Το άνοιγμα της M&S στα ξένα προϊόντα

Η απόφαση της Marks and Spencer να προσφέρει σειρά επώνυμα προϊόντα είναι το πιο πρόσφατο παράδειγμα στον στυγνό ανταγωνισμό της προσπάθειας του βρετανικού λιανεμπορίου να κερδίσει τους «ακριβότερους» πελάτες.

Το άνοιγμα της M&S στα ξένα προϊόντα
Τίποτα δεν νοστιμίζει το φαγητό όπως το Tabasco. Η απόφαση της Marks and Spencer να προσφέρει μια σειρά άλλες επώνυμες μάρκες (μεταξύ των οποίων και η προαναφερόμενη καυτερή σάλτσα που «λατρεύει» ο πρόεδρος του ομίλου, Stuart Rose) μαζί με τις δικές τις ιδιωτικές ετικέτες, αποτελεί το πιο πρόσφατο παράδειγμα της στυγνής ανταγωνιστικής προσπάθειας του βρετανικού λιανεμπορίου να κατακτήσει τους «ακριβότερους» πελάτες.

Ο Sir Stuart ελπίζει ότι με την προσφορά διάσημων ετικετών, όπως τα Kellogg’s και τα Kit-Kat, θα μειώσει την ανάγκη του καταναλωτή να «περνάει» και από την Tesco ή την Waitrose για να ολοκληρώσει τα ψώνια της εβδομάδας.

Η διευκόλυνση του καταναλωτή έχει καταστεί πρώτη προτεραιότητα τους τελευταίους μήνες και, με αυτό το σκεπτικό, η εταιρία Waitrose σκοπεύει να ανοίξει εκατοντάδες μικρότερα καταστήματα, που θα ανταγωνίζονται ευθέως με τα καταστήματα Simply Food της M&S.

Οσο «πικάντικη» κι αν είναι η επιλογή του ανοίγματος σε ξένες μάρκες, οικονομικά ίσως αποδειχθεί πρόβλημα. Οι επενδυτές θα προτιμούσαν να επικεντρώνονται σε πιο μαζεμένες αλλά σημαντικές συνιστώσες, όπως η βραδύτερη συρρίκνωση στα μικτά περιθώρια κέρδους
Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.grFOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο Linkedinαπό τα τρόφιμα και τα ενδύματα. Αυτή ήταν εξάλλου που συνέβαλε στα καλύτερα των αναμενόμενων κέρδη α΄εξαμήνου που ανακοίνωσε η M&S, ωθώντας την μετοχή 5% υψηλότερα.

Οποιος πάντως άκουσε την πρόβλεψη του Sir Stuart ότι η M&S «πέρασε το χειρότερο», ας είναι επιφυλακτικός. Η βελτίωση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης ίσως προσφέρει στήριξη στις πωλήσεις τροφίμων και ρούχων κατά την διάρκεια της πολύ σημαντικής προ-εορταστικής περιόδου.

Όμως οι προοπτικές για μετά τα Χριστούγεννα παραμένουν νεφοσκεπείς, καθώς το διαθέσιμο εισόδημα θα υποστεί πλήγματα από την αύξηση της ανεργίας και του φόρου προστιθέμενης αξίας.
© The Financial Times Limited 2009. All rights reserved.
FT and Financial Times are trademarks of the Financial Times Ltd.
Not to be redistributed, copied or modified in any way.
Euro2day.gr is solely responsible for providing this translation and the Financial Times Limited does not accept any liability for the accuracy or quality of the translation

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

v