Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΣΙΤΕΣΑΠ: Ζητά την εξαίρεση από τον ειδικό φόρο

Το ΣΙΤΕΣΑΠ ζητά την άμεση τροποποίηση του Ν. 3790 (2009) εξαιρώντας όλα τα επαγγελματικά σκάφη αναψυχής από την έκτακτη εισφορά και τον ειδικό φόρο.

ΣΙΤΕΣΑΠ: Ζητά την εξαίρεση από τον ειδικό φόρο
Το Σωματείο Ιδιοκτητών Τουριστικών Επαγγελματικών σκαφών Άνευ Πληρώματος (ΣΙΤΕΣΑΠ) ζητά την άμεση τροποποίηση του Ν. 3790 (2009) εξαιρώντας όλα τα επαγγελματικά σκάφη αναψυχής από την έκτακτη εισφορά και τον ειδικό φόρο.

Αναλυτικότερα, το Σωματείο Ιδιοκτητών Τουριστικών Επαγγελματικών σκαφών Άνευ Πληρώματος (ΣΙΤΕΣΑΠ) εκπροσωπεί περί τα 500 μέλη - πλοιοκτήτες 1300 περίπου επαγγελματικών σκαφών (μήκους έως 20 μέτρων), οι οποίοι έχουν αναπτύξει τα τελευταία χρόνια με κόπο μια αγορά στην οποία σήμερα δραστηριοποιούνται πάνω από 10.000 επαγγελματίες, ενώ προσελκύουν ετησίως περί τις 200.000 επισκέπτες απ’ όλο τον κόσμο.

Ο κλάδος μας:

1. Συνεισφέρει στην ελληνική οικονομία αναπτύσσοντας μεγάλο αριθμό από μικρομεσαίες επιχειρήσεις εκμετάλλευσης επαγγελματικών σκαφών.
 
2. Είναι εξωστρεφής συνεισφέροντας συνάλλαγμα στη χώρα μας.
 
3. Συμβάλει στην απασχόληση καθώς έχει αναπτύξει ένα πλέγμα από μεγάλο αριθμό επιχειρήσεων οι οποίες δραστηριοποιούνται συμπληρωματικά (ναυπηγεία, τουριστικές επιχειρήσεις, εμπόριο, τεχνικές εταιρείες, κλπ).
 
4. Αποτελεί τον στυλοβάτη της άγονης γραμμής, καθώς στηρίζει οικονομικά τα μικρά νησιά.
Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.grFOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο Linkedin 
5. Συμβάλλει στην ποιοτική αναβάθμιση του τουρισμού καθώς η πελατεία του οριοθετείται στο άνω άκρο όσον αφορά την οικονομική τους στάθμη.
 
6. Εξασφαλίζει την παρουσία της ελληνικής σημαίας σε κάθε γωνιά του Αιγαίου.

Ο κλάδος μας βρίσκεται σε απαξίωση από το 1982. Τότε ήταν η τελευταία φορά που ενισχύθηκε μέσω αναπτυξιακού νόμου από την πολιτεία. Έκτοτε δεν έχει περιληφθεί σε κανένα απολύτως αναπτυξιακό πρόγραμμα.

Το κράτος δεν έχει λάβει κανένα μέτρο στήριξης, ενώ η έλλειψη σχεδιασμού και υποδομών δεν μας αφήνει πολλά περιθώρια αισιοδοξίας. Πέραν αυτού η οικονομική κρίση έφερε τον κλάδο μας σε κρίσιμο σημείο.
 
Η μείωση στις ναυλώσεις σκάφων εκτιμάται ότι θα αγγίξει το 50% για το 2009, ενώ οι προβλέψεις είναι δυσοίωνες και για το επόμενο έτος. Πολλοί συνάδελφοι επαγγελματίες έχουν περιέλθει σε απόγνωση, καθώς ενώ οι δανειακές υποχρεώσεις τρέχουν, τα έσοδα έχουν μειωθεί δραματικά και από την άλλη οι τράπεζες έχουν κλείσει τη στρόφιγγα στις χορηγήσεις.

Την οριστική βολή προσπάθησε να ρίξει στον κλάδο μας η προηγούμενη κυβέρνηση και ο τ. Υπουργός Οικονομικών με τον Ν. 3790 (2009) καλώντας όλους εμάς τους επαγγελματίες να πληρώσουμε έκτακτη εισφορά και τέλη κυκλοφορίας για τα σκάφη μας (!) σαν να επρόκειτο για μέσα επίδειξης πλούτου, εξομοιώνοντας στην ουσία τα επαγγελματικά σκάφη με τα ιδιωτικά σκάφη αναψυχής.

Επειδή:
1. Ο κάδος μας δεν αντέχει την αφαίμαξη στην οποία θα οδηγήσει ο ως άνω εισπρακτικός νόμος και θα οδηγηθεί σε μαρασμό.

2. Το ΠΑΣΟΚ ως αντιπολίτευση: 

*  Τάχθηκε κατά της επιβολής φόρων στα επαγγελματικά σκάφη και κατέθεσε επερώτηση στον τ. Υπουργό Οικονομικών ζητώντας εξηγήσεις για το λόγο που επέβαλλε φόρους στα επαγγελματικά σκάφη 
*  καταψήφισε στη Βουλή τον Ν. 3790 (2009) και μετά τη ψήφισή του δεσμεύτηκε να τον ακυρώσει.
 
Ζητούμε την άμεση τροποποίηση του Ν. 3790 (2009) εξαιρώντας όλα τα επαγγελματικά σκάφη αναψυχής από την έκτακτη εισφορά και τον ειδικό φόρο.

Ο κλάδος μας είναι καζάνι που βράζει. Πραγματικά δεν μπορούμε να προεξοφλήσουμε τις αντιδράσεις των συναδέλφων παρά μόνο ότι αυτές θα είναι έντονες σε περίπτωση που δε γίνει άμεση τροποποίηση του νόμου. Από τις έως σήμερα διαβουλεύσεις στις συνελεύσεις των μελών μας φαίνεται ότι οι αντιδράσεις των επαγγελματιών του κλάδου μας προσανατολίζονται προς τις ακόλουθες κατευθύνσεις:

1. Επ’ αόριστον αναστολή πληρωμής των νέων φόρων στα σκάφη και των λιμενικών τελών σε μαρίνες και λιμένες

2. Κατάθεση των επαγγελματικών Αδειών των σκαφών μας στο αρμόδιο Υπουργείο

3. Αλλαγή της Ελληνικής σημαίας των σκαφών μας και μετακίνηση του στόλου μας σε άλλους προορισμούς, γειτονικών χωρών (ήδη υπάρχουν προτάσεις από ξένες ναυτιλιακές).

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

v