Ενδιαφέρουσα απ' όλες τις απόψεις η πρόσφατη δημοσιογραφική αποστολή στη Μαδρίτη με τις Εύα Δ. Οικονομάκη και Μαρία Μόσχου να έχουν το αναλυτικό ρεπορτάζ.
Επένδυση (άμεσα) 36 εκατ. στο πλαίσιο συνολικής 140 εκατ., που σύμφωνα με αναλυτές εντάσσεται σε σχεδιασμό ανάπτυξης της εισηγμένης από αεροπορική σε ευρύτερου χαρακτήρα όμιλο. Το άμεσο όφελος για την εταιρεία, η δυνατότητα εκπαίδευσης έως και 3.500 πιλότων τον χρόνο, συνολικά 42.000 ωρών εκπαίδευσης, εξοικονόμηση καθώς όλη η διαδικασία θα πραγματοποιείται εντός έδρας.
Το έμμεσο κέρδος πολλαπλάσιο, από τη στιγμή που με τη νέα επένδυση -στην ολιστική ανάπτυξή της- δημιουργεί ένα Κέντρο όπου θα μπορούν να εκπαιδευτούν πιλότοι, πληρώματα αεροπορικών εταιρειών από την ευρύτερη περιοχή (Βαλκανίων, Ν.Α Ευρώπης, Κύπρου, Μέσης Ανατολής), οριοθετώντας την εταιρεία ως έναν από τους conglomarate ομίλους της Ανατ. Μεσογείου. Συνακόλουθα προστιθέμενο κέρδος, καθώς η AEGEAN ξεφεύγει από τη λογική μίας αεροπορικής εταιρείας, αναβαθμιζόμενη σε έναν σύνθετο πυλώνα για τον κλάδο των αερομεταφορών.
Ενα σημαντικό project αυτό των 140 εκατ., που όπως επισημαίνουν αναλυτές, αποτελεί μέρος μίας ευρύτερης, μεθοδικής και προσεκτικά σχεδιασμένης στρατηγικής του team Βασιλάκη (με τη συνδρομή του νουνεχούς Δημήτρη Γερογιάννη και ειδικότερα όσον αφορά στο Κέντρο Προσομοίωσης του Παναγιώτη Σίσκου-διευθυντής εκπαίδευσης του ομίλου-, όπως και του ενδελεχούς γνώστη των οικονομικών Γιάννη Παναγιωτόπουλου -επικεφαλής Οικονομικού Σχεδιασμού).
Σχεδιασμός που ξεδιπλώθηκε εν μέσω της πρωτοφανούς κρίσης της πανδημίας λόγω Covid-19, όταν η διοίκηση της AEGEAN, εν μέσω meltdown του κλάδου διεθνώς, τήρησε (και τίμησε) μέχρι... κεραίας το συμβόλαιο με την Airbus, υιοθέτησε μία εξαιρετικά προσεκτική πολιτική στο κομμάτι της χρηματοδότησης/επιδότησης. Οταν κορυφαίοι παίκτες στην Ευρώπη (Lufthansa, Air France/KLM, Iberia e.t.c) προσέφευγαν σε κρατικό δανεισμό/χρηματοδότηση δισ. ευρώ, η ελληνική εταιρεία αντλούσε 120 εκατ. με τους βασικούς μετόχους να εισφέρουν επιπλέον 60 εκατ., τροχοδρομώντας σταθερά μέχρι που άρχισε να ανοίγει ξανά η οικονομία, η τουριστική αγορά.
Παράλληλα, η διεύρυνση συμμαχιών, το ξεδίπλωμα ενός διευρυνόμενου δικτύου τόσο από τα κύρια όσο από τα περιφερειακά αεροδρόμια, με αποτέλεσμα το 2022 να καταγράψει κέρδη 106,8 εκατ. Το εξίσου σημαντικό, τα 2,6 εκατ. επιβάτες κατά το πρώτο 3μηνο 2023, ξεπερνώντας ακόμη και τη χρονιά-ρεκόρ του 2019, απόρροια ενός καλά σχεδιασμένου εγχειρήματος επέκτασης της πτητικής περιόδου, κοινός τόπος για την επενδυτική κοινότητα πως το 2023 θα κερδηθεί από τη στιγμή που πέραν του «χρυσού τρίτου 3μήνου» συμπληρωθεί με όσο το δυνατό μεγαλύτερη επιμήκυνση, με επίκεντρο τη θεαματική ανέλιξη της Αθήνας -ως city break-, τη διασυνδεσιμότητα από/προς Θεσσαλονίκη, αλλά και Ηράκλειο, Ρόδο κ.α., ακόμη και τους χειμερινούς μήνες.
Συμφωνίες όπως αυτή με την TUI France -που θα συμβάλει στην περαιτέρω αναγνωρισιμότητα σε ευρωπαϊκό/διεθνές επίπεδο-, εγχειρήματα λ.χ. της AnimaWings με διείσδυση σε ταχύτατα ανερχόμενες τουριστικά αγορές (Ρουμανίας), ενίσχυση της παρουσίας στην αγορά της Μέσης Ανατολής/Αραβικής χερσονήσου (Κουβέιτ, Νταμάμ) και όσων θα ξεδιπλωθούν συν τω χρόνω αποτελούν εχέγγυα για τα επενδυτικά σπίτια, προκειμένου να «δουν» την AEGEAN ως μία μεσο-μακροπρόθεσμη επιλογή για την τοποθέτηση των κεφαλαίων τους με προοπτική αποτιμήσεις που θα υπερβαίνουν αισθητά την τρέχουσα των 710 εκατ. ευρώ.
(*) Η εποχή που η AEGEAN αλλάζει επίπεδο, ανεβαίνοντας υψηλότερα, έχει ήδη ξεκινήσει, όπως σημείωνε αναλυτής (o οποίος διαχρονικά παρακολουθεί την εισηγμένη ) «... και μόνο το γεγονός πως η διοίκηση διοργάνωσε μία αποστολή 80 ατόμων στη Μαδρίτη αφήνοντας τις καλύτερες εντυπώσεις αποτελεί ένδειξη πως η "ομάδα Βασιλάκη" λειτουργεί μεθοδικά, προσεκτικά με σεβασμό...». Αψογη αποστολή που οφείλει εύσημα στη Μαρίνα Σπυριδάκη και το team επικοινωνίας της εταιρείας, γιατί ένας σοβαρός όμιλος λειτουργεί σωστά μέχρι και την τελευταία, την παραμικρή λεπτομέρεια.