Προσωπικά δεδομένα στο σφυρί για... ψίχουλα

Ο ακριβής «τιμοκατάλογος» για τα προσωπικά μας δεδομένα από τους Financial Times. Πόσα πληρώνουν οι εταιρίες για να μάθουν κρίσιμες πληροφορίες για τις αγοραστικές συνήθειες, την υγεία και τα δάνεια μας. Ειδικά τιμολόγια και εκπτώσεις.

  • της Emily Steel (Νέα Υόρκη)
Προσωπικά δεδομένα στο σφυρί για... ψίχουλα

Ο ανταγωνισμός των επιχειρήσεων για τη συγκέντρωση πληροφοριών για τους καταναλωτές εντείνεται, κι ας αυξάνονται οι ανησυχίες για την εποπτεία που ασκούν οι κυβερνήσεις στους πολίτες, γεγονός που έχει ρίξει τις τιμές για τις ευαίσθητες προσωπικές πληροφορίες σε εκατοστά του σεντς.

Τα τελευταία χρόνια, η επόπτευση των καταναλωτών έχει εξελιχθεί σε βιομηχανία πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων, που λειτουργεί από μη ελεγχόμενες, κατά κανόνα, εταιρίες, οι οποίες συγκεντρώνουν πληροφορίες σαρώνοντας τις αναζητήσεις στο διαδίκτυο, στα κοινωνικά δίκτυα, στα ιστορικά καταναλωτικών αγορών και στα δημόσια αρχεία, μεταξύ των πολλών πηγών τους.

Στους φακέλους που προκύπτουν, περιλαμβάνονται χιλιάδες λεπτομέρειες για πρόσωπα, όπως ασθένειες, πιστωτικό προφίλ, ακόμη και για ημερομηνίες υπολογιζόμενης γέννας για εγκύους. Οι εταιρίες μεταφράζουν τα δεδομένα σε αλγόριθμους, για να καθορίσουν πώς μπορεί να γίνει πρόβλεψη και να επηρεαστεί η καταναλωτική συμπεριφορά.

Βασικές πληροφορίες για την ηλικία, το φύλο και τον τόπο κατοικίας πωλούνται για πολύ λίγο έως και 0,0005 δολ. ανά άτομο ή 0,50 δολ. ανά χίλιους ανθρώπους, σύμφωνα με «τιμοκατάλογο» που εξασφάλισαν αποκλειστικά οι Financial Times.

Οι πληροφορίες για ανθρώπους που θεωρείται ότι έχουν «επιρροή» στα κοινωνικά δίκτυα πωλούνται προς $0,00075 ή $0,75 ανά 1.000. Λίγο πιο ακριβές είναι οι λεπτομέρειες για το εισόδημα και τα αρχεία αγορών, που πωλούνται προς $0,001.

Σύμφωνα με παράγοντες του κλάδου, οι πληροφορίες για το προφίλ των περισσότερων ανθρώπων κοστίζουν λιγότερο από 1 δολάριο συνολικά. «Δεν αξίζετε και πολύ», είπε ο Dave Morgan, ιδρυτής μιας από τις πρώτες εταιρίες που χρησιμοποιούν στοιχεία αναζητήσεων στο διαδίκτυο για χρήση στόχευσης online διαφημίσεων.

Καθώς οι βασικές πληροφορίες για τους καταναλωτές γίνονται άφθονες, οι «χρηματιστές» των δεδομένων ψάχνουν για ακόμη πιο βαθιές λεπτομέρειες. Για 0,26 δολ. το άτομο, η LeadsPlease.com πωλεί τα ονόματα και τα email ανθρώπων που πάσχουν από ασθένειες όπως καρκίνο, διαβήτη και κατάθλιψη. Στις πληροφορίες περιλαμβάνονται ειδικά φάρμακα, όπως το σκεύασμα για τον καρκίνο Methotrexate και το αντικαταθλιπτικό Paxil, σύμφωνα με τις τιμές που εξασφάλισαν οι F.T.

