"Η GE και η Alstom έχουν το δικό τους πλάνο, που είναι το πλάνο των μετόχων, αλλά η γαλλική κυβέρνηση έχει το δικό της... είναι το πλάνο της εθνικής οικονομικής κυριαρχίας». Ευχαριστούμε πολύ, Arnaud Montebourg. Δεν θα μπορούσε να βρεθεί πιο αρμόδια υπενθύμιση για τους μετόχους: Ο ιδιοκτήτης μιας εταιρίας θα πρέπει να έχει και τον έλεγχο.
Όταν ο έλεγχος φοράει μάσκα, όπως στην περίπτωση του γαλλικού κράτους που αναλαμβάνει τον ρόλο του μέγα διαπραγματευτή στις προσφορές των General Electric και Siemens για την εξαγορά τμημάτων της Alstom, οι μέτοχοι θα έπρεπε να ξεσηκωθούν.
Η εθνική κυριαρχία, οικονομική ή άλλη, βγάζει μεγάλα καπρίτσια. Ο Γάλλος υπουργός βιομηχανίας Montebourg, αναφέρθηκε στα «πλάνα» την Κυριακή, όταν είπε στην Alstom και την GE ότι η Γαλλία δεν θα ανεχτεί καμία «βιασύνη», σε περίπτωση που οι δύο εταιρίες καταλήξουν σε κάποια συμφωνία για τις ενεργειακές επιχειρήσεις της Alstom.
Ωστόσο παράλληλα η προσφορά της Siemens– δίνει τον μισό βραχίονα μεταφορών και κάποιο ρευστό για τα ενεργητικά θερμικής ενέργειας, ανανεώσιμων πηγών και δικτύων της Alstom- με περισσή βιασύνη χαρακτηρίστηκε ότι δημιουργεί δύο «ευρωπαϊκούς πρωταθλητές.»
Βεβαίως λίγο νωρίτερα σήμερα το γαλλικό κράτος έσπευσε να δηλώσει ότι δεν τάσσεται εναντίον της προσφοράς της αμερικανικής GE και ο διευθύνων σύμβουλος της GE εκλήθη εσπευσμένα στο Παρίσι για σχετικές συνομιλίες.
Με όλα αυτά, εύκολα θα σκεφτεί κάποιος ότι η γαλλική κυβέρνηση κατέχει μερίδιο στην Alstom. Όμως δεν κατέχει, παρά τις διαμαρτυρίες για τις θέσεις εργασίας και τα πυρηνικά ενεργητικά της Alstom.
Οπότε τις αποφάσεις θα πρέπει να λαμβάνουν όσοι κατέχουν μετοχές. Με την προσφορά της Siemens οι μέτοχοι θα αποκτήσουν μια καθαρή βιομηχανία μεταφορών. Θα απολαύσουν όμως μεγαλυτερα χρηματοδοτικά περιθώρια από την υπεράκτια ρευστότητα 57 δισ. δολ. της GE. Η Siemens θα μπορέσει να τους προσφέρει το πολυ 6,5 δισ. ευρώ σε ρευστό, εφόσον παραμείνει εντός ορίων για τα χρέη, σύμφωνα με τους αναλυτές. Μια συμμαχία Alstom-GE στον ενεργειακό κλάδο, ίσως εγκριθεί ευκολότερα από τις ρυθμιστικες αρχές, σε σχέση με μια συμμαχία στα ευρωπαϊκά τρένα υψηλών ταχυτήτων.
Οι μέτοχοι θα πρέπει να έχουν κατά νου τις ρυθμιστικές αρχές, όταν κλείνουν μια συμφωνία. Όμως η ταυτότητα του αγοραστή θα πρέπει να είναι δική τους επιλογή, όχι της κυβέρνησης.
© The Financial Times Limited 2014. All rights reserved.
FT and Financial Times are trademarks of the Financial Times Ltd.
Not to be redistributed, copied or modified in any way.
Euro2day.gr is solely responsible for providing this translation and the Financial Times Limited does not accept any liability for the accuracy or quality of the translation