ΕΜΒΟΛΙΑΣΜΟΙ: Τα χαμηλά ποσοστά εμβολιασμού έβαλαν (επιτέλους) στην εξίσωση και τις Κυριακές. Προχθές, μετά από πολύ καιρό, η μέρα δεν πέρασε με μερικές δεκάδες «τσιμπίματα». Αντίθετα, οι εμβολιασμοί πρώτης δόσης ξεπέρασαν τις 35.000 σε ένα μόλις 24ωρο, ενώ συνολικά έγιναν πάνω από 92 χιλιάδες εμβολιασμοί.
Σωστή αποδεικνύεται η κίνηση. Ωστόσο, παρά τους πανηγυρισμούς, ακόμα υστερούμε πολύ στις συγκρίσεις με την Ευρώπη. Είμαστε με βάση το ECDC 19οι σε πλήρεις εμβολιασμούς (62,4% στο σύνολο του πληθυσμού) και ακριβώς στην ίδια θέση σε ό,τι αφορά τη χορήγηση της πρώτης δόσης (65,6%).
Ούτε, όμως, στις αναμνηστικές δόσεις ξεκινήσαμε με το δεξί. Παρότι οι αποφάσεις για να τρέξει η διαδικασία για όλους τους άνω των 18 ετών στην Ελλάδα ελήφθησαν πολύ γρήγορα, έναντι άλλων χωρών, είμαστε μόλις 11οι στην κατάταξη με 13,3%.
Στις δύο πρώτες θέσεις, Ισλανδία (35,4%) και Αυστρία (27,7%)…
ΕΜΠΟΡΙΟ: Εμπορικοί όμιλοι, τράπεζες και ασφαλιστικές εταιρείες εντείνουν τις προσπάθειές τους, προκειμένου να κλείσουν το 2021 όσο το δυνατόν ψηλότερα σε ό,τι αφορά τα αποτελέσματά τους.
Έτσι, μπορεί η «Black Friday» να τέλειωσε, πλην όμως οι προωθητικές ενέργειες των εμπορικών εταιρειών ενόψει των επερχόμενων εορτών των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς κάθε άλλο παρά σταματούν. Στη μάχη μάλιστα των αγορών του Δεκεμβρίου φαίνεται να μπαίνουν -για μια ακόμη φορά- και οι τράπεζες, οι οποίες σε συνεργασία με πολλές και μεγάλες αλυσίδες ενισχύουν τις προσφορές και τις εκπτώσεις που δίδονται, υπό την προϋπόθεση ότι οι συγκεκριμένες συναλλαγές θα γίνουν μέσω των χρεωστικών και πιστωτικών καρτών τους.
Ο λόγος είναι ότι από τις συναλλαγές αυτές οι τράπεζες αποκομίζουν προμήθειες και σίγουρα (σε περιβάλλον μειωμένων χορηγήσεων και χαμηλών επιτοκίων) θέλουν ένα καλό «photo finish» στα φετινά τους έσοδα από τη συγκεκριμένη κατηγορία.
Από τη μάχη των προωθητικών ενεργειών και των εκπτώσεων δεν λείπουν και αρκετές ασφαλιστικές εταιρείες, ενέργεια που έχει προκαλέσει την αντίδραση των φυσικών δικτύων διαμεσολάβησης.
Μιλάμε για εκπτώσεις στα τιμολόγια του κλάδου αυτοκινήτου, όταν σε λίγους μήνες προβλέπεται να ξεκινήσει μια αύξηση ασφαλίστρων τουλάχιστον στη συγκεκριμένη κατηγορία.
ΤΡΟΦΙΜΑ: Η Γερμανία θα μπορούσε να είναι το Ελ Ντοράντο για το ελληνικό γιαούρτι. Και λέμε θα μπορούσε, γιατί οι Γερμανοί είναι οι πρώτοι σε κατανάλωση γιαουρτιού στην Ευρώπη (15 κιλά ανά άτομο) και το ελληνικό ή «ελληνικού τύπου» γιαούρτι είναι ένα από τα πιο δημοφιλή γαλακτοκομικά προϊόντα σε μια συνολική αγορά που το 2023 θα τζιράρει 3 δισ. δολάρια.
Οι Έλληνες γαλακτοβιομήχανοι, όμως, φαίνεται να έχουν χάσει και αυτό το τρένο. Οι ελληνικές εξαγωγές μπορεί να αυξήθηκαν πέρυσι σε σχέση με το 2019, όμως μετά βίας ξεπερνούν τα 7,9 εκατ. ευρώ!
Μιλάμε για σταγόνα στον ωκεανό της κατανάλωσης προϊόντων γιαούρτης, όπου τα «ελληνικού τύπου» γιαούρτια αποτελούν τουλάχιστον το 1⁄4 των κωδικών γιαουρτιού.
ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ: Ενα στοιχείο που έρχεται από το «μακρινό» 2020 δίνει ελπίδες για το μέλλον, σε συνδυασμό βέβαια με τις φετινές επιδόσεις. Η Ελλάδα ήταν την πρώτη χρονιά της πανδημίας και σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat τρίτη στην κατάταξη στις αεροπορικές επιδόσεις.
Ο αριθμός των επιβατών που πήραν την απόφαση και ταξίδεψαν αεροπορικώς μειώθηκε σε ποσοστό 73% σε σχέση με το 2019.
Η χώρα μας περιόρισε την πτώση στο 69,1% με το Λουξεμβούργο να τερματίζει πρώτο στο -67,3%.