Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Αυγ 21 2013

Ασφαλίσεις αυτοκινήτων: Και η πίτα ολόκληρη, και ο σκύλος χορτάτος

Ασφαλίσεις αυτοκινήτων: Και η πίτα ολόκληρη, και ο σκύλος χορτάτος

Η χθεσινή δημοσίευση της μελέτης της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος για τον κλάδο οχημάτων επιβεβαίωσε με νούμερα το πρόσφατο δημοσίευμα του «ΧΑΜ», το οποίο εξηγούσε πώς το χαμηλότερο ύψος ασφαλίστρων μπορεί να συνδυαστεί με αυξημένη κερδοφορία για τις ασφαλιστικές εταιρείες.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή, χρησιμοποιώντας τα νούμερα της μελέτης.

Το μέσο ασφάλιστρο ανά ΙΧ επιβατικό αυτοκίνητο μειώθηκε από 380 ευρώ το 2010 σε 370 ευρώ το 2011 και σε 348 ευρώ το 2012. Άρα, ο πελάτης-ασφαλισμένος ωφελήθηκε.

Από την άλλη πλευρά, όμως, μειώθηκε η συχνότητα των ατυχημάτων και έτσι ο δείκτης της συχνότητας ζημιών (πλήθος ζημιών προς πλήθος ασφαλιζόμενων καλύψεων) περιορίστηκε από 11,37% το 2010 σε 10,75% το 2011 και σε 10,34% το 2012. Αν και δεν αναφέρεται στη μελέτη, εκτιμάται πως η μείωση του αριθμού των ατυχημάτων οφείλεται στο γεγονός ότι λόγω της οικονομικής κρίσης οι Έλληνες χρησιμοποιούν λιγότερο το αυτοκίνητό τους.

Άνθρωποι της αγοράς υπολογίζουν πως η μείωση της κυκλοφορίας κατά την περίοδο της κρίσης έχει φτάσει το 30%, συνεκτιμώντας παράγοντες όπως ο όγκος της πωλούμενης βενζίνης και ο αριθμός των διερχόμενων οχημάτων στην Αττική Οδό και στους εθνικούς οδικούς άξονες.

Επιπλέον, οι ασφαλιστικές εταιρείες ωφελήθηκαν από το γεγονός ότι το μέσο κόστος της ζημιάς ανά επιβατικό αυτοκίνητο ΙΧ μειώνεται ολοένα και περισσότερο: από 1.640 ευρώ το 2010, στα 1.610 ευρώ το 2010 και στα 1.576 ευρώ το 2012. Αυτό φαίνεται πως οφείλεται (δεν περιλαμβάνεται στην έρευνα) στις μειωμένες χρεώσεις των συνεργείων αυτοκινήτων εξαιτίας της οικονομικής κρίσης.

Πέρα όμως από τη μείωση του αριθμού των ατυχημάτων και από την υποχώρηση του ύψους της μέσης ζημιάς, οι ασφαλιστικές κερδίζουν και από την πτωτική πορεία των προμηθειών που αποδίδουν στα δίκτυά τους για την πρόσκτηση ασφαλιστικών συμβολαίων στον κλάδο των οχημάτων. Μάλιστα ο δείκτης προμηθειών (προμήθειες προς δεδουλευμένα ασφάλιστρα) από το 18,4% το 2011 ψαλιδίστηκε στο 14,9% το 2012!

Αν τα αθροίσουμε όλα αυτά, προκύπτει πως ο μικτός δείκτης στον κλάδο οχημάτων (επελθούσες ζημιές συν προμήθειες, συν λειτουργικά έξοδα προς δεδουλευμένα ασφάλιστρα) κατρακύλησε από το 89,1% το 2011 στο 74,7% το 2012, αφήνοντας έτσι περιθώρια για σημαντικά κέρδη σε όσες ασφαλιστικές εταιρείες προχώρησαν στην επιβολή λογικού ασφαλίστρου, αποφεύγοντας τα πολυδάπανα δίκτυα και προσέχοντας το μέτωπο των προμηθειών και των εξόδων τους.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v