Θολό είναι ακόμη το τοπίο αναφορικά με τις συμμαχίες που θα δημιουργηθούν μεταξύ υποψήφιων επενδυτών για την εξαγορά του ΑΔΜΗΕ. Όπως επισημαίνουν στον ΧΑΜ γνώστες του θέματος, η εικόνα θα αρχίσει να διαμορφώνεται μετά την αξιολόγηση των στοιχείων που θα προκύψουν από το due diligence στο οποίο θα προχωρήσουν το επόμενο διάστημα.Από τη λίστα των προεπιλεγέντων, γίνεται σαφές ότι το καναδικό ταμείο Public Sector Pension, για παράδειγμα, ενδιαφέρεται να επενδύσει απλώς σε μια υποδομή, ώστε να έχει εξασφαλισμένες σταθερές αποδόσεις για τις εισφορές των ασφαλισμένων του, ενώ αντίθετα εταιρείες διαχειριστές όπως η ιταλική TERNA και η βελγική ELIA και ιδίως η πρώτη, ενδιαφέρονται να εντάξουν τον ΑΔΜΗΕ μέσα στο ευρύτερο πλαίσιο των δραστηριοτήτων τους στη ΝΑ. Ευρώπη.
Ας σημειωθεί ότι σύμφωνα με τις πληροφορίες του XAM, οι επικεφαλής της ΤΕRNA πραγματοποιούν συχνές επισκέψεις στην Αθήνα. Μάλιστα σε μία από αυτές, συναντήθηκαν και με τον πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά.
Επίσης δεν πρέπει να υποτιμάται το γεγονός ότι έλεγχος εθνικού συστήματος μεταφοράς και ρόλος διαχειριστή του σε ενεργειακή εταιρεία τρίτης, μη κοινοτικής χώρας, δύσκολα θα προχωρήσει, εκτός και αν η εταιρεία αυτή συμφωνήσει να συμμετάσχει με μειοψηφικό πακέτο σε ευρύτερο σχήμα, και χωρίς εμπλοκή στη διαχείριση του συστήματος.
Όπως μαθαίνει ο ΧΑΜ, η περίπτωση της Socar με τον ΔΕΣΦΑ δεν είναι η μοναδική που εξετάζεται στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ενώ το «πάθημα» της ελληνικής πλευράς αλλά και των Αζέρων, με την κυβέρνηση να περιμένει να πληρωθεί και τους αγοραστές να περιμένουν επί μήνες να αναλάβουν τη διοίκηση της εταιρείας, δύσκολα θα επαναληφθεί.
Τέλος, και με αφορμή τις αναφορές που έγιναν στη διάρκεια της επίσκεψης του Αζέρου προέδρου Ιλχάμ Αλίγιεφ, ότι δηλαδή για την καθυστέρηση έγκρισης της μεταβίβασης του ΔΕΣΦΑ ευθύνεται η γραφειοκρατία των Βρυξελλών, αυτοί που γνωρίζουν τα πράγματα λένε ότι δεν είναι καθόλου έτσι.
Το θέμα είναι ουσιαστικότατο, καθώς αφορά τη διασφάλιση ότι η κρατική εταιρεία του Αζερμπαϊτζάν θα τηρεί τις ενεργειακές οδηγίες.