Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Eπίσκεψη Ρέππα στη Θεσσαλονίκη

Εντός του 2010, θα δημοπρατηθεί το δυτικό τμήμα του έργου από τον κόμβο Τιτάν μέχρι τα Κωνσταντινοπολίτικα, ανακοίνωσε ο Δ. Ρέππας, κατά την επίσκεψή του στη Θεσσαλονίκη, όπου συναντήθηκε με τη νέα διοίκηση της Εγνατίας Οδού.

Eπίσκεψη Ρέππα στη Θεσσαλονίκη
Εντός του 2010, θα δημοπρατηθεί το δυτικό τμήμα του έργου από τον κόμβο Τιτάν μέχρι τα Κωνσταντινοπολίτικα, μήκους περίπου 9 χιλιομέτρων, ανακοίνωσε ο Δ. Ρέππας, κατά την επίσκεψή του στη Θεσσαλονίκη, όπου συναντήθηκε με τη νέα διοίκηση της Εγνατίας Οδού.

Ο Υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Δημήτρης Ρέππας, με τον Υφυπουργό Γιάννη Μαγκριώτη και τους Γενικούς Γραμματείς, Γιάννη Οικονομίδη και Σέργιο Λαμπρόπουλο, επισκέφθηκαν την Κυριακήτα γραφεία της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ  στη Θεσσαλονίκη και συναντήθηκαν με την Διοίκηση.

Ακολούθησε σύσκεψη με θέμα την πορεία των εργασιών του ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης, στην οποία συμμετείχαν ο Διευθυντής της Διευθύνουσας Υπηρεσίας ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης Ευάγγελος Γαλούσης, και εκπρόσωποι της Αναδόχου Κοινοπραξίας.

Μετά την σύσκεψη, ο Υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων κ. Ρέππας έκανε τις ακόλουθες δηλώσεις:

«Θέλω να κάνω σαφές εκ μέρους του Πρωθυπουργού και της Κυβέρνησης για μια ακόμα φορά, ότι το έργο είναι για μας ίσως το πιο σημαντικό, μεταξύ όλων των έργων που εποπτεύουμε. Είναι έργο ζωής για τη Θεσσαλονίκη και την ευρύτερη περιοχή. Γνωρίζουμε τα προβλήματα, τα οποία έχουν μέχρι τώρα παρουσιαστεί. Είμαστε αποφασισμένοι να ρίξουμε όλο το βάρος προκειμένου να απεμπλέξουμε το έργο από αυτά τα προβλήματα, για να προχωρήσει απρόσκοπτα. Ήδη τα πρώτα βήματα τα έχουμε κάνει.

Έχουμε καταλήξει στην απόφαση για τις δέουσες οργανωτικές και διοικητικές αλλαγές που είναι απαραίτητες προκειμένου η οργανωτική δομή που θα καθοδηγεί το έργο του ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης, με έδρα τη Θεσσαλονίκη πλέον, να μπορεί να παίρνει γρήγορα αποφάσεις και να μπορεί να δίνει λύσεις στα προβλήματα την ώρα που παρουσιάζονται.

Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.grFOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο LinkedinΕπίσης έχουμε μια πολύ καλή, στενότατη και αποδοτική συνεργασία με το Υπουργείο Πολιτισμού, προκειμένου τα προβλήματα που σχετίζονται με τα ευρήματα των αρχαιολογικών ανασκαφών να αντιμετωπίζονται και να λύνονται αμέσως. Η Γενική Γραμματέας του Υπουργείου Πολιτισμού κα. Μενδώνη θα είναι τακτική επισκέπτρια της Θεσσαλονίκης, προκειμένου να έχει η ίδια γνώμη για τα θέματα αυτά. Έχουμε δεσμευτεί, ότι θα είμαστε κάθε μήνα εδώ στη Θεσσαλονίκη, για το σύνολο των θεμάτων που απασχολούν την πόλη και την περιοχή, αλλά και για το συγκεκριμένο έργο.

