Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Ιαν 10 2011

Διόδια: Οι αντιδράσεις δρομο-λογούν εξελίξεις

Διόδια: Οι αντιδράσεις δρομο-λογούν εξελίξεις
Μπορεί το υπουργείο Υποδομών και οι κατασκευαστικοί όμιλοι που διαχειρίζονται τους εθνικούς άξονες να απέφευγαν μέχρι σήμερα -ο καθένας για τους δικούς του λόγους- την επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων παραχώρησης, ωστόσο οι εντεινόμενες αντιδράσεις των πολιτών για το ύψος των διοδίων και ταυτόχρονα η σταδιακή μείωση των διελεύσεων οχημάτων στους αυτοκινητοδρόμους υποχρεώνουν τις δύο πλευρές να καθίσουν στο τραπέζι των συζητήσεων και να επανασχεδιάζουν τα οδικά έργα.

Σημειώνεται ότι τα έσοδα που ανέμεναν οι κοινοπραξίες εκμετάλλευσης των πέντε υπό καθεστώς παραχώρησης αυτοκινητοδρόμων (Ελευσίνα - Πάτρα - Πύργος, Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα, Ιόνια Οδός, Κεντρικής Ελλάδας και Μαλιακός - Κλειδί) την περίοδο της εξόδου Χριστουγέννων - Πρωτοχρονιάς ήταν πολύ κατώτερα (σχεδόν τα μισά) από τα εκτιμώμενα, εξαιτίας της μειωμένης κίνησης και της άρνησης ενός μεγάλου αριθμού οδηγών να καταβάλουν το τίμημα των διοδίων.

Υπολογίζεται ότι τα αυτοκίνητα που πέρασαν από τους σταθμούς των διοδίων κατά την εορταστική περίοδο ήταν λιγότερα κατά περίπου 20% σε σχέση με πέρυσι, ενώ παράλληλα σχεδόν οι τρεις στους δέκα οδηγούς αρνήθηκαν να πληρώσουν τα τέλη χρήσης των αυτοκινητοδρόμων.

Οι κοινοπραξίες διαχείρισης των οδικών αξόνων θεωρούν βέβαιο ότι αν δεν ληφθούν μέτρα σταδιακά θα αυξηθεί ο αριθμός όσων δεν θα πληρώνουν διόδια, γεγονός που θα τινάξει στον αέρα το χρηματοοικονομικό μοντέλο στο οποίο στηρίχτηκαν οι συμβάσεις παραχώρησης. Ήδη, οι χρηματοδότριες τράπεζες ασκούν έντονες πιέσεις.

Με τις αυξήσεις στις τιμές των διοδίων που έγιναν με το… καλημέρα του 2011 από την κοινοπραξία των ΓΕΚ - ASC - Cintra (διαχειρίζεται την Ιόνια Οδό και τον Ε65, μαζί με το τμήμα Μεταμόρφωση - Μαλιακός του ΠΑΘΕ) και εκείνες που ετοιμάζονται να επιβάλουν εντός των ημερών οι υπόλοιποι παραχωρησιούχοι στους «δικούς τους» αυτοκινητοδρόμους, οι ιδιώτες επενδυτές ελπίζουν να καλύψουν μέρος των απωλειών και να καθησυχάσουν προσωρινά τις τράπεζες.

Ωστόσο, οι αυξήσεις τιμών σε μια δύσκολη οικονομική περίοδο είναι βέβαιο πως θα ενδυναμώσουν περαιτέρω το κίνημα των πολιτών που δηλώνουν «δεν πληρώνω» στους σταθμούς των διοδίων.

Ήδη, χθες Κυριακή ομάδες πολιτών άνοιξαν τις μπάρες σε όλο το εθνικό δίκτυο της χώρας, αφήνοντας ελεύθερη την κίνηση όλων των οχημάτων και προκαλώντας ακόμη μεγαλύτερη νευρικότητα σε παραχωρησιούχους και υπουργείο Υποδομών, που δεν έχουν πλέον καμία άλλη επιλογή πέρα από την επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων παραχώρησης (χρονική επέκταση και ταυτόχρονη μείωση των διοδίων) αν θέλουν να τις διασώσουν.

Υ.Γ.: Τυχόν κατάρρευση αυτών των συμβάσεων θα επηρέαζε αρνητικά την προσπάθεια της κυβέρνησης να παραχωρήσει σε ιδιώτες επενδυτές μια σειρά έργα και ακίνητα, σχέδιο που θεωρείται κομβικό για την ανάπτυξη της χώρας.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v