Η λιτή γιορτή του Αμερικανού καταναλωτή

Η Αμερική λατρεύει τους εθνικούς εορτασμούς. Και τον Νοέμβριο οι Αμερικανοί γιορτάζουν …ψωνίζοντας. Φέτος όμως, όπως και πέρσι, οι καταναλωτικοί «εορτασμοί» θα περιοριστούν στα εντελώς απαραίτητα.

Η λιτή γιορτή του Αμερικανού καταναλωτή
Η Αμερική λατρεύει τους εθνικούς εορτασμούς. Τον Φεβρουάριο έχει το αθλητικό Super Bowl, τον Ιούλιο τα πυροτεχνήματα της Ημέρας Ανεξαρτησίας, ο Οκτώβριος σημαίνει κολοκύθες και μασκαρέματα και τον Νοέμβριο οι Αμερικανοί τρώνε γαλοπούλα και ψωνίζουν. Την ημέρα μετά των Ευχαριστιών, παρατηρήθηκε η μεγαλύτερη εμπορική κίνηση της χρονιάς, επί τρίτο συνεχόμενο έτος, σύμφωνα με το ShopperTrak.

Τα στοιχεία της εθνικής ένωσης λιανεμπορίου National Retail Federation, δείχνουν ότι 195 εκατομμύρια άνθρωποι
επισκέφθηκαν κάποιο κατάστημα «δια ζώσης» ή μέσω του ίντερνετ, στο τριήμερο μετά την Ημέρα των Ευχαριστιών, μέγεθος αυξημένο 13% σε σχέση με πέρσι. Δεδομένου λοιπόν ότι οι καταναλωτικές δαπάνες είναι, μακράν, ο ισχυρότερος συντελεστής της παραγωγής της αμερικανικής οικονομίας, ποια συμπεράσματα βγαίνουν;

Πρώτ’απ’όλα, το πνεύμα οικονομίας κυριαρχεί. Οσοι έψαχναν προσφορές έφτασαν στα καταστήματα από νωρίς: τα δύο πέμπτα βρίσκονταν στα μαγαζιά από τις 6 το πρωί για να προλάβουν τον περιορισμένο αριθμό ειδικών προσφορών. Η αυξημένη κίνηση μάλλον καθρεφτίζει την μεγαλύτερη προσπάθεια σύγκρισης τιμών παρά αυθεντική διάθεση για αγορές. Οι συνολικές πωλήσεις στο σαββατοκύριακο ήταν ουσιαστικών αμετάβλητες σε σχέση με πέρσι, με μέσο όρο δαπάνης κατά άτομο τα 340 δολάρια, μέγεθος 8% χαμηλότερο
Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.grFOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο Linkedinαπό το περσινό.

Από αυτά, τα πολυκαταστήματα απόλαυσαν το μεγαλύτερο κομμάτι της εμπορικής κίνησης, περισσότερο από των αλυσίδων προσφορών, και επίσης εμφανίστηκε αύξηση στα καταναλωτικά ηλεκτρονικά αγαθά.

Πάντως το τριήμερο των Ευχαριστιών, δεν είναι καλό βαρόμετρο για τις πωλήσεις στην εορταστική περίοδο συνολικά (Νοέμβριο και Δεκέμβριο). Οι περισσότερες εκτιμήσεις δείχνουν ότι οι πωλήσεις θα είναι, στην καλύτερη περίπτωση, αμετάβλητες σε σχέση με εκείνες της περασμένης χρονιάς, εν μέσω της κρίσης.

Καθώς αυξάνονται τα ληξιπρόθεσμα σε πιστωτικές κάρτες και στεγαστικά δάνεια, ένας στους οκτώ Αμερικανούς τρέφεται με το δελτίο και δουλειές δεν υπάρχουν, δεν υπάρχουν πολλές προοπτικές εορτασμού της επιστροφής του Αμερικανού καταναλωτή στην παλιά συνήθεια των αθρόων δαπανών.
© The Financial Times Limited 2009. All rights reserved.
FT and Financial Times are trademarks of the Financial Times Ltd.
Not to be redistributed, copied or modified in any way.
Euro2day.gr is solely responsible for providing this translation and the Financial Times Limited does not accept any liability for the accuracy or quality of the translation

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

v
Απόρρητο