Εντοπίσαμε τα προβλήματα τα οποία έχουν ιδιαίτερη αξία και πρέπει να αντιμετωπιστούν μέσα σε αυτήν την περίοδο. Είναι αυτά που αφορούν την απελευθέρωση του χώρου στο Πανεπιστήμιο, την ανάληψη των πρωτοβουλιών από την πλευρά μας για να απελευθερωθεί ο χώρος στου Παπάφη, τα προβλήματα στο Σταθμό Πατρικίου και στο Αμαξοστάσιο της Πυλαίας.
Είναι τέσσερα σημεία πάνω στα οποία θα ρίξουμε το βάρος μας από την Δευτέρα κιόλας, προκειμένου να έχουμε απαντήσεις κι έτσι να βοηθήσουμε ώστε το έργο να εξελιχθεί όσο γίνεται ταχύτερα.

Προβλήματα χρηματοδότησης δεν θα αντιμετωπίσουμε, έχουμε κάνει τον σχεδιασμό μας. Πιστεύουμε ότι ο Ανάδοχος θα κάνει κι εκείνος από την δική του πλευρά, όχι απλώς ό,τι προβλέπεται από τις συμβατικές υποχρεώσεις του, αλλά και κάτι παραπάνω, προκειμένου το έργο αυτό να ανακτήσει τον χρόνο που μέχρι τώρα έχει χαθεί λόγω των πολλών προβλημάτων κι έτσι να παραδοθεί σε χρήση χωρίς μεγάλη καθυστέρηση.

Το σχέδιο για την επέκταση των γραμμών του ΜΕΤΡΟ προς την Καλαμαριά και στη Δυτική περιοχή, παραμένει. Η επέκταση προς την Καλαμαριά είναι ένα έργο, το οποίο είναι υπαρκτό, θα πρέπει όμως να ολοκληρωθούν οι μελέτες, να ξεπεράσουμε κάποια προβλήματα με το Συμβούλιο της Επικρατείας και να προχωρήσουμε άμεσα στην ουσιαστική δημοπράτηση. Θα χρηματοδοτήσουμε άμεσα τις μελέτες για την επέκταση του ΜΕΤΡΟ προς τα Δυτικά, για να είμαστε σε θέση σύντομα να δημοπρατήσουμε το έργο.

Θέλω να ευχαριστήσω τον Καθηγητή τον κύριο Γαλούση για την συνεισφορά του σ’ αυτήν την προσπάθεια για την πρόοδο αυτού του μεγάλου έργου. Η γνώση και εμπειρία του αποτελούν για μας ένα πολύτιμο κεφάλαιο».

Σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στη συνέχεια στο Διοικητήριο, με τον τέως Πρόεδρο της «Εγνατία Οδός Α.Ε.» Απόστολο Γούλα και τον νέο Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της εταιρείας, Τάσο Μουρατίδη, συζητήθηκε η εξέλιξη των έργων της Εγνατίας Οδού και της Εξωτερικής Περιφερειακής.

Ο κ. Ρέππας σε δηλώσεις του προς τους δημοσιογράφους τόνισε:

«Ενημερωθήκαμε για τις δραστηριότητες που αναπτύσσει η Εγνατία Α.Ε., η οποία αποτελεί ένα πετυχημένο πρότυπο οργάνωσης της κατασκευής μεγάλων έργων στην Ελλάδα.
Η ολοκλήρωση του οριζόντιου άξονα και στο τελευταίο μικρό τμήμα που απομένει, στην περιοχή του Περιστερίου της Ηπείρου, δίνει την οριστική μορφή του σε ένα από τα μεγαλύτερα δημόσια έργα, που έχουν γίνει στην Ελλάδα εδώ και πάρα πολλές δεκαετίες.

Αναλαμβάνει τις επόμενες ημέρες η νέα Διοίκηση με επικεφαλής τον Καθηγητή τον κ. Μουρατίδη. Είχαμε την δυνατότητα σήμερα να ενημερωθούμε από τον κ. Γούλα και τον ευχαριστούμε για την πολύ σημαντική προσφορά του αυτά τα χρόνια στην υπηρεσία αυτή, για τα προγράμματα τα οποία αναλαμβάνει η Εγνατία, με πρώτο στόχο να δώσουμε ώθηση μέσα στο 2010 στην έναρξη κατασκευής της εξωτερικής περιφερειακής της Θεσσαλονίκης.

