Ένα σύμβολο ψηφιακής ανωτερότητας αξίας $649 δεν πρέπει να λυγίζει. Το λύγισμα είναι αναλογικό και ανάρμοστο. Δεν έχει σημασία που το iPhone 6 έχει πάχος μιας ίντσας και κατασκευάζεται από αλουμίνιο και πλαστικό, υλικά που φημίζονται για την ελαστικότητά τους. Με $650 θα έπρεπε να είναι «βράχος» σαν την κεντρική τράπεζα της Γερμανίας.
Η εξήγηση, εν μέρει, είναι ότι το κόστος του τηλεφώνου (σε αντίθεση με την τιμή του) απέχει παρασάγγας από τα $649. Οι αρχικές αναλύσεις δείχνουν ότι το κόστος κατασκευής του βασικού iPhone 6 είναι $200 και αν προστεθούν τα δικαιώματα, οι εγγυήσεις και το κόστος ανάπτυξης, το κόστος ανεβαίνει στα $340 (Morgan Stanley).
Αυτό σημαίνει περιθώριο κέρδους 45%. Οι μεγαλύτερες οθόνες και μνήμες, σημαίνουν ακόμη μεγαλύτερο περιθώριο: Το περιθώριο κέρδους στο 6 Plus είναι 49%.
Το νέο ρολόι της Apple ανεβάζει ακόμη παραπάνω τα κέρδη. Το βασικό μοντέλο των $350 θα κατασκευάζεται με υλικά και εξαρτήματα αξίας μόλις $100, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Asymco.
Το καθαρό περιθώριο κέρδους της Apple στο πιο πρόσφατο τρίμηνο ήταν 39%. Τα νέα προϊόντα λογικά θα το ανεβάσουν υψηλότερα.
Αλλά η εμπορική κυκλοφορία κρύβει και παγίδες. Τα προβλήματα στο λειτουργικό σύστημα iOS 8 άφησαν ορισμένους από τους πιστούς οπαδούς της Apple χωρίς πρόσβαση στο δίκτυο με τις νέες συσκευές τους. Τα λογισμικά τεχνικά προβλήματα είναι ιδιαίτερα ανησυχητικά. Όταν το hardware του smartphone εμπορευματοποιείται –και τα περιθώρια κέρδους της Apple αποτελούν, τρόπον τινά, απόδειξη γι'αυτό- το λειτουργικό σύστημα είναι εκείνο που κάνει την διαφορά.
Επίσης, υπάρχει το ζήτημα της Κίνας, που είναι η πηγή της μισής και πλέον ανάπτυξης της Apple. Οι ρυθμιστικές αρχές δεν έχουν ακόμη εγκρίνει την εισαγωγή του iPhone 6, που επρόκειτο να κυκλοφορήσει στην Κίνα παράλληλα με τον υπόλοιπο πλανήτη. Η ζήτηση είναι μεγάλη: Οι λαθρέμποροι λέγεται ότι πουλάνε τις νέες συσκευές για σχεδόν $2.000.
Το 6 Plus (με τα μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους του) αναμενόταν να έχει ιδιαίτερα καλές πωλήσεις λόγω της αγάπης των Κινέζων για τις μεγαλυτερες οθόνες. Αλλα η Apple έχει αντιμετωπίσει επανειλημμένα προβλήματα με τις ρυθμιστικές αρχές της Κίνας, που πιθανόν να θέλουν να προωθήσουν τους εγχώριους κατασκευαστές smartphones.
Τα υψηλά περιθώρια κέρδους δεν μπορούν να μείνουν υψηλά, αν οι πραγματικές πωλήσεις σε δολάρια στην ταχύτερα αναπτυσσόμενη αγορά χάσουν τον δυναμισμό τους.
© The Financial Times Limited 2014. All rights reserved.
FT and Financial Times are trademarks of the Financial Times Ltd.
Not to be redistributed, copied or modified in any way.
Euro2day.gr is solely responsible for providing this translation and the Financial Times Limited does not accept any liability for the accuracy or quality of the translation