ΟΣΕ: "Πονοκέφαλος" το έλλειμμα των 9 δισ.

Από την αρχή θα εξετάσει το ζήτημα του ΟΣΕ  το Υπ. Υποδομών με το έλλειμμα των 9 δισ. να αποτελεί τον μεγαλύτερο πονοκέφαλο, ενώ "παγώνει" το σχέδιο εξυγίανσης του οργανισμού. Το 60% των εργαζομένων στα όρια συνταξιοδότησης.

ΟΣΕ: Πονοκέφαλος το έλλειμμα των 9 δισ.
Από την αρχή και στο σύνολό του θα εξετάσει το ζήτημα του ΟΣΕ η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, ενώ "παγώνει" το σχέδιο εξυγίανσης του οργανισμού.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ανοιχτό είναι το ενδεχόμενο να ισχύσουν αυξήσεις στα εισιτήρια από το 2010, ενώ η έκρηξη στις δαπάνες μισθοδοσίας και συνολικά το έλλειμμα των 9 δισ. ευρώ, αποτελούν τον μεγαλύτερο πονοκέφαλο της ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών.

Η ενημερωτική συνάντηση των κ.κ. Δημήτρη Ρέππα και Νίκο Σηφουνάκη με τους επικεφαλής των πέντε εταιρειών του σιδηροδρόμου, ΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ, ΕΔΙΣΥ και ΓΑΙΑΟΣΕ, διήρκησε περισσότερο από τρεις ώρες και αναμένεται να ακολουθήσουν κι άλλες προκειμένου στην συνέχεια το υπουργείο Υποδομών να παρουσιάσει -σε περίπου οχτώ μήνες- την δική του ολοκληρωμένη πρόταση.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών θα εξετάσει από την αρχή το μείζον ζήτημα του ΟΣΕ και για τον λόγο αυτό δεν θα προχωρήσει σε καμία αλλαγή που είχε αποφασιστεί από την προηγούμενη ηγεσία του ΥΜΕ. Για την πρωτοβουλία της αυτή η ηγεσία του Υποδομών έχει ενημερώσει την Κομισιόν, ενώ ανοιχτά παραμένουν όλα τα ενδεχόμενα για την διοικητική αναδιάρθρωση του ΟΣΕ καθώς το μόνο σίγουρο είναι ότι θα παραμείνει ως ξεχωριστή εταιρεία η ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Όπως ανέφεραν οι ίδιες πηγές, δεν προβλέπονται νέες αυξήσεις στα εισιτήρια εντός του 2009, ωστόσο, δεν αποκλείεται να προχωρήσουν κανονικά οι αυξήσεις που είχαν αποφασισθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση και αφορούν το 2010 προκειμένου σταδιακά τα κόμιστρα του ΟΣΕ να φτάσουν σε ποσοστό που να προσεγγίσει το 75% των εισιτηρίων του ΚΤΕΛ στις ανταγωνιστικές γραμμές.

Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.grFOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο LinkedinΣτο πλαίσιο της συνολικής προσέγγισης του ζητήματος, η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών έχει ζητήσει από το υπουργείο Εργασίας συνδρομή για τους τρόπους που μπορεί να χειριστεί το πλεονάζον προσωπικό. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι το 60% των εργαζομένων είναι στα πρόθυρα συνταξιοδότησης. Πάντως, υπάρχει η ξεκάθαρη θέση ότι δεν θα ισχύσει το καθεστώς της μισθωτής εφεδρείας, ενώ δεν αποκλείεται η εθελούσια έξοδος.

Σε ότι αφορά τις δαπάνες για την μισθοδοσία, αυτές παρουσίασαν σαφή έκρηξη, καθώς κύκλοι του υπουργείου Υποδομών αναφέρουν χαρακτηριστικά ότι από 240 εκατ. το 2004 με 9.200 εργαζόμενους εκτινάχθηκε σε 460 εκατ. ευρώ σήμερα με 7 χιλ. εργαζόμενους, 2200 λιγότερους.

Οι διοικήσεις των εταιρειών του ΟΣΕ έλαβαν εντολή να παρουσιάσουν αναλυτικά στοιχεία και προτάσεις για την μείωση του ελλείμματος και τον εξορθολογισμό των δαπανών και καταγραφής του προσωπικού.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

v
Απόρρητο