Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Πόλεμος ασφαλιστικών-Ex.Service για οδική βοήθεια

Την παρέμβαση του πρωθυπουργού για άμεση απόσυρση τροπολογίας με την οποία προωθούνται συμφέροντα συγκεκριμένης επιχείρησης του κλάδου οδικής βοήθειας ζητά η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος.

Πόλεμος ασφαλιστικών-Ex.Service για οδική βοήθεια
Την παρέμβαση του πρωθυπουργού για άμεση απόσυρση της τροπολογίας, με την οποία προωθούνται με σκανδαλώδη τρόπο συμφέροντα συγκεκριμένης επιχείρησης του κλάδου οδικής βοήθειας, ζητά με επιστολή της στο Μέγαρο Μαξίμου η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος (ΕΑΕΕ).

Την οξεία αντίδραση των ασφαλιστικών προκάλεσε τροπολογία που κατέθεσαν προ μερικών ημερών τρεις κυβερνητικοί βουλευτές και ψηφίστηκε από το θερινό τμήμα της Βουλής. Αυτή επιβάλλει αφενός οι εταιρίες οδικής βοήθειας να κατέχουν δικά τους μέσα στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη και αφετέρου στην υπόλοιπη Ελλάδα οι τοπικοί πάροχοι (ελεύθεροι επαγγελματίες του κλάδου) να μπορούν να συμβάλλονται μόνο με μα ασφαλιστική εταιρία οδικής βοήθειας.

Με επιστολή της στον πρωθυπουργό, κ. Κ. Καραμανλή, η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών χαρακτηρίζει σκανδαλώδη, αντισυνταγματική και φωτογραφική την τροπολογία και ζητά την παρέμβαση του πρωθυπουργού για την άμεση απόσυρσή της.

Όπως αναφέρει η ένωση, η τροπολογία κατατέθηκε σε άσχετο νόμο από τρεις κυβερνητικούς βουλευτές και έγινε αποδεκτή από τον υπουργό Μεταφορών, χωρίς να προηγηθεί διαβούλευση ούτε καν η στοιχειώδης ενημέρωση. Αφήνει δε να εννοηθεί ότι δεν υπήρξε ενημέρωση ούτε καν των συναρμόδιων υπουργείων Οικονομίας και Ανάπτυξης!

Η τροπολογία υποχρεώνει τις ασφαλιστικές που δραστηριοποιούνται στην οδική βοήθεια να κατέχουν στους νομούς Αττικής και Θεσσαλονίκης ίδια μέσα
Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.grFOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο Linkedin. Τέτοια υποχρέωση αντίκειται, σύμφωνα με τις ασφαλιστικές, στην εθνική και κοινοτική νομοθεσία.

Η ένωση στην επιστολή της στον πρωθυπουργό καταγγέλλει ότι η τροπολογία λειτουργεί υπέρ συγκεκριμένης εταιρίας, φωτογραφίζοντας την Express Service η οποία διαθέτει δικά της μέσα στους νομούς Αττικής και Θεσσαλονίκης.

Η τροπολογία δημιουργεί, σύμφωνα με τις εταιρίες, συνθήκες μονοπωλίου υπέρ της συγκεκριμένης επιχείρησης καθώς εξαναγκάζει τις ασφαλιστικές είτε σε υποχρεωτική συνεργασία μαζί της είτε σε αποχώρηση από τον κλάδο.

Η τροπολογία προβλέπει επιπλέον ότι οι τοπικοί πάροχοι οδικής βοήθειας μπορούν να συνάψουν σύμβαση συνεργασίας με μία μόνο ασφαλιστική εταιρία μικτής οδικής βοήθειας.

Σήμερα ισχύουν οι πολλαπλές συμβάσεις μεταξύ συνεργατών οδικής βοήθειας και ασφαλιστικών και με τον τρόπο αυτόν επιτυγχάνεται σημαντική μείωση του κόστους λειτουργίας και φθηνότερο ασφάλιστρο για τους κατόχους οχημάτων. Ταυτόχρονα εξασφαλίζονται συνθήκες πλήρους απασχόλησης και για εκατοντάδες ελεύθερους επαγγελματίες που συνεργάζονται ως τοπικοί πάροχοι υπηρεσιών οδικής βοήθειας με τις ασφαλιστικές.

Δεν αλλάζει τίποτε ανταπαντά ο ΣΕΟΒΕΣ

Από την πλευρά του, ο Σύλλογος Επιχειρήσεων Οδικής Βοήθειας Εξπρές Σέρβις (ΣΕΟΒΕΣ), ο οποίος απαρτίζεται από 49 επιχειρήσεις, χαρακτηρίζει με ανοιχτή επιστολή του προς τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, τον πρωθυπουργό, τους αρχηγούς των κομμάτων και τον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου ψευδή και παραπλανητικό τον υπαινιγμό της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών περί μονοπωλίου

Ο ΣΕΟΒΕΣ ισχυρίζεται ότι η τροπολογία δεν αποτρέπει τη λειτουργία ανταγωνισμού, απλώς επιβάλλει τη χρήση ιδίων μέσων και επομένως δεν αλλάζει ουσιαστικά το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο. Καταγγέλλει επίσης ότι πολλές ασφαλιστικές εταιρίες οδικής βοήθειας λειτουργούν παράνομα.

Υπερδιπλασιασμός ασφαλίστρων λόγω της τροπολογίας

Η ψηφισθείσα τροπολογία θα επιφέρει, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, ως και υπερδιπλασιασμό στα ασφάλιστρα οδικής βοήθειας καθώς οι ασφαλιστικές θα πρέπει είτε να προχωρήσουν στην αγορά ιδιόκτητου στόλου είτε να αποχωρήσουν από την αγορά οδικής βοήθειας.

Το κόστος της αρχικής επένδυσης για την παροχή οδικής βοήθειας εκτιμάται ότι θα ανέλθει στα 9 - 10 εκατ. ευρώ, ενώ το ετήσιο λειτουργικό κόστος στα 25 εκατ. ευρώ. Αυτό θα μετακυλιστεί στα ασφάλιστρα. Μέχρι σήμερα και με δεδομένο ότι οι ασφαλιστικές δεν είναι υποχρεωμένες να διαθέτουν ίδια μέσα, χρησιμοποιούν στη συντριπτική τους πλειονότητα τις υπηρεσίες των τοπικών επιχειρήσεων οδικής βοήθειας προς υποβοήθηση και στήριξη των δικτύων τους.

Η μη χρήση ιδίων μέσων για την κάλυψη περιστατικών οδικής βοήθειας και η επιλογή ανεξάρτητων συνεργαζόμενων εταιριών αποτέλεσε τη θρυαλλίδα για τη μεγάλη πτώση των τιμών των ασφαλίστρων στην δεκαετία του '90, με αποτέλεσμα σήμερα οι ασφαλισμένοι κατά μέσο όρο να πληρώνουν 55 ευρώ ετησίως εφόσον λαμβάνουν κάλυψη οδικής βοήθειας από τις ασφαλιστικές.

Οι ασφαλιστικές σύμφωνα με τα τελευταία δημοσιευμένα στοιχεία (τέλος 2006) κατέχουν τα δύο τρίτα της αγοράς οδικής βοήθειας ανερχόμενης σε 120 εκατ. ευρώ, διαθέτοντας 1.600.000 ασφαλισμένα οχήματα.

Το αρχείο με την επιστολή της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος προς τον πρωθυπουργό επισυνάπτεται στη δεξιά στήλη "Συνοδευτικό Υλικό".


ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

v