Η GM, η Opel και η κοινή λογική

Οι Γερμανοί θα πρέπει να καταπιούν την πικρία τους και να διαπραγματευτούν με την G.M. για το μέλλον της Opel συνιστούν οι "F.T.". Όσο πιο γρήγορα ληφθούν οι αποφάσεις τόσο καλύτερο θα είναι το μέλλον της εταιρίας.

  • Lex
Η GM, η Opel και η κοινή λογική
Έπειτα από επτά μήνες λογομαχίας για το μέλλον της Opel - Vauxhall, η κοινή λογική επικράτησε. Η πώληση της εταιρίας στη Magna και στη Sberbank ήταν πολιτικά κινούμενη και σχεδιασμένη προκειμένου να εξυπηρετήσει τη διασφάλιση θέσεων εργασίας στις γερμανικές μονάδες του ομίλου.

Όσο για τον στόχο ενίσχυσης της θέσης της εταιρίας στη ρωσική αγορά, αυτό θα συνέβαινε σε μεγάλο βάθος χρόνου. Καθώς η G.M. βρίσκεται σε καλύτερη κατάσταση μετά την παροχή 50 δισ. δολαρίων από την αμερικανική κυβέρνηση αλλά και την αναδιοργάνωσή της (βάσει των κανόνων του πτωχευτικού δικαίου των ΗΠΑ - Chapter 11), το να διατηρήσει την Opel είναι η καλύτερη λύση, ακόμα και εάν εξαγριώνει το Βερολίνο και τη Μόσχα.

Επίσης είναι και η φθηνότερη λύση. Η G.M. ζητά 3,4 δισ. ευρώ ως βοήθεια από τη γερμανική και από άλλες ευρωπαϊκές κυβερνήσεις. Η Magna ζητούσε 4,5 δισ. ευρώ. Η G.M. στοχεύει να αποπληρώσει το 1,5 δισ. ευρώ που έχει λάβει ως βοήθεια από τη γερμανική κυβέρνηση ή έστω να ενσωματώσει αυτό το ποσό στις γενικότερες δανειακές απαιτήσεις της.

Την ίδια στιγμή, όμως, θα πρέπει να αδράξει την ευκαιρία που της προσφέρει η ύφεση και να προχωρήσει σε μία ορθού σχεδιασμού αναδιοργάνωση των μονάδων της στην Ευρώπη. Αυτό σημαίνει ότι θα χρειαστεί να εφαρμόσει το πρόγραμμα που είχε προαναγγείλει για μείωση έως 10.000 θέσεων εργασίας στις μονάδες της που δεν είναι επικερδείς. Αυτήν τη στιγμή η G.M. Europe διαθέτει εννέα μονάδες και στοχεύει να κλείσει δύο ή τρεις εξ αυτών. Το πιθανότερο είναι ότι θα διακόψει τη λειτουργία εκείνης που διαθέτει στο Bochum (την οποία η Magna θα είχε διατηρήσει ανοιχτή) αλλά και στη βελγική Antwerp.

Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.grFOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο LinkedinΑς μην ξεχνάμε ότι η Ford διαθέτει τρία εργοστάσια στην Ευρώπη και έχει κέρδη από αυτά 1 δισ. δολαρίων σε ετήσια βάση. Η G.M. από τις ευρωπαϊκές της δραστηριότητες έχει περίπου το ίδιο ύψος ετήσιων απωλειών.

Η γερμανική κυβέρνηση αλλά και τα συνδικάτα θα πρέπει να καταπιούν την πικρία τους και να συνεργαστούν με την G.M.. Στις διαπραγματεύσεις της με το Βερολίνο η G.M. -εάν χρειαστεί- θα πρέπει να χρησιμοποιήσει το επιχείρημα που της έχει προσφέρει η Κομισιόν. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υποστήριξε πως είναι θετική στη χρηματοδότηση της Opel, ανεξάρτητα από το τι θα αποφασίσει η G.M. να κάνει για την εταιρία, αρκεί η απόφασή της να είναι "για το καλό της Opel".

Το σίγουρο πάντως είναι ότι αυτές οι διαπραγματεύσεις θα πρέπει να ολοκληρωθούν σύντομα. Το καλύτερο τόσο για τη γερμανική όσο και για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία θα ήταν η Opel να συρρικνωθεί στο επίπεδο εκείνο το οποίο θα τη μετέτρεπε σε κερδοφόρα και ανταγωνιστική εταιρία.
© The Financial Times Limited 2009. All rights reserved.
FT and Financial Times are trademarks of the Financial Times Ltd.
Not to be redistributed, copied or modified in any way.
Euro2day.gr is solely responsible for providing this translation and the Financial Times Limited does not accept any liability for the accuracy or quality of the translation

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

v