ΕΙΣΗΓΜΕΝΕΣ: Με έκπληξη διαπιστώνεται από την αγορά ότι υπάρχουν εισηγμένες εταιρείες, οι οποίες έχουν προχωρήσει κατά τους τελευταίους μήνες σε εκλογή Διοικητικού Συμβουλίου με σύνθεση που δεν συνάδει με το νέο θεσμικό πλαίσιο περί Εταιρικής Διακυβέρνησης!
Πρόκειται για το νόμο που ψηφίστηκε τον Ιούλιο του 2020 και που θα είχε εφαρμογή μετά από δώδεκα μήνες. Και μπορεί βέβαια, επί του παρόντος, οι συνθέσεις αυτές να είναι νόμιμες, αλλά δεν θα είναι σε τέσσερις μήνες από σήμερα (Ιούλιος 2021), οπότε θα επικρέμεται η απειλή των προστίμων.
Μερικές περιπτώσεις που φαίνονται «δια γυμνού οφθαλμού» είναι η μη τήρηση της ελάχιστα απαιτούμενης εκπροσώπησης των γυναικών ή η τοποθέτηση εκτελεστικών μελών τόσο στη θέση του προέδρου όσο και σε αυτή του αντιπροέδρου στα Διοικητικά Συμβούλια.
Κύκλοι της αγοράς αναρωτιούνται: Πρόκειται για άγνοια νόμου; Υπάρχει η εντύπωση ότι ο νόμος «θα πέσει στην πράξη»; Αν δεν συμβαίνει τίποτε από τα δύο, ποια είναι αυτά τα άτομα που μετέχουν σε ένα Δ.Σ., όταν γνωρίζουν ότι σε λίγους μήνες μετά την εκλογή τους θα κληθούν να αποχωρήσουν;
OIKONOMIA: Φως στο τούνελ της πανδημίας και της οικονομίας αναζητά εναγωνίως το υπουργείο Οικονομικών, βλέποντας διαρκώς τις ανάγκες να διογκώνονται και τα λεφτά να στερεύουν. Συνολικά 22 δισ. ευρώ δανεικά, 24 και 14 δισ. ευρώ μέτρα στήριξης και 32 δισ. ευρώ πόροι του Ταμείου Ανάκαμψης πέφτουν σταδιακά σε μια μάχη που μοιάζει να μην έχει τέλος, αν και υπάρχει πλέον ελπίδα ότι τα χειρότερα τα έχουμε περάσει.
Από σήμερα ξεκινά νέος γύρος ανακοινώσεων, με στόχο πρώτα την έξοδο και στη συνέχεια την ανάκαμψη. Στο Υπουργικό Συμβούλιο το μεσημέρι μπαίνει στο τραπέζι το ελληνικό σχέδιο για την αξιοποίηση 32 δισ. ευρώ δανείων και επιχορηγήσεων με κοινοτική σφραγίδα. Ανακοινώσεις με λεπτομέρειες επί του σχεδίου αναμένονται την Τετάρτη.
Νωρίτερα σήμερα, εκτός απροόπτου, οι κ.κ. Σταϊκούρας, Σκυλακάκης, Χατζηδάκης ανοίγουν τα χαρτιά τους για τα μέτρα στήριξης τον Απρίλιο, τα οποία αφορούν κυρίως επεκτάσεις υφισταμένων -με διορθωτικές κινήσεις-, ανεβάζοντας τον συνολικό φετινό λογαριασμό σε πάνω από 14 δισ. ευρώ.
Θα ακολουθήσει και νέος γύρος ανακοινώσεων -χωρίς χρονικό προσδιορισμό επί του παρόντος- για μια νέα δέσμη μέτρων επανεκκίνησης για τουρισμό και εστίαση, όπου επιστρατεύονται προγράμματα ΕΣΠΑ για να έχουν ζεστό χρήμα (700 εκατ. ευρώ) οι επιχειρηματίες μετά από πολύμηνα λουκέτα, την ώρα που θα ανεβάζουν ρολά. Για να μη μείνουν μονίμως κατεβασμένα.
Δεν υπάρχει αμφιβολία πως μετά την απόσυρση των μέτρων στήριξης θα φανούν οι ανοιχτές πληγές και το «θαύμα» της μειωμένης ανεργίας αλλά και της αύξησης των ενεργών επιχειρήσεων θα χάσει την αίγλη του και στην Ελλάδα, όπως αναμένεται και στην Ευρώπη.
Το στοίχημα είναι οι απώλειες να είναι όσο το δυνατό μικρότερες.
OΛΠ: Τέταρτο στην Ευρώπη ήταν το 2020 το λιμάνι του Πειραιά στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων. Μία θέση που κρατήθηκε με τα «δόντια», καθώς η διαφορά με τη Βαλένθια (πέμπτη) ήταν περίπου 20.000 «κουτιά». Αν στην Ευρώπη κράτησε την τέταρτη θέση ο Πειραιάς έχασε όμως την πρώτη στη Μεσόγειο, από το λιμάνι της Ταγγέρης (αν η Ταγγέρη θεωρηθεί ότι είναι στη Μεσόγειο), το οποίο διακίνησε 5,7 εκατ. Tu έναντι 5,473 εκατ. Teu του ΟΛΠ.
Πάντως μεγαλύτερη σημασία έχει για τον Πειραιά η «κόντρα» με το λιμάνι της Βαλένθια, όπου ας σημειωθεί η Cosco έχει εκεί ένα τέρμιναλ με containers. Μάλιστα, όπως λέγεται, η Cosco βοήθησε πολύ τη Βαλένθια να ανεβάσει στροφές το 2020. Αυτό επιβεβαιώνεται κατά κάποιο τρόπο και από τα στατιστικά στοιχεία της Cosco Shipping Ports, για τους δύο πρώτους μήνες του 2021.
Οι λιμενικές μονάδες της Cosco Shipping Ports στην Ισπανία (Βαλένθια, Μπιλμπάο) κάτω από την ομπρέλα της COSCO SHIPPING Ports (Spain) Terminals S.L.U εμφανίζουν τους δύο πρώτους μήνες του 2021 άνοδο 5,5% στη διακίνηση containers (διακινήθηκαν συνολικά 572 χιλ. Teu) ενώ το ίδιο διάστημα η ΣΕΠ (Piraeus Container Terminal S.A) στον Πειραιά πτώση 13% (διακινήθηκαν 728,6 χιλιάδες Teu).
Λιμενικά παιχνίδια...