Η LeadsPlease προσφέρει και έκπτωση σε όσους κάνουν μαζικές αγορές. Η τιμή για τα αρχεία πέφτει στο $0,14 αν ο πελάτης αγοράσει 50.001 με 100.000 ονόματα.

Μια άλλη εταιρία, η ALC Data, πωλεί κατάλογο καταναλωτών με κατάταξη βασισμένη στο πιστωτικό τους προφίλ. «Στην τρέχουσα οικονομική κατάσταση, η στόχευση ανθρώπων που έχουν καλό πιστωτικό προφίλ, κακό προφίλ ή καθόλου δάνεια επηρεάζει δραματικά τα αποτελέσματα», αναφέρει η εταιρία στο υλικό προβολής της.

Στους αγοραστές του "MH2 Credit Ailment Masterfile" της ALC τους τελευταίους 12 μήνες περιλαμβάνονται η ασφαλιστική Blue Cross Blue Shield, ο πάροχος κινητής τηλεφωνίας Sprint Nextel και η ενεργειακή TXU Energy, σύμφωνα με τα στοιχεία της ALC.

Η ALC παρακολουθεί επίσης πάνω από το 80% των γεννήσεων στις ΗΠΑ και ανταγωνίζεται άγρια τους άλλους μεσίτες δεδομένων στον βρεφικό κλάδο. Η εταιρία πρόσφατα αποκάλυψε τη νέα βάση δεδομένων Newborn Network για τα νεογέννητα, που περιέχει πληροφορίες για μητέρες πριν και μετά τη γέννα, καθώς και για τις θείες, τις γιαγιάδες και τους παππούδες, τους κοντινούς φίλους και τους γείτονες. «Είναι μια ώριμη αγορά», δηλώνει ο Lori Magill-Cook της ALC.

Η αμερικανική εμπορική επιτροπή Federal Trade Commission και επιτροπή στο Κογκρέσο ερευνούν τη βιομηχανία μεσιτείας δεδομένων, για να καταλάβουν τι γνωρίζουν αυτές οι εταιρίες και πώς χρησιμοποιούν τις πληροφορίες. Είναι λίγοι οι νόμοι που υπάρχουν στις ΗΠΑ για την προστασία της ιδιωτικής φύσης των προσωπικών δεδομένων.

Ο κλάδος λειτουργεί υπό κάποιες αυτοοριζόμενες οδηγίες, που απαγορεύουν τη συλλογή πληροφοριών για παιδιά, καθώς και ειδικά ζητήματα υγείας και οικονομικά. Αυτές οι οδηγίες προβλέπουν ότι η παρακολούθηση και η πώληση πληροφοριών που προκύπτουν από ιατρικά αρχεία και συνταγές επιτρέπονται μόνο εφόσον έχουν σβηστεί τα ονόματα των ασθενών και άλλα αποκαλυπτικά στοιχεία.

Η LeadsPlease και η ALC δηλώνουν ότι οι πληροφορίες περί ασθενών που πωλούν δεν προκύπτουν από τέτοια αρχεία, αλλά έχουν δοθεί από τους ίδιους τους ασθενείς...

 

*To Εuro2day.gr ενθαρρύνει τον διάλογο και την έκφραση απόψεων από τους αναγνώστες. Σχολιάστε το άρθρο και πείτε την άποψή σας δημόσια για όσα συμβαίνουν και μας αφορούν όλους. Αν θεωρείτε το άρθρο σημαντικό, διαδώστε το με τα εργαλεία κοινωνικής δικτύωσης.

 

© The Financial Times Limited 2013. All rights reserved.
FT and Financial Times are trademarks of the Financial Times Ltd.
Not to be redistributed, copied or modified in any way.
Euro2day.gr is solely responsible for providing this translation and the Financial Times Limited does not accept any liability for the accuracy or quality of the translation

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v