Τέλη Σεπτέμβρη ο διαγωνισμός για το Θριάσιο Πεδίο

Με γρήγορο βήμα αναμένεται να προχωρήσει η ΕΡΓΑ ΟΣΕ στην επαναπροκύρηξη του διαγωνισμού για το Θριάσιο Πεδίο, θέμα που θα απασχολήσει το διοικητικό συμβούλιο της εταιρίας αμέσως μετά την απορρόφηση της ΓΑΙΟΣΕ.

Τέλη Σεπτέμβρη ο διαγωνισμός για το Θριάσιο Πεδίο
Με γρήγορο βήμα αναμένεται να προχωρήσει η ΕΡΓΑ ΟΣΕ Α.Ε. στην επαναπροκύρηξη του διαγωνισμού για το Θριάσιο Πεδίο, θέμα που θα απασχολήσει το διοικητικό συμβούλιο της εταιρίας αμέσως μετά την απορρόφηση της ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε.

Ειδικότερα, στις 17 Σεπτεμβρίου λήγει η προθεσμία για την υποβολή των ενστάσεων που αφορούν στην απορρόφηση της ΓΑΙΑΟΣΕ από την ΕΡΓΟΣΕ και αμέσως μετά θα πραγματοποιηθούν οι γενικές συνελεύσεις, μέσω των οποίων θα ολοκληρωθεί η ένωση των δύο εταιριών, όπως άλλωστε προβλέπει ο μετασχηματισμός του ΟΣΕ.

Με δεδομένο ότι το έργο του Θριάσιου Πεδίου πιέζει ασφυκτικά τον οργανισμό, ο οποίος έχει υποχρεώσεις απέναντι στην Ευρωπαϊκή Ένωση, η βούληση, σύμφωνα με πληροφορίες, της ΕΡΓΟΣΕ είναι να προχωρήσει αμέσως στην επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού.

Μάλιστα, αναζητείται φόρμουλα προκειμένου οι διαδικασίες να κινούνται εντός των ορίων που επιτάσσει ένας διεθνής διαγωνισμός, ωστόσο αυτές να είναι σύντομες. Αυτό σημαίνει ότι μετά την προκήρυξη του διαγωνισμού -έως τα τέλη Σεπτεμβρίου- θα δοθεί το προβλεπόμενο διάστημα των 50 ημερών για την εκδήλωση ενδιαφέροντος και το αντίστοιχο περιθώριο που προβλέπεται για την κατάθεση των ενστάσεων. Ωστόσο, εκτός απροόπτου, η συγκεκριμένη διαδικασία εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί στις αρχές του 2010.

Το θετικό σε αυτή τη χρονική στιγμή είναι ότι οι διαδικασίες
Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.grFOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο Linkedinδεν "παγώνουν" εξαιτίας της προεκλογικής περιόδου, αλλά σε κάθε περίπτωση πρέπει να ξεπεραστούν εμπόδια που οδήγησαν στις προηγούμενες αποτυχίες.

--Χρονικό

Υπενθυμίζεται ότι ο τελευταίος διαγωνισμός για το Θριάσιο Πεδίο κηρύχτηκε άγονος μέσα στον Ιούλιο από τον ΟΣΕ, όταν το κοινοπρακτικό σχήμα Άκτωρ - Συγγελίδης - Θεοχαράκης - Goldair Cargo που είχε αναδειχθεί προσωρινός ανάδοχος δεν προσκόμισε τις εγγυητικές επιστολές που προβλέπονταν, ώστε να προχωρήσει η υπογραφή της σύμβασης.

Είναι χαρακτηριστικό πως ακόμα και η ανάδειξη τότε του προσωρινού αναδόχου έγινε έπειτα από μία τριετία καθυστερήσεων. Η αισιοδοξία του υπουργείου Μεταφορών αλλά και του οργανισμού ότι το πολύπαθο έργο είχε εισέλθει σε φάση έναρξης των εργασιών διαψεύστηκε μετά την έντονη απροθυμία και του κοινοπρακτικού σχήματος, το οποίο έκρινε πως σε εκείνη τη χρονική στιγμή δεν υπήρχαν ευνοϊκές συνθήκες για την ανάπτυξη του έργου.

Θα πρέπει να αναφερθεί ότι στα τέλη του προηγούμενου έτους από τον διαγωνισμό είχε αποσυρθεί και το κοινοπρακτικό σχήμα Prologis - J&P Άβαξ, του οποίου η τεχνική προσφορά είχε λάβει καλύτερη βαθμολογία, ωστόσο το σχήμα επέλεξε να αποσυρθεί με το σκεπτικό ότι η σοβαρή οικονομική κρίση δεν θα επέτρεπε στην επένδυση αυτή να είναι κερδοφόρα.

Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με την οικονομική προσφορά που είχε κάνει η κοινοπραξία Άκτωρ - Συγγελίδης - Θεοχαράκης - Goldair Cargo στη ΓΑΙΑΟΣΕ, το ετήσιο εγγυημένο αντάλλαγμα που θα πρόσφερε κατά το έτος υπογραφής της σύμβασης ανερχόταν σε 1,4 εκατ. ευρώ, ενώ με την πλήρη λειτουργία του εμπορευματικού κέντρου, το οποίο θα γινόταν το έτος 2013, το ποσό αυτό θα ανερχόταν σε περίπου 2,730 εκατ. ευρώ.

Επίσης, σύμφωνα με τους όρους του διαγωνισμού, τα ετήσια έσοδα της ΕΡΓΟΣΕ -καθώς θα είχε ολοκληρωθεί η απορρόφηση- θα ανέρχονταν κατ' ελάχιστον στο 10,6% του ετήσιου κύκλου εργασιών της εταιρίας ειδικού σκοπού του εμπορευματικού κέντρου.

Εκτός από το οικονομικό αντάλλαγμα, με βάση τους όρους του διαγωνισμού, στον ΟΣΕ θα παραχωρούνταν και το 15% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρίας ειδικού σκοπού που θα συσταθεί για να υλοποιήσει το έργο.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

v