Ταξί: Απεργία για τις φορολογικές αλλαγές

Ακινητοποιημένα θα παραμείνουν έως τις 5 αύριο το πρωί τα ταξί όλης της χώρας καθώς οι ιδιοκτήτες ταξί πραγματοποιούν 24ωρη απεργία αντιδρώντας στην αλλαγή του τρόπου φορολόγησή τους.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Ταξί: Απεργία για τις φορολογικές αλλαγές
Ακινητοποιημένα θα παραμείνουν έως τις 5 αύριο το πρωί τα ταξί όλης της χώρας καθώς οι ιδιοκτήτες ταξί πραγματοποιούν 24ωρη απεργία αντιδρώντας στην αλλαγή του τρόπου φορολόγησή τους που ανακοινώθηκε από το υπουργείο Οικονομικών και προβλέπει την χρήση των ταμειακών μηχανών που υπάρχουν στα ταξί προκειμένου να φορολογούνται με βάση τα έσοδα και τα έξοδα τους και όχι με τεκμαρτό τρόπο.

Με τον τρόπο που φορολογούταν έως τώρα τα ταξί ένα επιβατικό αυτοκίνητο δημοσίας χρήσης (ταξί) με άδεια κυκλοφορίας εκατό τοις εκατό (100%) και οδηγό τον ιδιοκτήτη φορολογείται για ποσό 16.000 ευρώ και ο φόρος που καταβάλει ο ιδιοκτήτης είναι 1.225 ευρώ. Επίσης υπάρχουν διαφοροποιήσεις σε ότι αφορά την φορολόγηση ανάλογα με τον τόπο που έχει την έδρα του το ταξί αλλά αριθμό των προσώπων στα οποία ανήκει η άδεια του οχήματος δημόσιας χρήσης.

Ωστόσο από ελέγχους που πραγματοποίησε το τελευταίο διάστημα η Υπηρεσία Ειδικών Ελέγχων κατέγραψε θεαματικές διαφορές
ανάμεσα στα πραγματικά έσοδα των ταξί και σε αυτά που φορολογούνται.

Από τα στοιχεία των εκτεταμένων ελέγχων της ΥΠΕΕ διαπιστώθηκε ότι τα μέσα ετήσια έσοδα των ταξί μετά το 2004, οπότε και εγκαταστάθηκαν οι ταμειακές μηχανές στα ταξί χωρίς όμως να καθιερωθεί η γενικευμένη χρήση τους, κυμαίνονται από 50.000 έως 55.000 ευρω. Στα ποσά αυτά μάλιστα δεν περιλαμβάνονται στοιχεία που αφορούν τις διπλές και τριπλές παράλληλες μισθώσεις και οι ελεγκτές της ΥΠΕΕ εκτιμούν ότι το μέσο ετήσιο εισόδημα των ιδιοκτητών ταξί ανέρχεται σε περίπου 50.000 έως 60.000 ευρώ.
Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.grFOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο Linkedin
Οι ελεγκτές της ΥΠΕΕ εκτιμούν ότι τα ετήσια έξοδά ενός ταξί για καύσιμα και συντήρηση του οχήματος υπολογίζονται σε περίπου 15.00 ευρώ.

Πάντως οι ιδιοκτήτες ταξί υποστηρίζουν ότι τα πραγματικά τους έσοδα δεν έχουν καμία σχέση με αυτά που αναφέρονται από τις ελεγκτικές αρχές, ενώ παράλληλα και τα έξοδά τους είναι πολύ μεγαλύτερα έναντι αυτών που υπολογίζουν οι ελεγκτικές υπηρεσίες.

Θετική η πρώτη αντίδραση από τον κλάδο των φορτηγών

Την ίδια ώρα θετικός στην αλλαγή του τρόπου φορολόγησης των φορτηγών εμφανίζεται ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος Διεθνών Μεταφορών (ΟΦΑΕ) Απόστολος Κενανίδης ο οποίος σημειώνει ότι η φορολόγηση με βάση το βιβλίο εσόδων εξόδων εφαρμόζεται σε ολόκληρη την Ευρώπη και μόνον στην Ελλάδα χρησιμοποιούνταν η πρωτοτυπία του τεκμαρτού τρόπου φορολογίας.

Ο πρόεδρος της ΟΦΑΕ υποστηρίζει ότι η αλλαγή του τρόπου φορολόγησης δεν θα επιβαρύνει όσους ιδιοκτήτες έχουν στην κατοχή τους έως δύο άδειες φορτηγών.

Σήμερα ένας ιδιοκτήτης φορτηγού φορολογείται για 22.000 ευρώ το χρόνο πληρώνοντας 1.800 ευρώ το χρόνο, ενώ έχει μείωση φόρου 600 ευρώ αν απασχολεί οδηγό στο φορτηγό. Ο πρόεδρος της ΟΦΑΕ εκτιμά ότι τα μέσα καθαρά έσοδα ενός φορτηγού δεν ξεπερνούν τις 20.000 ευρώ το χρόνο.

Ο ίδιος επισημαίνει την ανάγκη να προχωρήσει από την πλευρά του κράτους και ο έλεγχος της παράνομης μεταφοράς που αποτελεί σοβαρό πρόβλημα για τον κλάδο. Χαρακτηριστικά αναφέρει ότι σήμερα δραστηριοποιούνται στη χώρα περίπου 3.000 φορτηγά ελληνικών συμφερόντων τα οποία όμως έχουν ταξινομηθεί σε άλλες χώρες, κυρίως Βουλγαρία και Κύπρο, με αποτέλεσμα να υπάγονται σε διαφορετικό φορολογικό καθεστώς δημιουργώντας συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού έναντι των Ελλήνων ιδιοκτητών φορτηγών.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

v
Απόρρητο