Διπλάσια τα διόδια στον Μαλιακό από την Τετάρτη

Στον διπλασιασμό του κόστους διέλευσης για τα οχήματα που διέρχονται από την Εθνική Οδό στο τμήμα από τις Ράχες Φθιώτιδας εως και το Κλειδί Ημαθίας προχώρησε η κοινοπραξία «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε».

  • της Μάρως Τσαντήλα
Διπλάσια τα διόδια στον Μαλιακό από την Τετάρτη
Στον διπλασιασμό του κόστους διέλευσης για τα οχήματα που διέρχονται από την Εθνική Οδό στο τμήμα από τις Ράχες Φθιώτιδας εως και το Κλειδί Ημαθίας προχώρησε η κοινοπραξία «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε» η οποία δέκα μόλις μέρες μετά την ανάληψη των διοδίων ανακοίνωσε, ουσιαστικά τον διπλασιασμό της τιμής τους.

Εκτός αυτού οι οδηγοί που κινούνται στο συγκεκριμένο τμήμα της Εθνικής Οδού θα πληρώνουν διόδια και στους τέσσερις σταθμούς (Πελασγία, Μοσχοχώρι, Τέμπτη, Λεπτοκαρυά) και στις δύο κατευθύνσεις.

Οι νέες τιμές των διοδίων που τίθεται άμεσα σε ισχύ από την Τετάρτη διαμορφώνονται ως εξής:

Κατηγορία 1: Δίκυκλα και Τρίκυκλα προς Αθήνα και Θεσσαλονίκη: Πελασγία 1,30 ευρώ, Μοσχοχώρι 1,80 ευρώ, Τέμπη 0,90 ευρώ και Λεπτοκαρυά 1,60 ευρώ.

Κατηγορία 2: ελαφρά οχήματα με ύψος έως 2.20 μετρα προς Αθήνα και Θεσσαλονίκη: Πελασγία 1,90 ευρώ, Μοσχοχώρι 2,50 ευρώ, Τέμπη 1,30 ευρώ και Λεπτοκαρυά 2,20 ευρώ.

Κατηγορία 3: φορτηγά με 2 ή 3 άξονες και ύψος μεγαλύτερο από 2,20 μέτρα, προς Αθήνα και Θεσσαλονίκη: Πελασγία 4,60 ευρώ, Μοσχοχώρι 6,30 ευρώ, Τέμπη 3,30 ευρώ και Λεπτοκαρυά 5,60 ευρώ.

Κατηγορία 4: φορτηγά με 4 ή περισσότερους άξονες και ύψος μεγαλύτερο από 2,20 μέτρα, προς Αθήνα και Θεσσαλονίκη: Πελασγία 6,50 ευρώ, Μοσχοχώρι 8,80 ευρώ, Τέμπη 4,60 ευρώ και Λεπτοκαρυά 7,80 ευρώ.

Με τις τιμές που ισχύουν έως σήμερα ένα Ι.Χ. για την διαδρομή από Ράχες – Κλειδί πληρώνει 4 ευρώ ανά κατεύθυνση ενώ με τις νέες τιμές πλέον το κόστος ανεβαίνει στα 7,90 ευρώ ανά κατεύθυνση.

Το κόστος ανά χιλιόμετρο διαμορφώνεται 2,9 λεπτά ενώ με βάση την συμφωνία ιδιωτών και δημοσίου το κόστος μπορεί να φτάσει στα 4 λεπτά ανά χιλιόμετρο.

Σύμφωνα με εκπροσώπους της κοινοπραξίας, που ανέλαβε την εκμετάλλευση του δρόμου στις 20 Μαρτίου, η αύξηση της τιμής των διοδίων είχε προαποφασιστεί ωστόσο δεν έγινε από την αρχή προκειμένου να εξοικειωθούν οι εργαζόμενοι.

Εκπρόσωπος της κοινοπραξίας μας ανέφερε ότι σε οι διελεύσεις από το συγκεκριμένο τμήμα υπολογίζονται σε περίπου 60.000 την ημέρα.

Σε ανακοίνωσή της η κοινοπραξία «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» αναφέρει πως αναγνωρίζει ότι η νέα δομή των διοδίων σημαίνει πρόσθετη επιβάρυνση για τους χρήστες της οδού, ωστόσο, σημειώνει, είναι μια επιβάρυνση που αντικατοπτρίζει το κόστος που οφείλει να καταβάλει η κοινωνία για την ασφάλεια της ζωής και την προστασία του περιβάλλοντος.

Ηλεκτρονικό σύστημα πληρωμής των διοδίων υπολογίζεται ότι θα έχει εγκατασταθεί μέσα στο Φθινόπωρο καθώς η «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» από κοινού με τα σχήματα που έχουν αναλάβει τους υπόλοιπους οδικούς άξονες βρίσκονται σε συζήτηση με το ΥΠΕΧΩΔΕ προκειμένου υπάρξει συμφωνία για κοινό σύστημα που θα λειτουργεί στα διόδια όλης της χώρας.

Η κοινοπραξία έχει ξεκινήσει να εγκαθιστά τα εργοτάξιά της κατά μήκος της οδού ενώ σε διαδικασία εγκατάστασης και στα δύο μέτωπα βρίσκονται τα εργοτάξια που θα αναλάβουν την κατασκευή της σήραγγας των Τεμπών.

Η κοινοπραξία Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου έχει αναλάβει την κατασκευή συντήρηση και λειτουργία του τμήματος του ΠΑΘΕ: Μαλιακός – Κλειδί Ημαθίας. Το κατασκευαστικό κόστος του έργου υπολογίζεται σε 1.3 δις ευρώ.

Στην κοινοπραξία Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε. συμμετέχουν οι: HOCΗTIEF PPP SOLUTIONS GmbΗ (35%), ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΕΧΝΟΔΟΜΙΚΗ ΤΕΒ Α.Ε. (20%), J&P ΑΒΑΞ Α.Ε. (16,25%), VINCI S.A. (13,75%), ΑΕΓΕΚ Α.Ε. (10%) και ΑΘΗΝΑ ΑΤΕ (5%).

Η διάρκεια της παραχώρησης του έργου είναι 30 χρόνια. Το μήκος του αυτοκινητόδρομου είναι περίπου 231 χιλιόμετρα ενώ ο ανάδοχος αναλαμβάνει την κατασκευή 33 χλμ., μεταξύ των οποίων και της διέλευσης των Τεμπών. Το έργο στο σύνολό του θα έχει παραδοθεί σε 48 μήνες.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v