Στα 715,89 εκ το κόστος της Γέφυρας 10 του ΟΣΕ

Ο Υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Ευριπίδης Στυλιανίδης επισκέφτηκε σήμερα την περιοχή Στύρφακα όπου κατασκευάζεται από την ΕΡΓΟΣΕ η «Σιδηροδρομική Γέφυρα 10». Το συνολικό κόστος του έργου ανέρχεται σε € 715,89 εκ. 

Στα 715,89 εκ το κόστος της Γέφυρας 10 του ΟΣΕ
Ο Υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Ευριπίδης Στυλιανίδης επισκέφτηκε σήμερα την περιοχή Στύρφακα όπου κατασκευάζεται από την ΕΡΓΟΣΕ η «Σιδηροδρομική Γέφυρα 10».

Πρόκειται για την πρώτη σιδηροδρομική γέφυρα που κατασκευάζεται στη χώρα μας με την μέθοδο του «προωθούμενου φορέα», καθώς μέχρι σήμερα έχουν κατασκευαστεί με τη μέθοδο αυτή, μόνον οδικές γέφυρες μικρότερου βάρους.

Η μέθοδος αυτή επιλέχθηκε από την ΕΡΓΟΣΕ λόγω του μεγάλου ύψους των βάθρων (35 μέτρα) το οποίο καθιστά απαγορευτική την χρήση ικριωμάτων με συμβατική μέθοδο κατασκευής. Με τη μέθοδο αυτή –με την οποία εξασφαλίζεται η ταχύτερη και αποδοτικότερη κατασκευή και ευκολότερος έλεγχο της ποιότητας:

-Κατασκευάζεται ανά τμήμα ο φορέας της γέφυρας (επιφάνεια πάνω στην οποία στρώνονται οι γραμμές) στο ένα άκρο της γέφυρας και στη συνέχεια προωθείται σταδιακά από το ένα βάθρο στο άλλο, έως το απέναντι άκρο.

Στο τελευταίο στάδιο, πέραν της ώσης, απαιτήθηκε ενισχυτικά και έλξη του φορέα, προκειμένου να μετακινηθεί το συνολικό βάρος (περίπου 20.000 τόνοι) στην τελική του θέση.

Η «Σιδηροδρομική Γέφυρα 10» αποτελεί τμήμα της υπό κατασκευή διπλής Σιδηροδρομικής Γραμμής Υψηλών Ταχυτήτων Λιανοκλάδι – Δομοκός στον Άξονα ΠΑΘΕ (Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι).

Το συνολικό κόστος του έργου ανέρχεται σε € 715,89 εκατομμύρια και συγχρηματοδοτείται από την Ελλάδα και την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.grFOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο Linkedin
Η νέα αυτή γραμμή αντικαθιστά το ορεινό κομμάτι της μονής γραμμής από το Σιδηροδρομικό Σταθμό «ΛΙΑΝΟΚΛΑΔΙ» έως το Σταθμό «ΔΟΜΟΚΟΣ» μήκους 54 χλμ, με Νέα Διπλή Σιδηροδρομική Γραμμή μήκους 52 χλμ.

Οι συρμοί θα κινούνται πλέον στο τμήμα αυτό με ταχύτητα 160 χλμ/ώρα, ενώ με την ολοκλήρωση του έργου θα μειωθεί ο χρόνος ταξιδιού Αθήνα – Θεσσαλονίκη κατά μισή ώρα (συνολικά 3,5 ώρες).

Η υποδομή στο τμήμα Λιανοκλάδι – Δομοκός θα έχει παραδοθεί έως τα τέλη του 2011 και έως τα τέλη του 2013 θα έχει ολοκληρωθεί η επιδομή, η ηλεκτροκίνηση, η σηματοδότηση και η τηλεδιοίκηση- τηλεπικοινωνίες.

Ο Υπουργός κ. Ευριπίδης Στυλιανίδης κατά τη διάρκεια της επίσκεψης του στη «Σιδηροδρομική Γέφυρα 10» δήλωσε τα εξής: «Επισκεφθήκαμε σήμερα τη «Γέφυρα 10», που κατασκευάζει η ΕΡΓΟΣΕ στην περιοχή του Στύρφακα. Είναι η πρώτη σιδηροδρομική γέφυρα που κατασκευάζεται με την μέθοδο του «προωθούμενου φορέα» στη χώρα μας και αποτελεί ένα εξαιρετικά σημαντικό κομμάτι της Νέας Διπλής Σιδηροδρομικής Γραμμής Υψηλών Ταχυτήτων Λιανοκλάδι-Δομοκός. Πρόκειται για το πιο δύσκολο τμήμα της γραμμής, που διασχίζει το όρος Καλλίδρομο με δίδυμες σήραγγες και καταλήγει στο Λιανοκλάδι μέσω της κοιλάδας του Σπερχειού ποταμού, συνεχίζεται μέσω των επίσης δίδυμων σηράγγων της Όθρυος και της αποξηραμένης λίμνης Ξυνιάδας, φτάνει στο Δομοκό.

Με την ολοκλήρωση των έργων, το Δεκέμβριο του 2013 με ηλεκτροκίνηση, τηλεδιοίκηση και σηματοδότηση η διαδρομή Αθήνα-Λιανοκλάδι θα διαρκεί πλέον 90 λεπτά, η διαδρομή Αθήνα-Δομοκός 108 λεπτά, και η διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη λιγότερο από 3,5 ώρες. Ως Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών συνεχίζουμε απρόσκοπτα τα έργα εκσυγχρονισμού του σιδηρόδρομου. Επενδύουμε σημαντικά ποσά, της τάξης των € 6,2 δις €. 4,6 δις από τα προγράμματα του Γ’ ΚΠΣ και του ΕΣΠΑ 2007-2013 και € 1,6 δις από Εθνικούς πόρους».

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

v