Η ιδιωτική εκτικέτα "τρώει" τα επώνυμα προϊόντα

Ιδιωτικής ετικέτας είναι σήμερα το 1 στα 5 προϊόντα που αγοράζουν οι καταναλωτές. Ποιες κατηγορίες προϊόντων αναμένεται να πληγούν περισσότερο στο μέλλον.

  • της Αλεξάνδρας Γκίτση
Η ιδιωτική εκτικέτα τρώει τα επώνυμα προϊόντα
Σε ισχυρό διαπραγματευτικό χαρτί στα χέρια των αλυσίδων σούπερ μάρκετ στις συμφωνίες που συνάπτουν με τη βιομηχανία έχει η εξελιχθεί η δύναμη που έχουν αποκτήσει τα ανώνυμα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας στο ράφι των αλυσίδων.

Είναι ενδεικτικό ότι 1 στα 5 προϊόντα που αγοράζουν σήμερα οι καταναλωτές είναι ιδιωτικής ετικέτας, ποσοστό το οποίο συνάδει με εκτιμήσεις για 15% μερίδιο του κύκλου εργασιών, αν λάβουμε υπόψη τις χαμηλότερες τιμές των προϊόντων ιδιωτικής επωνυμίας.

Σε κάποιες κατηγορίες προϊόντων, πάντως, η δύναμη των ανώνυμων προϊόντων είναι πολύ μεγαλύτερη από τον μέσο όρο, ενώ κάποιες άλλες κατηγορίες φαίνεται να μην τις αγγίζει ιδιαίτερα αφού οι καταναλωτές επιμένουν να προτιμούν επώνυμα προϊόντα.

Είναι χαρακτηριστικό, λοιπόν, ότι ποσοστό 72,6% των καταναλωτών που συμμετείχε στην έρευνα για τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας του αναπληρωτή καθηγητή κ. Γιώργου Μπάλτα
προτίθεται να αγοράσει ανώνυμα χαρτικά προϊόντα, 50,6% καθαριστικά, 47% ανώνυμα απορρυπαντικά, 44% συσκευασμένα τρόφιμα, 33,6% αρτοσκευάσματα και 22,8% είδη προσωπικής καθαριότητας.

Αντιθέτως, ανθεκτικά ως προς την επέλαση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας εμφανίζονται τα οινοπνευματώδη, καθώς μόλις 15,4% δήλωσε ότι προτίθεται να αγοράσει προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, ο καφές
Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.grFOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο Linkedin(16,7%), τα είδη ένδυσης (17,3%), τα γαλακτοκομικά και το γάλα (17,9%) και τα μη οινοπνευματώδη ποτά (17,5%).

Τι λέει η έρευνα

Εδραίωση της ιδιωτικής ετικέτας στις επιλογές του αγοραστικού κοινού δείχνει πρόσφατη έρευνα για τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας του αναπληρωτή καθηγητή κ. Γιώργου Μπάλτα, στο Εργαστήριο Μάρκετινγκ του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Η συντριπτική πλειοψηφία του δείγματος (84,4%) θεωρεί ότι τα προϊόντα ιδιωτικού σήματος έχουν καλύτερη τιμή, ενώ στο θέμα της ποιότητας το 43,7% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι είναι προϊόντα χειρότερης ποιότητας και το 51,7% ίδιας, ενώ μόνο το 4,6% τα θεωρεί ανώτερης ποιότητας από τις μάρκες των κατασκευαστών.

Το 51,3% του δείγματος βρίσκει τις συσκευασίες των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας χειρότερες, το 2,8% καλύτερες και το 45,9 εφάμιλλες με εκείνες που αφορούν σε καθιερωμένες μάρκες.

Οι μάρκες των εμπόρων έχουν χειρότερη φήμη σύμφωνα με το 52%, ίδια φήμη σύμφωνα με το 43,9, ενώ μόνο το 4,1% του δείγματος θεωρεί ότι έχουν καλύτερη φήμη από τις μάρκες των γνωστών κατασκευαστών.

Οι προσφορές τους θεωρούνται χειρότερες από το 12,9%, ίδιες από το 32,4% και καλύτερες από το 54,7% των ερωτηθέντων.

Σε ερώτηση σφαιρικής αξιολόγησης των προϊόντων, το 45,4% των ερωτηθέντων θεωρεί τις ιδιωτικές ετικέτες χειρότερες, το 4,3% καλύτερες, ενώ ο ένας στους δύο (50,3%) τις θεωρεί ίδιες με τις μάρκες των κατασκευαστών. Επομένως, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας έχουν συντριπτικό πλεονέκτημα στο θέμα της τιμής, ενώ υπάρχουν ετερογενείς απόψεις σε άλλα κριτήρια σύγκρισής τους με τις μάρκες των κατασκευαστών.

Επίσης, εκτιμήθηκε η ικανοποίηση των ερωτηθέντων από τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Δυσαρεστημένοι δήλωσε το 8,4%, ικανοποιημένο το 47,6%, ενώ ούτε ικανοποιημένο και ούτε δυσαρεστημένο είναι το 44% του δείγματος.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

v