Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Οι προτάσεις του Υπουργείο για οδική ασφάλεια

Ακριβότερα ασφάλιστρα για τους οδηγούς που υποπίπτουν σε παράβαση του point system και μείωση της φόρου για την αγορά κράνους, προβλέπουν οι προτάσεις του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων για την οδική ασφάλεια.

Οι προτάσεις του Υπουργείο για οδική ασφάλεια
Ακριβότερα ασφάλιστρα για τους οδηγούς που υποπίπτουν σε παράβαση του point system και μείωση της φόρου για την αγορά κράνους και ειδικών καθισμάτων αυτοκινήτου για παιδιά, προβλέπουν μεταξύ άλλων οι προτάσεις του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για την οδική ασφάλεια.

Σημαντική είναι και η υποχρέωση του κατασκευαστή να εμπεριέχεται στην μελέτη σκοπιμότητας κάθε έργου οι επιπτώσεις που θα έχει στην οδική ασφάλεια και από τις οποίες θα κρίνεται η τελική έγκριση κατασκευής.

Στο πλαίσιο της συνεδρίασης του υπουργικού συμβουλίου, ο υπουργός Υποδομών Δημήτρης Ρέππας, παρουσίασε σχέδιο δράσεων και πρωτοβουλιών για την εκπόνηση εθνικού σχεδίου οδικής. Για τον συντονισμό όλων των εμπλεκόμενων φορέων αναμένεται να συσταθεί Διυπουργική Επιτροπή και Εθνικό Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας.

Οι δυο νέες πρωτοβουλίες συνδέονται με το οδικό δίκτυο και προβλέπουν τόσο την υποχρέωση να παρουσιάζεται -προκειμένου να λάβει έγκριση- στη μελέτη σκοπιμότητας κάθε έργου οι επιπτώσεις που θα έχει στην οδική ασφάλεια, ενώ αναμένονται επιθεωρήσεις οδικής ασφάλειας στο εν λειτουργία οδικό δίκτυο.

Επιπλέον, στα μέτρα που προωθούνται για πρώτη φορά περιλαμβάνονται:
Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.grFOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο Linkedin
*Σύνδεση του bonus malus ( επηρεάζει το ύψος ασφαλίστρου) και με τις παραβάσεις (point system) και όχι μόνο με τα ατυχήματα.
 
*Υιοθέτηση δράσεων που ενισχύουν την προμήθεια σύγχρονου εξοπλισμού οδικής ασφάλειας, όπως στα κράνη δικυκλιστών και στις ειδικές θέσεις για τα βρέφη και παιδιά μικρής ηλικίας.
Αλλαγή πολεοδομικού κανονισμού για ελάχιστο πλάτος πεζοδρομίου ( από 2.10 να γίνει 3 μέτρα).

*Πλήρης απαγόρευση συνομιλίας επαγγελματιών οδηγών λεωφορείων με κινητό τηλέφωνο με οποιονδήποτε τρόπο. Η όποια ομιλία για υπηρεσιακούς σκοπούς γίνεται αφού έχει ακινητοποιηθεί το λεωφορείο σε στάση.

*Μελέτη για όλα τα «μελανά σημεία» και δημιουργία τηλεφωνικής γραμμής για κάθε καταγγελία όσον αφορά ελλιπή σήμανση ή άλλο πρόβλημα.

*Αναμόρφωση συστήματος εξετάσεων υποψηφίων οδηγών.

Σημειώνεται ότι, πέραν της ανεκτίμητης αξίας της ανθρώπινης ζωής, το κοινωνικοοικονομικό κόστος των τροχαίων ατυχημάτων εκτιμάται σε παραπάνω από 5 δισ. ευρώ ετησίως : υγεία, κοινωνική ασφάλιση, απώλεια εργασίας, κόστος διοίκησης, δαπάνη για υλικά, κ.λπ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

v