή των δημοσίων έργων που οδηγούν στις υπερβάσεις κόστους και χρόνου, αλλά και τη μη ωρίμανση των προς δημοπράτηση έργων που δημιουργούν την ανάγκη συμπληρωματικών συμβάσεων, γεγονός που χαρακτήρισε απαράδεκτο.

Προκειμένου να διαμορφωθεί ένα νέο θεσμικό πλαίσιο που να κινείται στους άξονες κόστους κατασκευής - χρόνου κατασκευής - εγγυήσεων που παρέχει ο ανάδοχος και να αναδεικνύεται η πλέον βέλτιστη προσφορά, ολοκληρώθηκε ο πρώτος κλειστός κύκλος διαβούλευσης με την κατάθεση προτάσεων από τους φορείς.

Οι προτάσεις είναι υπό επεξεργασία, ώστε να ακολουθήσει η ανοιχτή διαβούλευση και περί τα τέλη Ιουνίου να έχει ολοκληρωθεί και κατατεθεί στη Βουλή το σχετικό νομοσχέδιο.

Ο Υπουργός ξεκαθάρισε ότι συμπληρωματικές συμβάσεις δεν πρόκειται να υπογραφούν στο εξής και για το σκοπό αυτό τόνισε την ανάγκη ωρίμανσης των έργων, προκειμένου μετά από πρόδρομες εργασίες μεταφοράς δικτύων, αρχαιολογικών ανασκαφών και οριοθέτησης δανειοθαλάμων και αποθεσιοθαλάμων, να παραδίδονται ελεύθεροι οι χώροι στον ανάδοχο.

Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.grFOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο LinkedinΈτσι, καθίστανται απαλλαγμένα από βάρη τα δημόσια έργα. Παράλληλα, επισήμανε την ανάγκη μιας Κεντρικής Αρχής για τη διενέργεια των διαγωνισμών μελετών και έργων και τον έλεγχο στην πορεία εξέλιξής τους, ενώ ενημέρωσε για το Επιτελικό Σύστημα Παρακολούθησης Έργων το οποίο σε λίγο θα βγει στο διαδίκτυο και εκτός από σημαντικό εργαλείο της Διοίκησης, θα συμβάλλει στην πλήρη διαφάνεια του τομέα.

Όσον αφορά στο ΕΣΠΑ, ο Δ. Ρέππας ανέλυσε το επιχειρησιακό πρόγραμμα προσπελασιμότητας, ύψους 5,4 δισ. από τα οποία το 55%, δηλαδή τα 2,9 δισ., είναι δεσμευμένα σε έργα γέφυρες που έπρεπε να έχουν ολοκληρωθεί με το Γ΄ ΚΠΣ και 1,4 δισ. είναι για δημοπρατηθέντα ή υπό δημοπράτηση έργα. Έτσι, προχωρεί ο επαναπροσδιορισμός του ΕΣΠΑ και αναζητούνται νέοι τρόποι χρηματοδοτήσεων σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.

Από τις πέντε συμβάσεις έργων παραχώρησης, ακυρώθηκαν οι λεγόμενες επεκτάσεις της Αττικής Οδού, ένα φαραωνικών διαστάσεων έργο, που δημοπρατήθηκε προεκλογικά και μόνον οι απαλλοτριώσεις θα κόστιζαν 600 - 800 εκατομμύρια ευρώ και επανασχεδιάζονται μέχρι τέλος του έτους οι Αυτοκινητόδρομοι Αττικής. Επίσης, ακυρώθηκε η προκήρυξη για το Αεροδρόμιο στο Καστέλι Κρήτης, αφού δεν υπήρχε πρόνοια για τα ραδιοβοηθήματα και μέχρι τις 19 Οκτωβρίου αναμένεται η κατάθεση προσφορών.

Στο μεταξύ έχει ανοίξει ένας κύκλος επαφών με τις Περιφέρειες προκειμένου να αναπτυχθούν μικρά και μεσαία έργα, ύψους 500 εκατομμυρίων ευρώ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Την ίδια στιγμή στον τομέα της Οδικής Ασφάλειας, εκπονείται το επιχειρησιακό πρόγραμμα 2010-2020. Επιδιώκεται χρηματοδότηση για παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας στο οδικό δίκτυο της χώρας, μήκους 10 χιλιάδων χιλιομέτρων.

Σχετικά με την εκτροπή του Αχελώου, μετά τη σαφή απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, ο Δ. Ρέππας γνωστοποίησε ότι είναι σε συνεννόηση με το συναρμόδιο Υπουργείο Περιβάλλοντος προκειμένου να προσφύγουμε σε Ελβετούς ειδικούς που θα τεκμηριώσουν τις απαραίτητες εργασίες για την αυτοπροστασία των μέχρι τώρα εκτελεσθέντων έργων έως την ολοκλήρωση του σχεδίου διαχείρισης των υδάτινων πόρων.
 
Για τα Τέμπη, ο Υπουργός επανέλαβε ότι γίνεται προσπάθεια να ανοίξει η ΠΑΘΕ για το Πάσχα, ενώ για τις πλημμύρες στον Έβρο όπου διαπίστωσε με επιτόπια επίσκεψη έλλειμμα έργων, ανέφερε ότι μεταξύ άλλων θα πρέπει να προωθηθούν τεχνικά έργα και στη Βουλγαρία και να υπάρξει ένα σχέδιο διαχείρισης της υδρολεκάνης με τριμερή διακρατική συμφωνία (Ελλάδας - Βουλγαρίας - Τουρκίας).

Για τη φιλοσοφία του νέου θεσμικού πλαισίου που παρουσίασε ο Υπουργός, εκφράστηκε η συμφωνία των βουλευτών του ΠΑΣΟΚ που συμμετείχαν στη συζήτηση. Παραλλήλως οι βουλευτές-μέλη του ΚΤΕ Υποδομών εξέφρασαν την ανησυχία τους για το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των προγραμμάτων των έργων, επισημαίνοντας τις ευθύνες της προηγούμενης πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου για τα προβλήματα με τις απαλλοτριώσεις, τις μεταφορές δικτύων και την ολοκλήρωση των μελετών.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

v