Νικητές στο ευρωπαϊκό λιανεμπόριο

Η ύφεση μπορεί επισήμως να έληξε στο μεγαλύτερο τμήμα της δυτικής Ευρώπης, αλλά οι καταναλωτές βγαίνουν πάρα πολύ δειλά από τα χαλάσματα. Και ο επενδυτής στο λιανεμπόριο πρέπει να είναι επιλεκτικός.

  • Lex
Νικητές στο ευρωπαϊκό λιανεμπόριο
Η ύφεση μπορεί επισήμως να έληξε στο μεγαλύτερο τμήμα της δυτικής Ευρώπης, αλλά οι καταναλωτές βγαίνουν πάρα πολύ δειλά από τα χαλάσματα. Οι μεγάλοι λιανικοί έμποροι της Ευρώπης δηλώνουν ότι πολλοί καταναλωτές έχουν ρευστό, χάρη στα χαμηλά επιτόκια, όμως είναι πολύ επιφυλακτικοί στο να το δαπανήσουν.

Οι δαπάνες των Γερμανών παραμένουν αδύναμες και των Γάλλων μειώθηκαν επί δεύτερο μήνα τον Φεβρουάριο. Οι φόβοι για επικείμενα μέτρα μείωσης του δανεισμού στη Βρετανία, ανεξάρτητα του ποιος θα επικρατήσει στις γενικές εκλογές του Μαΐου, επιβαρύνουν ακόμη και τους πιο αθεράπευτα αισιόδοξους καταναλωτές της ηπείρου, τους Βρετανούς.

Η μεγαλύτερη αλυσίδα οικιακής ανανέωσης, η Kingfisher, παραμένει επιφυλακτική για τις προοπτικές της θερινής κατανάλωσης σε όλη την ήπειρο. Ωστόσο, η ιδιοκτήτρια των αλυσίδων B&Q στη Βρετανία και Castorama στη Γαλλία ανακοίνωσε αύξηση των προ φόρων κερδών πέρυσι κατά 50%. Η επιτυχία αυτή βρίσκεται κατά κύριο λόγο στον παράγοντα do-it-yourself.

Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.grFOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο LinkedinΗ Kingfisher, που βρίσκεται στο δεύτερο έτος του τριετούς προγράμματος αναδιοργάνωσης, είναι ένα παράδειγμα, πράγματι, για το τι μπορεί να επιτύχει μια αποφασιστική διοίκηση, ακόμα και μέσα σε βαθιά ύφεση. Επικεντρώνεται στη μείωση των δαπανών και στην αύξηση των περιθωρίων κέρδους μέσω κινήτρων, όπως μεγαλύτερες κοινές αγορές από τις ποικίλες αλυσίδες του ομίλου και αύξηση των αγαθών που αγοράζονται απευθείας από τους κατασκευαστές.

Το μήνυμα προς του επενδυτές είναι ότι πρέπει να είναι επιλεκτικοί: αναζητείστε περιπτώσεις ανάκαμψης όπως η Kingfisher, λιανικό εμπόριο με εύρωστο management (όπως η βρετανική Next, που επίσης ανακοίνωσε ισχυρή αύξηση κερδών) καθώς και ανθεκτικά μοντέλα όπως η ισπανική Inditex και η σουηδική H&M. Όπως έχουν αποδείξει αυτά τα λιανεμπόρια, ακόμα και στις πιο σκληρές συνθήκες για την κατανάλωση υπάρχουν νικητές.
© The Financial Times Limited 2010. All rights reserved.
FT and Financial Times are trademarks of the Financial Times Ltd.
Not to be redistributed, copied or modified in any way.
Euro2day.gr is solely responsible for providing this translation and the Financial Times Limited does not accept any liability for the accuracy or quality of the translation

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

v