Φιλοδοξία μας είναι η κατασκευή του έργου να προχωρήσει το ταχύτερο δυνατό. Στόχος μας είναι η δημοπράτηση του δυτικού τμήματος του έργου από τον κόμβο Τιτάν μέχρι τα Κωνσταντινοπολίτικα, μήκους περίπου 9 χιλιομέτρων, να γίνει εντός του 2010.

Έχει γίνει με επιτυχία πλήρης διαβούλευση για το σύνολο της Εξωτερικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης. Τα όποια προβλήματα και ενστάσεις που εκδηλώθηκαν θα αντιμετωπιστούν με πνεύμα καλής συνεννόησης, γιατί το έργο αυτό είναι αναγκαίο για τη Θεσσαλονίκη και την ευρύτερη περιοχή.

Είμαι αισιόδοξος, γιατί η τεχνογνωσία και η πολύ καλή στελέχωση που έχει η Εγνατία αποτελούν τα εχέγγυα πως θα επιτύχει και τους επόμενους στόχους, όπως και μέχρι τώρα στο όποιο έργο έχει αναλάβει».

Απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου σχετικά με τις συμβάσεις των εργαζομένων, ο κ. Ρέππας επεσήμανε:

«Έχει αναλάβει πρωτοβουλία η Διοίκηση της Εγνατία Α.Ε., έχει στείλει το αίτημά της στον ΑΣΕΠ προκειμένου να ανανεωθούν οι συμβάσεις όσων εργαζομένων είναι απαραίτητοι για να συνεχίσει το έργο της η εταιρεία.

Εντός των περιορισμών που έχουν προβλεφθεί από τις νομοθετικές πρωτοβουλίες που έχει πάρει το Υπουργείο Εσωτερικών θα κινηθούμε κι εμείς, γιατί ο στόχος μας είναι να ενισχύσουμε την Εγνατία, η οποία βρίσκεται μπροστά σε νέες προκλήσεις και να μην την κάνουμε λιγότερο ικανή να ανταποκριθεί στο έργο της.

Άρα λοιπόν αντιμετωπίζουμε με θετικό πνεύμα οτιδήποτε σχετίζεται με τη διατήρηση στο υψηλότερο δυνατό επίπεδο του αξιόμαχου των στελεχών της Ανώνυμης Εταιρείας για να αναλάβει και νέα έργα στο εγγύς μέλλον.

Με αυτό το πνεύμα βοηθούνται και όλοι εκείνοι οι οποίοι είναι απόλυτα απαραίτητοι και χρήσιμοι, ώστε να παραμείνουν και να συνεχίζουν να εργάζονται στην εταιρεία».

Απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου, σχετικά με την Υποθαλάσσια ο κ. Ρέππας υπογράμμισε:

«Η Υποθαλάσσια αποτελεί ένα τυπικό δείγμα κακού σχεδιασμού που έγινε τα προηγούμενα χρόνια. Αυτό το ναυάγιο επιβαρύνει υπέρμετρα οικονομικά και το Δημόσιο. Η συνέπεια των κακών χειρισμών που προηγήθηκαν, είναι σήμερα να βρισκόμαστε απέναντι σε απαιτήσεις για αποζημιώσεις από την πλευρά των αναδόχων που φτάνουν τα εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ. Βεβαίως, στο πλαίσιο της διαιτησίας αντιμετωπίζεται αυτή η διαφορά. Θα κάνουμε το καλύτερο δυνατό υπέρ του δημοσίου συμφέροντος. Θα προχωρήσουμε σε ένα ουσιαστικό κύκλο διαβούλευσης. Θα προχωρήσουμε μέσα από έναν διεθνή διαγωνισμό στην ανάθεση μελέτης, η οποία θα δείξει με βάση τα νέα δεδομένα τις καταλληλότερες επιλογές για το έργο αυτό».

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

v